השנה למבורגיני תחגוג 60 שנות ייצור מכוניות ספורט בעולם, ולכבוד כך מתכננת להציג יורשת למכונית העל שלה, האוונטדור. ככזו, המכונית החדשה "צריכה" לשבור שיאים ולהותיר את הצופים שמוטי לסתות – ואיך אפשר לעשות זאת בלי מנוע מרשים בצורה יוצאת דופן.
 
עדיין V12, אבל היברידי
בכל זאת, בעידן המתחשמל במהרה בו אנו חיים גם יצרניות כמו למבורגיני לא יכולות להתנהל כבעבר ונדרשות להציג התקדמות בתחום הירוק, בין אם מטעמים סביבתיים, תדמית או שיפור הביצועים. לכן בלמבורגיני הודיעו בעבר כי הם מתכוונים להיפרד ממנוע ה-V12 האייקוני (L539) המלווה אותם כבר שנים ולהציג לו יורש ראוי ברוח העידן הנוכחי. החדשות הטובות הן שלא מדובר במערכת חשמלית, אם כי היצרנית צפויה להציג מכונית כל חשמלית ראשונה מתישהו במהלך שנת 2028.
 
כעת חשפה למבורגיני מנוע חדש בשם L545 השומר על תצורת V12 ונשימה עצמאית, אולם הוא משודך למערך היברידי ויהיה לגורם המניע של המכונית הבאה של היצרנית המכונה בשלב זה LB744.

למבורגיני חשפה V12 היברידי
צילום: למבורגיני
 
המנוע החדש בנפח 6.5 ל' יפיק 825 כ"ס ב-9,250 סל"ד ו-73.9 קג"מ ב-6,750 סל"ד – תוספת נאה ביחס לגרסאות האחרונות של המנוע היוצא אשר הפיקו עד 780 כ"ס ו-73.4 קג"מ. למרות שמדובר במנוע חזק מבעבר, בלמבורגיני מדווחים כי עם משקל של 218 ק"ג בלבד הוא קל יותר בכ-17 ק"ג ביחס לדור היוצא וכי הוא מותקן הפוך ב-180 מעלות ביחס לזה שבאוונטדור.
 
תוספת הסוסים מגיעה, בין היתר, בזכות שיפורים למערכת היניקה, יחד דחיסה של 11.8:1 לעומת 12.6:1 באוונטדור, מערכת פליטה ליברלית ועוד. אגב מערכת פליטה, בלמבורגיני מבטיחים שהשקיעו שעות רבות לכיוון הצלילים שתפיק המכונה הזו.

למבורגיני V12 היברידי
צילום: למבורגיני
 
כבעבר, גם ה-LB744 תוצע עם הנעה כפולה אולם הפעם מנוע הבנזין יניע רק את הגלגלים האחוריים. על הנעת הגלגלים הקדמיים אחראי החלק ההיברידי במערך. מלפנים ישנם שני מנועים חשמליים – אחד לכל גלגל – וכל אחד מהם מפיק 147.5 כ"ס ו-35.6 קג"מ והם יאפשרו פונקציית טורק וקטורי. כאמור, ההספק הכולל של המערכת עומד על 1,015 כ"ס – 235 כ"ס יותר מהאוונטדור החזקה ביותר – עם זאת, לרוב מערכות היברידיות שכאלה מביאות עימן גם עליה במשקל.
 
על אספקת הכוח למנועים החשמליים מופקדת סוללת 3.8 קוט"ש שלפי למבורגיני היא קלה יחסית, מוארכת ומותקנת נמוך על מנת לשמור על מרכז הכובד נמוך ככל שניתן. הסוללה נטענת משקע וקצב הטעינה הוא עד 7 ק"ו. בלמבורגיני מציינים כי ניתן גם להטעינה באמצעות בלימה רגנרטיבית או בעזרת מנוע ה-V12 החדש, זה נדרש ל-6 דקות בלבד כדי לטעון אותה במלואה.

למבורגיני V12 היברידי
צילום: למבורגיני
 
הכוח יעבור אל הגלגלים דרך תיבת הילוכים חדשה לגמרי – רובוטית דו-מצמדית (מצמדים רטובים) עם שמונה הילוכים.בתוך התיבה נמצא מנוע חשמלי שלישי המפיק 147.5 כ"ס ו-15.3 קג"מ – ומנוע זה מסוגל להניע את הגלגלים האחוריים, בכך לאפשר הנעה חשמלית לארבעת הגלגלים. לפי למבורגיני התיבה החדשה מותקנת לרוחב, היא קלה (193 ק"ג) וקומפקטית מתיבת 7 היל' שנמצאת בהוראקאן ומסוגלת להעברות הילוכים מהירות אף יותר. בתיבה החדשה אין הילוך אחורי, ונסיעה לאחור תתבצע ע"י היפוך כיוון המנועים החשמליים.
 
למבורגיני צפויה לחשוף ממש בקרוב את יורשת האוונטדור, אז תחשוף בוודאי פרטים נוספים על מערכת ההנעה המרשימה הזו.

למבורגיני
צילום: למבורגיני