כשמדובר על התניידות בעיר הצפופה, ברור לכולם שמכונית משפחתית היא לא הפתרון. אפילו מכוניות עירוניות קטנות לא מצליחות לפצות לגמרי על הפקקים והאתגר שבמציאת חניה בתל אביב. קורקינטים חשמליים הם פתרון זול, אבל לא בטיחותי. מדובר בכלי רכב מנועיים זעירים שיכולים לנוע במהירות מוגבלת, ללא צורך ברישיון ולא כיסוי ביטוחי, בשונה מכלי רכב מנועיים אחרים.

קטנועים עירוניים קטנים לעומת זאת יכולים להיות אלטרנטיבה מצוינת. עלויות התחזוקה שלהם נמוכה, הביטוח שלהם זול ומכסה את בעליהם במקרה של תאונה ואפשר להגיע איתם ממקום למקום בקלות ובלי פקקים או צורך בחיפוש חניה.

אך מה עם עלויות הקנייה?
לא מעט רוכבים מחפשים קטנוע שלא יכניס אותם להוצאה מיותרת ולמערכת תשלומים ארוכת טווח. חיילים, סטודנטים, או בכלל מי שמשתכר מתחת לממוצע צריך קטנוע זול ויעיל. תחת ההגדרה הזו מתקבצים בעיקר קטנועים קטנים-עירוניים עם מנוע  125 סמ"ק מקוררי אוויר (שיטת הקירור הבסיסית והזולה ביותר למנוע).

שוק הקטנועים נהנה בשנים האחרונות מהתפתחות משמעותית של מערכות הבטיחות והטכנולוגיה. כיום מערכות כמו ABS, בקרת אחיזה, חיישני לחץ אוויר וכד׳ כבר קיימות גם בקטנועים עירוניים קטנים. יחד עם זאת חשוב לדעת שמערכות אלו אמנם תורמות לבטיחות אך גם משפיעות באופן ישיר על מחיר הקנייה. עדיין, אפשר למצוא כמה דגמי קטנועים המשווקים בישראל במחירים אטרקטיביים, שיכולים להתאים לצורכיהם של אותם הרוכבים שמוכנים לוותר על הקדמה הטכנולוגית. 

ליקטנו עבורכם כמה דגמי קטנועים חדשים, המוצעים במחירים הנושקים את הרף התחתון של המחירון:

xpeed 125-s & citymax 125
צילום: UM Global

1. CITYMAX 125 -  UM Global
מחיר: 11,900 ₪ 

2. xpeed 125-s - UM Global 
מחיר: 12,900 ₪

שני דגמים אלו זוכים למפרט טכני דומה. שניהם מבוססים על מנועים מקורר אוויר, לשניהם 9.5 כוחות סוס ומומנט של 1.1 קג"מ. ההבדל ביניהם מתבטא בעיקר בעיצוב. ה-CITYMAX מיועד יותר לשימוש עירוני ולו רצפה ישרה (פונקציה שחביבה על שליחים או כאלו שאוהבים להניח את הקניות שעשו בין רגליהם). בניגוד אליו ה-XSPEED  זכה לעיצוב מעט קרבי-ספורטיבי ומיוחד יותר, למערכות בלימה שונות ולמידות חישוקים אחרות.

סאן יאנג XPRO125
צילום: סאן יאנג

3. סאן יאנג XPRO125 
מחיר: 12,985 ₪ 

קטנוע המיועד בעיקר לשליחים, בעל מושב יחיד ושטח נשיאה נכבד המחליף את המושב האחורי. בנוסף הוא מוצע עם סבל קדמי. שילוב של שני הסבלים בתוספת הרצפה השטוחה מבטיח מקום רב לנשיאת חפצים. מנוע ה-XPRO125 מקורר אוויר, הספקו עומד על כ- 10 כוחות סוס והמומנט נושק ל-1 קג"מ.

קימקו Agility 125
צילום: Kymco

4. קימקו Agility 125   
מחיר: 13,950 ₪

קטנוע עירוני בעל עיצוב עכשווי ומחודד, ידוע בזכות תא אחסון גדול יחסית הממוקם בתחתית המושב. גם קטנוע זה מבוסס על מנוע מקורר אוויר והספקו המתון יחסית עומד על 8.9 כוחות סוס. יתרון גדול שהופך את הדגם לחביב על הרוכשים נובע מקוטר חישוקים מוגדל (16 אינץ׳) המעניק לו יציבות ותחושה טובה יותר ברכיבה. 

דיאלים AROMA 125
צילום: Aroma

5. דיאלים AROMA 125  
מחיר: 7,000 ₪

לאלו שאינם נרתעים מרכישת קטנוע חדש שנרשם בשנת 2018, מציעה חברת 'אלבר – מוטו' את דגם הארומה במחיר של 7,000 ₪ בלבד. כמובן שניתנת גם אחריות והקטנוע אוחסן באופן שמבטיח שהוא נשמר חדש. 

מדובר בקטנוע המונע באמצעות מנוע מקורר אוויר המפיק 8.24 כוחות סוס ומעל לכל מתאפיין הדגם בעיצוב ״רטרו״ הדומה מאוד לדגם הווספה המוכר מבית פיאג'ו. לעיצוב הרטרו בחרו מעצבי החברה בחישוקים קטני מידות, מראות עגולות וגבוהות ואפילו בלוח שעונים מכאני התואם את קטנועי העבר