לפני מספר חודשים הודיעה דודג' כי מכונית השרירים הבאה של החברה, שתתבסס על קונספט צ'ארג'ר דייטונה, תהיה חשמלית - וכי גרסאות הבנזין הנוכחיות יוצאו לגמלאות בסטייל, עם שש מהדורות "קריאה אחרונה" מיוחדות.

כעת מוצגת המהדורה האחרונה בהחלט, צ'אלנג'ר SRT דימון 170, וכוללת את הגרסה הסדרתית הקיצונית ביותר של מנוע ה'המי' V8 - בשלדה מוכוונת למיאוצי דראג.

המנוע המשודרג נותר בנפח 6.2 ליטר ושמר על גלי הזיזים מהוורסיות הפחות חזקות - אך פרט לכך כמעט כל חלקיו הפנימיים הוחלפו, והוא זכה למגדש-על עצום בנפח 3 ליטר עם גוף מצערת מוגדל ולחץ גדישה מוגבר ב-40%. החומרה המשודרגת מעלה את ההספק ל-913 כ"ס (בתקן האירופאי הנהוג בישראל; 900 כ"ס בתקן האמריקאי) בעת שימוש באוקטן 98. אבל הפוטנציאל האמיתי של הדימון 170 מתקבל בעת שימוש בדלק E85 - באמצעותו תקבלו 1039 כ"ס ומומנט מפלצתי של 112 קג"מ.

דודג' צ'אלנג'ר
צילום: דודג'

כדי לעמוד בעומסים האדירים, חוזקו מכלולי ההנעה, כולל תיבת ההילוכים, גל ההינע, הסרנים ובית הדיפרנציאל, שתוכננו במיוחד עבור הגרסה הקיצונית; גיאומטריית המתלים האחוריים מאפשרת כעת שטח מגע רחב יותר של הצמיגים עם האספלט במהלך זינוקים חזקים, עם חישוקי סיבי פחמן אופציונליים שמקטינים את המשקל הבלתי מוקפץ. החישוקים עטופים בצמיגי דראג ייעודיים של 'מיקי תומפסון' (במידות לא שגרתיות של 315/50-17 מאחור), והרכב מציע מצב 'דראג' ייעודי בו הבולמים האדפטיביים משנים את כיולם כדי למנוע "קפיצת גלגלים" ולאפשר יכולת זינוק מיטבית.

מדובר בתוכנת מיפוי מורחבת ומתוחכמת המאפשרת קסטומיזציה לכיול המכלולים השונים והעברת הכוח בהתאם לרמת האחיזה של המשטח.

דודג' צ'אלנג'ר 170
צילום: דודג'

בתנאים האופטימליים (על משטח דביק של מסלול דראג), תקבלו נתוני תאוצה חסרי תקדים לרכב סדרתי חוקי לכביש - זינוק ל-96 קמ"ש תוך 1.66 שניות (!), עם כוח תאוצה של למעלה מ-2G. נתונים למאה קמ"ש לא פורסמו, אך יש להניח שהם לא יהיו גבוהים מ-1.7 שניות - מה שהופך אותה למכונית הסדרתית המהירה בהיסטוריה במיאוץ (אבל יש כאן כוכבית, שכן מדובר בזינוק עם "גלגול" שבו המדידה מתחילה רק לאחר חצי מטר של נסיעה ולא מעמידה מוחלטת).

לרבע מייל היא תגיע ב-8.91 שניות במהירות של 243 קמ"ש - מה שלמעשה ימנע ממנה להתחרות במירוצי דראג רשמיים של ה-NHRA מאחר ומכוניות עם נתונים כאלו מחוייבות בכלוב התהפכות ומצנח האטה (שמוצע, אגב, כאופציה בתשלום מהמפעל).

דודג' צ'אלנג'ר 170 SRT
צילום: דודג'

הדימון האולטימטיבית קלה ב-71.2 ק"ג מגרסת הלקאט רדאיי בעלת המרכב הרחב, וכוללת כנפיים צרות יותר מלפנים. החיסכון במשקל הגיע בזכות ביטול דיפון תא המטען, הפחתת חומרי בידוד והסרת המושב האחורי. לדגם יש גם שטיחים דקים, מערכת שמע מינימליסטית, בלמים קדמיים קלים ומוטות מייצבים חלולים.

הדימון 170 תיוצר ב-3300 יחידות עבור השוק הצפון אמריקאי בלבד, במחיר שמתחיל ב-97 אלף דולר - מה שלא מונע ממנה להגיע לחופינו החמימים באמצעות יבוא אישי. עכשיו רק צריך למצוא דרך לאחסן כמה חביות של דלק עם 85% אתנול...

דודג' צ'אלנג'ר מהדורה אחרונה
צילום: דודג'