קטנוע הוא פתרון לתחבורה עירונית זולה. אם אתם דואגים לסביבה או לכיס שלכם (או גם וגם) הרי שקטנועים חשמליים הם הפתרון המושלם עבורכם. למרות זאת שוק הקטנועים החשמליים עדיין לא פורח. שהצרכן הישראלי עדיין חושש מרכבים דו-גלגליים מבוססי מנוע חשמלי וניגש לעניין בצורה מתונה יחסית ומתוך רתיעה הנובעת מזמני הטעינה הממושכים, טווחי הנסיעה המשתנים בהתאם לאופי הרכיבה ואפילו הבטיחות בזמן טעינת הסוללה בזמן.

כפי שנראה בעולם המכוניות החשמל הוא העתיד ויבואני הקטנועים מסינים זאת היטב. לכן עוד ועוד יבואנים בישראל משיקים מותגים שמבוססים על מנועים חשמליים.

מה שהיה עד לא מזמן בעיקר חלקם של יבואנים קטנים הופך בימים אלו אט-אט לחלקם של יבואנים גדולים ומוכרים יותר. הפשטות שבתחזוקה, חווית הרכיבה, החדשנות, החיסכון בזיהום האוויר והחיסכון הכלכלי יהפכו את הקטנועים החשמליים למצרך מבוקש בעתיד הקרוב.
 

ניאו NQiGT-S עם 90 מסירות בשנת 2022

הדבר הבולט ביותר ב-ניו NQiGTs הוא העיצוב. מעצביו של הקטנוע הקטן הצליחו ליצור שילוב של קטנוע עם טעימה מסגנון ׳רטרו׳ בזכות פנס עגול ויחיד במסכת החזית. חלקיו האחרים של הניאו מצליחים ליצור שילוב של הווספה המוכרת והעגלגלה לצד עיצוב גיאומטרי בעל זרימה מודרנית. על ההנעה אחראי מנוע בעל סוללה בקיבולת W4600 המעניקה לו טווח מקסימלי של בין 60 ל-95 ק"מ (תלוי בסוללה הנרכשת) ומהירות מקסימלית של כ-80 קמ"ש.

חשוב לציין שמבנהו של הניאו וקוטר גלגליו מייעדים אותו תנועה עירונית ומשתמשים בו לצרכים פרטיים ועסקיים.

NQiGT-S
צילום: ניאו
 

בליץ 3000x עם 48 מסירות בשנת 2022

הבליץ X3000 הוא קטנוע עירוני במידותיו ומוכר יחסית בשוק הקטנועים החשמליים בישראל. זאת בזכות היותו אהוב בקרב חברות מוכרות כגון דומינוס פיצה, מקדונלד׳ס ופיצה האט. עיצובו הכללי מוכר מקטנועי 125 נפוצים אחרים, בעיקר בזכות מסכה קדמית מטע ספורטיבית ומראה כללי חד. ב-3000x מותקנות 3 סוללות שנשלפות בקלות יחסית, עקב משקלן הקל (כ-7 ק"ג לסוללה). לכל סוללה טווח מקסימלי של כ-40 ק"מ וזמן טעינת סוללה עומד על כשעתיים. מהירותו המקסימלית של ה-בליץ X3000 עומדת על כ-90 קמ"ש.

קטנועים חשמליים הכי נמכרים בישראל
צילום: Blitz
 

גוגורו S2 עם 30 מסירות בשנת 2022

הגוגורו הוא שחקן חדש יחסית בשוק הקטנועים החשמליים בישראל. כמו יתר המתחרים גם הגוגורו מיועד לתנועה עירונית ונתוניו דומים לנתוני הקטנועים המקבילים. למעשה, ייחודו של הגוגורו נובע מעיצוב מיוחד המעניק לו מראה עתידני ומתקדם. בנוסף הוא נהנה מקונספט יוצא דופן שהופך את הצורך בטעינה ללא רלוונטי. צמד הסוללות של הגוגורו נשלפות וניתנות להחלפה במתקני טעינה ייעודיים הפרוסים ברחבי גוש דן. הסוללנ למעשה אינה שייכת לרוכשי הקטנוע וניתן להחליפה מספר פעמים בהתאם להסכם מול היבואן.   צמד הסוללות מספיקות לטווח נסיעה של כ-70 ק"מ, כאשר החלפת סוללה אורכת שניות בודדות והגבלת הטווח כמעט ואינה מורגשת.

גוגורו S2
צילום: עזרא רפאל
 

סיילנס S01 CONNECTED עם 23 מסירות בשנת 2022

ה-S01 CONNECTED  שונה מהמתחרים החשמליים שנמכרו השנה בשני אופנים עיקריים. ראשית מדובר כאן על קטנוע גדול יותר מהנזכרים לעיל. בדומה להם שי לו עיצוב עתידני,  אך מעבר לעיצובה מנוע שלו הוא עוצמתי עם סוללה בעלת הספק של W9000 שהופכים אותו לקטנוע החשמלי היחיד שמגיע בקלות למהירות של 100 קמ"ש. בזכות כך הוא מאפשר לרוכב עליו ליהנות גם מרכיבות בינעירוניות. אל תטעו, במצב SPORT ונסיעה מהירה סוללת ה-S01 CONNECTED תשרת את הרוכב עד לטווח של כ- 85 ק"מ ולא יותר, אך מובטח לרוכב שבטווח הזה הוא יהנה מהרכיבה במיוחד. 

סיילנס S01 CONNECTED
צילום: Silence