דודג' הציגה לראשונה את מכונית הקונספט צ'ארג'ר דייטונה לפני כחצי שנה, וסיפקה קדימון למכונית השרירים החשמלית העתידית של החברה.

כדי לספק לקהל הנאמן וחובב הסמ"קים את החוויה שהוא רגיל אליה, דודג' חשפה שני פטנטים ייחודיים שמבטיחים לדמות את הנהיגה במכונית בנזין; הראשון הוא תיבה מרובת הילוכים, שפרטים על אודותיה טרם נחשפו; הפטנט השני הוא מערכת פליטה "פראצונית" (Fratzonic) שמייצרת צליל אמיתי, המתקבל דרך מערכת צינורות מתוחכמת - ולא מסתם רמקולים שהותקנו באגזוז מלאכותי.

ואם אתם שואלים את עצמכם (כמונו) מה זה לעזאזל "פראצונית" - אז מדובר בהטייה למילה שהומצאה על ידי אחד המעצבים של החברה כדי לתאר לוגו שדודג' השתמשה בו בשנות ה-60 וה-70 ונקרא "פראצוג" - מעין כוכב משולש אשר יחזור ללוות את הדגמים החשמליים הספורטיביים של החברה.

Dodge Charger Daytona SRT
צילום: יצרן

המערכת כוללת מספר צינורות, תאים ומגבר, ומזרימה דרכם אוויר כדי לייצר צליל – כמו כלי נשיפה או עוגב בכנסייה. צלילי המערכת משתנים בהתאם למהירות, מצב מצערת ועוד, ומסוגלים להגיע עד ל-126 דציבל – בדיוק אותה כמות רעש שמפיקה הלקאט מונעת בנזין.

 הרעיון נשמע מבטיח, אך כאשר הקופה החשמלית  הגיחה לראשונה לנסיעה איטית מול קהל חי, הצלילים שבקעו ממערכת הפליטה המתוחכמת לא נשאו את הבשורה המובטחת. הנהג פמפם את דוושת המצערת כמה פעמים כדי לשלהב את הקהל, אבל הרעש שבקע ממנה - כמו כל טיוטה ראשונה - לא היה בדיוק "זה". יותר מדי חשמלי ומלאכותי, ולא מספיק הלקאטי.

Dodge Charger Daytona SRT קונספט
צילום: יצרן

מאז מהנדסי הסאונד של דודג' עבדו על שיפור מערכת הפליטה והציגו תוצאה משופרת בתערוכת הרכב של שיקגו שנערכה לאחרונה. כפי שהסרטון המצורף מדגים, הטיוטה השנייה טובה בהרבה מזו הראשונית, עם יותר עומק בסל"ד נמוך ויותר רעם בטורים גבוהים.

עכשיו זה כבר נשמע מצוין, ואנחנו מאמינים שהחברה עוד תשפר ותכוון את העוגב המוטורי הזה עד שתוצג הגרסה הסדרתית ב-2024.

Dodge Charger Daytona SRT חשמלי
צילום: יצרן
 
דודג', אגב, אינה היחידה שמתכננת להוסיף חיים לסאונד של ההנעה החשמלית; למבורגיני כבר ביקשה "סימן מסחרי" לקטעי סאונד מלאכותיים שיושמעו כשיחידת ה-V12 ההיברידית שלה תנוע במצב חשמלי, ואילו פרארי הגישה בקשה לפטנט על מערכת פליטה דומה לזו של דודג'. נצטרך לחכות ולראות מי תגיע לשם קודם ותעשה זאת טוב יותר. מה שבטוח, יהיה מעניין. ורועש!

צפו בוידאו: