בחודש יולי האחרון חשפה הונדה את הדור השישי של CR-V, רכב פנאי קומפקטי (C-SUV), אשר בדורו הראשון (1995) היה מחלוצי התחום. מאז ועד היום מדובר באחד מכלי הרכב המצליחים של הונדה והוא מתברג באופן קבוע גבוה בטבלת המסירות בשווקי צפון אמריקה.

הדור השישי, כמו קודמיו, מגיש הצגה סולידית ויעילה למשפחה – ואולי בגלל זה בהונדה חשבו שהגיע הזמן להציג לו מהדורה מופרעת לחלוטין.
 

הונדה CR-V היברידי עם 800 כ"ס?!

התשובה הקצרה היא לא, אבל התוצאה אמורה לעניין ולרגש כל חובב רכב באשר הוא. הרכב, אשר יוצג רשמית ב-28.2.23, אינו גרסה ספורטיבי ל-CR-V המוכר אלא למעשה מכונית מסלול ייעודית שנבנתה במיוחד עבור מירוצים.


הונדה CR-V גרסת המסלול
צילום: יצרן

המרכב החיצוני מזכיר במידה את הקווים של CR-V המוכר, אולם המופע קיצוני ומוגזם באופן מכוון – בחזית ספליטר בולט, בצדדים בולטות כנפיים תפוחות וחישוקים נאים ומאחור דיפיוזר וכנף ענקיים ומערכת פליטה ליברלית מבצבצת מן הצדדים. בהונדה טרם
 
כאמור, הונדה טרם חשפה פרטים, אך ככל הנראה מדובר ברכב המבוסס על שלדת צינורות ייעודית. בהתאם לייעודו – השונה בתכלית מזה של רכב פנאי משפחתי – הוא מונמך ואותם שינויים לעיצוב החיצוני משמשים ככל הנראה עבור שיפור היעילות האווירודינמית וכוח ההצמדה.

הונדה CR-V ספויילר
צילום: יצרן
 
על ההנעה תופקד יחידת כוח היברידית בהספק כולל של 800 כ"ס. בהונדה מקמצים בתחום זה במידע אפילו יותר, אולם ספק אם מדובר ביחידה המבוססת על זו של CR-V רגיל המשלב בין מנוע בנזין אטומוספרי 2.0 ל' ומנוע חשמלי ל-204 כ"ס משולבים.

אנחנו חושבים יותר בכיוון של של יחידה המבוססת על מנוע ה-V6 של אקורה/הונדה הנמצא גם ב-NSX או אף מהדורה עדכנית ומחושמלת של המנוע ששירת את מכונית הלה-מאנס אקורה ARX-05.

הונדה CR-V חישוקים וצמיגים
צילום: יצרן
 
למקרה שתהיתם, על הפיתוח אחראים החבר'ה במרכז הפיתוח והביצועים של הונדה בקליפורניה אשר נוסד בשנת 1993. מאז המרכז אחראי על חלק ניכר מהפעילות המוטורית של היצרנית בצפון אמריקה וגם מחוצה לה.

הונדה CR-V עם 800 כ"ס
צילום: יצרן