טלקאר, יבואנית דגמי סאנגיונג לישראל, הודיעה על התחלת שיווק סאנגיונג מוסו, הטנדר של היצרנית. מדובר בדור השני לדגם (נוסד ב-2002) אשר נחשף לראשונה בשנת 2018 ומגיע לכאן לאחר מתיחת פנים. בניגוד לדור הקודם ולאקטיון ספורטס הקטן יותר שפנו לקהל המחפש טנדר לפעילויות פנאי, זה הנוכחי פונה גם לעבודה עם כושר נשיאת משקל של מעל ל-1 טון (פחות מ-700 ק"ג בדור הקודם).
 

סאנגיונג מוסו החדש, הפרטים

כאמור, סאנגיונג מוסו החדש הוצג בשנת 2018 והוא משווק בעולם תחת השמות 'רקסטון ספורטס' או 'מוסו ספורטס', אולם כאן ישווק כ'מוסו'. דגם זה מגיע לישראל לאחר מתיחת פנים, עדכון מקביל לזה שעבר רקסטון – רכב הפנאי-שטח הגדול של היצרנית עליו מבוסס הטנדר. 

מידותיו של מוסו החדש נדיבות ביחס לטנדרים היפניים המובילים. אורכו 540.5 ס"מ, רוחבו 195 ס"מ וגובהו 185.5 ס"מ – להשוואה, מידותיו של היילקס הן 532.5 ס"מ, 185.5 ס"מ ו-181.5 ס"מ בהתאמה. בסיס הגלגלים נפרש על פני 321 ס"מ (308 ס"מ בהיילקס). גם הארגז גדול למדי: 161 ס"מ אורך, 157 ס"מ רוחב ו-57 ס"מ גובה הדופן. המימדים הנדיבים משפיעים על נתוני השטח: זווית גישה 19.5 מעלות, זווית נטישה 20.5 מעלות ומרווח גחון של 22 ס"מ בלבד.

סאנגיונג מוסו 2023 בישראל
צילום: סאנגיונג

למוסו שלדת סולם עם עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור סרן חי עם קפיצי עלים (בחו"ל קיים גם בגרסה עם קפיצי סליל). משקלו העצמי 2,095 ק"ג וכושר ההעמסה נאה עם 1,165 ק"ג מירביים. כושר הגרירה כמקובל בסגמנט: 750 ק"ג לנגרר ללא בלמים ועד 3,000 ק"ג לנגרר עם בלמים. אגב, למוסו עצמו בלמי דיסק גם מאחור – פריט נדיר בתחום.
 

מנוע, בטיחות, רמות גימור, מחירים

השיווק בישראל בגרסה אחת עם מכלולים מוכרים ברובם מרקסטון. המנוע הוא אותו טורבו-דיזל בנפח 2.2 ל' המפיק 202 כ"ס ב-3,800 סל"ד ו-45 קג"מ ב-1,600-2,600 סל"ד. התיבה אוטומטית עם שישה הילוכים, זאת לעומת שמונה שיש כיום ברקסטון. ההנעה כפולה עם תיבת העברה כולל יחס העברה נמוך. צריכת הדלק עומדת על 10.9 ק"מ לליטר לפי נתוני המעבדה.

סאנגיונג מוסו 2023 פרטים נוספים
צילום: סאנגיונג

אבזור הבטיחות דל יחסית למקובל כיום וכולל כסטנדרט 6 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התראה על תנועה חוצה מאחור, מערכת לניטור רכב בשטח מת ועוד.

סאנגיונג מוסו מוצע בשתי רמות גימור בעלות שם ואבזור דומה לאלה של הרמות המקבילות של רקסטון. רמת 'EX' כוללת מסך מולטימדיה 8 אינץ' כולל קישוריות לאנדרואיד ואפל, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה היקפיים, לוח מחוונים מוקרן 12.3 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי 17 אינץ' ועוד. רמת 'פרימיום' מוסיפה בעיקר במושבים שהם בעלי ריפוד עור ומחוממים (כולם) וניתנים לכיוונון חשמלי ואוורור (מלפנים); ובנוסף חלון שמש בגג.

מחיר סאנגיונג מוסו החדש מתחיל ב-260,000 שקלים לרמת הגימור 'EX' ומחירה של 'פרימיום' מתחיל ב-280,000 שקלים.

סאנגיונג מוסו 2023 מחיר
צילום: סאנגיונג