כבעלי רכב, חשוב שתדעו כמה דברים בסיסיים בסגנון "עשה זאת בעצמך" כדי לעזור לשמור על תקינות הרכב ולהאריך את חייו. טיפים אלה יכולים גם לעזור לכם לחסוך כסף על תיקונים יקרים, שלא לדבר על תחושת הסיפוק בידיעה שאתם יכולים לטפל בעצמכם ברכב שלכם. 

אספנו עבורכם את חמשת הטיפים חשובים לדברים החשובים ביותר שכדאי לדעת, לבדוק או לעשות אם יש לכם רכב:
 

החליפו שמן במנוע בקביעות

זה אולי אחד הדברים החשובים ביותר שכדאי לכם לעשות כדי לשמור על תקינות המכונית שלכם: להחליף את השמן באופן קבוע. רוב היצרנים ממליצים להחליף את השמן אחרי כל 15,000 ק"מ או לאחר שנה, לפי הקודם מביניהם. לדוגמה, אם אתם נוסעים כ-50,000 ק"מ בשנה, מומלץ להחליף את השמן שלוש פעמים במהלך השנה הזו (בכל 15,000 ק"מ). לחלופין, אם אתם נוסעים מעט מאוד ולא הגעתם ל-15,000 לאחר שנה, עדיין כדאי להחליף את השמן. 

המלצה זו היא כללית בלבד, ומומלץ לבדוק אותה באופן ספציפי לרכב שלכם. חשוב גם לדעת איזה סוג שמן מתאים לרכב שלכם – ובכל מקרה מדובר בתהליך קל יחסית שניתן לבצע לבד עם כמה כלים בסיסיים.

החלפת שמן מנוע
צילום: Tim Mossholder
 

בדקו את הצמיגים

בדיקה קבועה של הצמיגים יכולה לעזור לכם להימנע מתקרים או פיצוץ בצמיג. כדאי לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים לפחות פעם בחודש, כדי לוודא שהם מנופחים על פי לחץ האוויר המומלץ המפורט בספר הרכב או על דופן הצמיג. חשוב גם לבדוק את הצמיגים ולחפש חתכים, חורים או בליטות. יש כאלה? הגיע הזמן להחליף צמיגים.

בדיקת צמיגים
צילום: Andrea Piacquadio
 

החליפו את מסנן האוויר

מסנן האוויר ברכב אחראי על מניעת כניסת לכלוך ופסולת למנוע. עם הזמן, המסנן עלול להיסתם, מה שעלול להוביל לירידה בביצועים וביעילות הדלק. לכן יש לבדוק מסנן האוויר לפחות אחת לשישה חודשים – ואם הוא מלוכלך, פשוט להחליף אותו.

החלפת מסנן אוויר
צילום: טויוטה
 

החליפו מגבים

מגבי השמשות הקדמיים הם אביזר בטיחותי ולא מיועדים רק ל״נוחות״. תפקידם לדאוג שתוכלו לראות את הדרך כראוי בזמן נהיגה בגשם או בערפל. חשוב להחליף אותם לפחות פעם בשנה או בכל פעם שהם מתחילים להתפורר או לאבד את צורתם. 

החלפת מגבים
צילום: Ben Stein
 

שמרו על מצבר נקי

מצבר הרכב עלול להישחק עם הזמן, מה שעלול לקצר את חייו. כדי למנוע זאת, או לפחות להאט משמעותית את התהליך, מומלץ לנקות את המגעים של המצבר אחת לחצי שנה בתערובת של סודה לשתייה ומים. הניקוי יסיר את הקורוזיה ויעזור למצבר להחזיק מעמד זמן רב יותר.

לסיכום, אלה היו חמישה טיפים בסגנון "עשה זאת בעצמך" שיכולים לעזור לכם לשמור על הרכב שלכם לאורך זמן ולהימנע מתיקונים יקרים. יתרה מזאת, הם יקנו לכם תחושה טובה של גאווה וסיפוק בזכות הידיעה שיש באפשרותכם להתמודד עם משימות תחזוקה בסיסיות. ואם לא נוח לכם לבצע את המשימות הללו בעצמכם - תמיד תוכלו לקחת את הרכב למכונאי מקצועי שיוכל לסייע לכם במשימות התחזוקה שפורטו לעיל וגם באחרות.

ניקוי מצבר
צילום: Towfiqu Barbhuiya