חיבתם וכמיהתם של חלק מרוכבי האופנועים בעולם למהירות קיבלה לאורך ההיסטוריה לא מעט תשומת לב והתייחסות מיצרני האופנועים השונים. מעבר לתכנון וייצור אופנועים שימושיים, הם הרי אמונים גם על הגשמת חלומותיהם של גרעין רוכבי האקסטרים. צרכיהם חשובים לא פחות. אולי זה דווקא הרצון להיות ״גדולים יותר וחזקים יותר״, מכל מקום בחלוף השנים הפכו מנועי האופנועים הקיצוניים לחזקים יותר ויותר. ההספקים שלהם עלו והביצועים שופרו בהתאם.

במקביל לשיפורי המנוע והמרדף אחרי המהירות הסופית עברו גם שלדות האופנוע והמכלולים הנלווים אינסוף שיפורים. מעבר לכך שעליהם לשאת בעומסים גדולים יותר עם ההספק העולה, הם גם מספקים אחיזת והתנהגות כביש טובות יותר. בכך האופנועים הקיצוניים האלה יכולים להיות נשלטים יותר מבעבר. בנוסף לכל אלו יש גם את טכנולוגיות הבטיחות והבקרות האלקטרוניות שעוזרות לרסן ולמתן את הכח בהתאם לצרכי הרוכב

חשוב לציין שבשנים האחרונות החלו יצרניות האופנועים להגביל את המהירות המקסימלית של האופנועים. בין אם זה נעשה מסיבות רגולטריות, בטיחותיות או מסחריות - רוב דגמי האופנועים מוגבלים למהירות שלא עולה על 300 קמ"ש. לכן הנתונים המובאים פה מתבססים על הצהרות היצרנים בשבוחנים את האופנועים במסלול סגור לפני ההגבלה. כמובן, חשוב לציין שהרכיבה בכביש הציבורי חייבת להתבצע בהתאם לחוק.

5 אופנועים הכי מהירים בישראל
צילום: Aprilia
 

1. אפריליה RSV4 1100 Factory

מהירות מרבית מוצהרת: 320 קמ"ש.
הסופרבייק האקזוטי RSV4 1100 Factory מבוסס על מנוע מרובע צילינדרים הבנוי בתצורת V ומפיק הספק מירבי של כ-175 כוחות סוס ב- 11,350 סל"ד ומומנט של 12.2 קג"מ ב-9,000 סל"ד. משקלו הרטוב של ה-RSV4 1100 factory עומד על 209 ק"ג. בסיס הגלגלים של האופנוע עומד על 1,452 ס"מ, מה שמקנה לאופנוע יכולות תמרון והיגוי חדות יחסית. על בלימתו של האופנוע מלפנים אחראיים צמד דיסקים קדמיים בקוטר 330 ס"מ ומאחור דיסק בודד בקוטר 220.

5 אופנועים הכי מהירים בישראל
צילום: Ducati
 

2. דוקאטי Ducati Panigale V4 SP2

מהירות מרבית מוצהרת: 318 קמ"ש.
סופרבייק אקזוטי נוסף מאיטליה הוא Ducati Panigale V4 SP עם מנוע  בנפח 1,003 סמ"ק. גם הוא כמו האפריליה, מרובע צילינדרים ובתצורת  V האופיינית לאופנועי העל האיטלקיים. מנוע ה-SP שנמכר בישראל מייצר הספק של כ-215 כוחות סוס ב- 13,000 סל"ד ומומנט של 12.6 קג"מ ב-9,500 סל"ד. משקלו הרטוב של ה-SP עומד על 194.5 ק"ג. בסיס הגלגלים גם כאן עומד על 1,465 ס"מ. על הבלימה אחראיים מלפנים שני דיסקים בקוטר 330 מ"מ ודיסק אחורי בודד בקוטר 245 מ"מ.

5 אופנועים הכי מהירים בישראל
צילום: MV Agusta
 

3. אמ.וי אגוסטה BRUTALE 1000 oro

מהירות מרבית מוצהרת: 300 קמ"ש.
בניגוד לשני אחיו מארץ המגף, להיפר-נייקד האיטלקי מנוע המורכב מארבע צילינדרים בשורה. מנוע זה בנפח 998 סמ"ק מייצר הספק של כ-209 כוחות סוס ב-13,450 סל"ד ומומנט שנושק את ל-12 קג"מ ב-11,000 סל"ד. משקלו היבש של האופנוע עומד על 186 ק"ג. על הבלימה אמונים דיסקים קדמיים בקוטר 320 מ"מ ודיסק אחורי בקוטר 220 מ"מ. בסיס גלגליו קצר בצורה משמעותית ועומד על 1,415 מ"מ בלבד.

מנועו של הברוטאלה נלקח ישירות מדגם ה-F4 RC שהוכיח עצמו במסלולי הסופרבייק ורשם מהירות סופית של 312 קמ"ש.

5 אופנועים הכי מהירים בישראל
צילום: Suzuki
 

4. סוזוקי היאבוסה GSX-R 1300

מהירות מרבית מוצהרת: 312 קמ"ש.
הנציג הראשון מיפן הוא אופנוע שונה מאופנועי הקצה המושחזים שהבאנו עד כה ומשתייך לסגמנט המבוסס יותר על אופנועי ספורט-תיור לכביש ולא למסלול. ההבדל הוא שכאן ניתן הדגש על נוחות ויציבותו ברכיבה בקו ישר וללא פיתולים או ביצועי קצה. מנועו בעל ארבעת הצילינדרים בשורה, בנפח כולל של בעל 1,340 סמ"ק מפיקים הספק של 190 כוחות סוס ב-9,700 סל"ד ומומנט של 15.8 קג"מ ב- 7,000 סל"ד. משקלו הרטוב של האופנוע עומד על 264 ק"ג ובסיס גלגליו נמתח לאורך של לא פחות מ- 1,480 ס"מ.

5 אופנועים הכי מהירים בישראל
צילום: קוואסקי
 

5. קוואסקי Ninja H2 SX

מהירות מירבית: 336 קמ"ש.
האח היפני של ההיאבוסה חולק גם הוא את אותה תצורת מנוע - 4 צילינדרים בשורה, אך בשונה ממנו ובו מותקן גם מגדש טורבו. למעשה זהו האופנוע היחיד ביצור סדרתי שמותקן בו מגדש על. נפח המנוע עומד על 998 סמ"ק והוא מייצר לא פחות מ- 197.3 כוחות סוס ב-11,000 סל"ד ו כ-14 קג"מ ב- 9,500 סל"ד. ה-Ninja H2 SX משתייך לסגמנט אופנועי התיור המהירים והנוחים. משקלו הרטוב עומד על 256 ק"ג ובסיס גלגליו דומה לבסיס גלגליו של ההיבוסה ועומד על 1,481 ס"מ.