7מרצדס חשפה את מתיחת הפנים של שני רכבי הפנאי הקומפקטיים (C-SUV) שלה – מרצדס GLA ו-GLB. שני הדגמים חולקים פלטפורמה ומכלולים רבים ונבדלים בעיצוב החיצוני ובתצורה והייעוד הכלליים – ה-GLA המציע מקום לעד חמישה נוסעים בעוד אחיו הגדול, ה-GLB, מציע מימדים עדיפים, עיצוב רבוע יותר ומקום לשבעה נוסעים בתצורת 5+2. השינויים נעשו ברוח דומה לאלה שכבר הוצגו עם מרצדס CLA בתחילת השנה.
 

מרצדס GLA ו-GLB, השינויים שבחוץ

כמקובל בעדכונים שכאלה העיצוב החיצוני זוכה לרענון קל ולשני הדגמים מופע מלוטש ועדכני מעט יותר מבעבר.

יחידות התאורה עודכנו וכוללות כעת תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור כסטנדרט, גם הפגושים עוצבו מחדש, נוספו צבעים חדשים למרכב (כחול 'ספקטרלי', למשל), יש ארבעה עיצובים חדשים לחישוקים (17-20 אינץ') ועוד.

מרצדס GLB 2023
צילום: מרצדס
 

שינויים בסביבת הנהג וברשימת האבזור

במרצדס מדווחים על שינויים שנעשו גם בסביבת הנהג. כך למשל שני הדגמים יוצעו כסטנדרט עם מסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' (7 אינץ' בעבר). לוח המחוונים הדיגיטלי נותר על 7 אינץ' ו-10.25 אינץ' יוצע כאופציה בתוספת תשלום. עוד בתחום האבזור נוספו מושבי "נוחות" עם ריפוד מחומרים ממוחזרים, עמעום אורות אוטומטי, מצלמת נסיעה לאחור וציפוי עור לגלגל ההגה כסטנדרט.
 
מערכת המולטימדיה של היצרנית (MBUX) עודכנה והעוזרת הקולית שלה משופרת ויודעת להתאים את עצמה באופן מיטבי מבעבר לאופיו של הנהג, כך מרצדס. גם הממשק והעיצוב הכללי שלו זכו לעדכון וכעת יש חיבור אלחוטי לאפל ואנדרואיד ולמי שזקוק נוספו עוד שקעי טעינה מסוג USB-C שבעצמם שודרגו והם מוארים להקלה על איתורם.
 
בתחום הדברים שאף אחד לא ממש ביקש: מרצדס תציע – בתוספת תשלום – שירות משחקים חדש שיאפשר מיני-משחקים באמצעות מערך המולטימדיה שלה וביניהם גם…סודוקו. טסלה היזהרי.

מרצדס GLB תא נוסעים
צילום: מרצדס
 

שדרוג קל למערך המנועים

היצע המנועים נותר כמעט כשהיה וללא שינוי בהיצע הכולל – אולם כל גרסאות ההנעה זוכות כעת למערך היברידי-מתון 48V. למתנע-גנרטור החדש הספק של 14 כ"ס וזה ישפר את התגובות הראשוניות, במיוחד ביציאה מהמקום ובמהירויות נמוכות, כך מרצדס.
 
למרות המערך החשמלי המשופר הספק המנועים ללא שינוי: בתחום הבנזין מנוע 1.3 ל' טורבו המפיק 136 כ"ס או 163 כ"ס (גרסאות 180 או 200) ומנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המפיק 190 כ"ס או 224 כ"ס (גרסאות 220 או 250). בדיזל מנוע 2.0 ל' טורבו בארבע רמות הספק – 116 כ"ס בגרסת 180d, גרסת 200d עם 150 כ"ס וגרסת 220d עם 190 כ"ס.

מרצדס GLA 2023 חלק אחורי
צילום: מרצדס
 
גרסאות 180 ו-200 (בנזין או דיזל) יוצעו כבעבר עם תיבה רובוטית דו-מצמדית בעלת 7 הילוכים והנעה קדמית, ואילו 200 (דיזל), 220 (דיזל או בנזין) ו-250 (בנזין) ישודכו לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם 8 הילוכים והנעה כפולה.
 
בדומה ל-CLA, גם GLA ההיברידי-נטען (250e) זוכה למערך העדכני ששופר קלות. כבעבר מדובר בשילוב בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' למנוע חשמלי, אך זה האחרון זוכה לעליה קלה בהספק (7 כ"ס) שעומד כעת על 109 כ"ס. ההספק המשולב של המערכת נותר ללא שינוי – 218 כ"ס. טווח הנסיעה נותר על 62-70 ק"מ בהתאם לרמת גימור. הסוללה ללא שינוי וקצב הטעינה הבסיסי נותר על 3.7 ק"ו, אולם כאופציה ניתן לשדרג את הטעינה ל-11 ק"ו. טעינה מהירה אפשרית בקצב של עד 22 ק"ו. מרצדס GLB עדין אינו מוצע בגרסה זו.

מרצדס GLA ו-GLB מתעדכנים לכבוד 2023
צילום: מרצדס
 
כבעבר שני הדגמים יוצעו גם גרסת 35 AMG ספורטיבית עם הנעה כפולה, כיול מתלים מתאים, הופעה חיצונית אגרסיבית. גם כאן ישנו המערך ההיברידי-מתון החדש אולם ההספק המירבי ללא שינוי – 306 כ"ס ממנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל'. הביצועים נאים ביותר – 5.2 שניות או 5.5 שניות ל-100 קמ"ש ב-GLA ו-GLB בהתאמה.
 

מרצדס GLA ו-GLB המחודשים – מתי בישראל?

מכלמוביל, יבואנית דגמי מרצדס לישראל, נמסר כי שני הדגמים המחודשים צפויים להגיע לישראל לקראת סוף השנה. הודעה זו מסמנת את חזרתו של GLB לישראל, שכן שיווקו הופסק זמן לא רב לאחר שהחל, ובתקופה האחרונה שווק רק אחיו החשמלי המבוסס עליו בכבדות – ה-EQB.

מרצדס GLA ו-GLB מתעדכנים לכבוד 2023
צילום: מרצדס