איווקו וניקולה – תא־דלק מימני (א')

איווקו וניקולה, יצאו לפני שנתיים במיזם משותף ליצירת ראשי־גורר עם מנועים חשמליים, שהאנרגיה שלהם מגיעה מסוללות (BEV) או מתא־דלק מימני (FCEV). כעת הכריזו השותפים למיזם על הזמנה ראשונה בת 100 יחידות של ראש הגורר ניקולה טרה (Tre) עבור GP JOULE, חברה גרמנית העוסקת בהספקת מערכות של פתרונות אנרגיה משולבים.

ראשי הגורר, במבנה 2x6 ייבנו במפעל חדש בעיר אולם, גרמניה. 30 יחידות יסופקו ב־2024 ו־70 ב־2025. כלי הרכב ישמשו את GP JOULE למתן שירותים ללקוחותיה שלה. בנוסף, הסכימו הצדדים כי איווקו ו־GP JOULE ישווקו יחד את הרכב החל ב־2026 ותהיה לו גישה לרשת תחנות התדלוק במימן של GP JOULE.

איווקו וסקניה עם תאי-דלק, וולוו עם ביוגז
צילום: יצרן
 

סקניה לשוויץ – תא־דלק מימני (ב')

סקניה השבדית מייצרת  משאיות עם הנעה חשמלית בכל טווחי המשקל. לפי החברה, אפילו שמקור האנרגיה המוביל לשיטתה לתובלה ברת־קיימא נמצא בסוללות, החברה מציעה גם דגמים חשמליים שמקור האנרגיה שלהם הוא בתא־דלק מימני. ואכן, סקניה הכריזה זה עתה כי היא משלימה הזמנה של ראשי־גורר כאלה, למשקל כולל הנע בין 40 ל־70 טון, לארבע חברות שוויצריות; אחת מהן בתעשיית החלב, השנייה מובילה מוצרי צריכה, השלישית עוסקת בהובלת ציוד כבד והרביעית היא חברת לוגיסטיקה הפועלת בכל המדינה.

הכלים יסופקו לחברות אלה במהלך 2024 ו־2025, ולפי סקניה אלה יחידות ראשונות מסוגן שהיא משווקת ללקוחות באופן רגיל.

איווקו וסקניה עם תאי-דלק, וולוו עם ביוגז
צילום: יצרן
 

וולוו בירוק מחוזק – ביוגז נוזלי

וולוו השיקה כבר ב־2018 גרסאות מונעות בביוגז – bio-LNG; גז נוזלי המופק מפסולת אורגנית, כולל שאריות אוכל – מקור אנרגיה המאפשר, עקרונית, לצמצם פליטת CO2 עד 100%. כעת מכריזה וולוו כי הדגמים הגדולים שלה, FH, FM וגם FMX, יוצעו עם מקור אנרגיה זה גם בגרסת 500 כ"ס, זאת בנוסף לגרסאות 420 ו־460 כ"ס הקיימות כבר כיום.

המנועים ישופרו גם טכנית, יאפשרו הפחתה של עד 4% בצריכת הדלק ויחד עם הגדלת נפח מכל הדלק ב־10%, טווח הנסיעה יגדל עוד – עד ל-1000 ק"מ בכל תדלוק.