הונדה ישראל הכריזה על תחילת השיווק של טייפ R הספורטיבית המבוססת על סיוויק החדשה. הדור ה-11 של סיוויק, דגם שנחנך במקורו ב-1972, הוצג ב-2021 בארצות הברית, ב-2022 באירופה ובסוף אותה שנה הושק בישראל.

ב-1996, עם כהונתו של הדור השישי, הציגה הונדה מהדורה ספורטיבית של סיוויק – Type R; הדור הרביעי של גרסה זו (שמקורו בתשיעי של סיוויק) קבע ב-2016 שיא הקפה של 8:15 דקות למכונית הנעה קדמית בנורבורגרינג (נשבר ב-2017). טייפ R החדשה הוכרזה בקיץ 2022, וכעת כאמור היא כאן.
 

נתונים

בהשוואה לסיוויק הרגילה, בסיס הגלגלים, 273.5 ס"מ, זהה, אך מפשק הסרנים בטייפ R גדול משמעותית – ב-8.4 ס"מ מלפנים ל-162.6 ס"מ וב-4.1 ס"מ מאחור  ל-161.3 ס"מ. הרכב ארוך ב-4 ס"מ ל-459 ס"מ, ורחב ב-9 ס"מ בגלל הכנפיים שנופחו, ל-189 ס"מ. המשקל 1430 ק"ג.

הונדה סיוויק טייפ R החדשה בישראל
צילום: הונדה

בהשוואה ל-R הפורשת, בסיס הגלגלים גדל ב-3.5 ס"מ ומפשק הסרנים ב-4 וב-2 ס"מ. היא גם ארוכה ב-4 ס"מ, רחבה ב-1.5 ס"מ ונמוכה ב-3.5 ס"מ ל-140 ס"מ. תוספת המשקל 35 ק"ג.

הונדה סיוויק טייפ R מצוידת במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר 4 צילינדרים המייצר 329 כ"ס ב-6500 סל"ד ו-42.8 קג"מ ב-2600-4000 סל"ד. המנוע החזק משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית עם מערכת התאמת סל"ד המסייעת בהורדות הילוכים. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 5.4 שניות והמהירות המרבית 275 קמ"ש.

במפרט הטכני: גלגל תנופה קל, דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה, במתלה הקדמי תמוכות מק'פרסון במבנה ציר כפול, חיזוקים במתלה האחורי, בולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית, היגוי מהיר (2.1 סיבובים מנעילה לנעילה), בלמים של ברמבו, צמיגי מישלן פיילוט ספורט 4 במידה 265/30-19.

הונדה סיוויק טייפ R במסלול
צילום: הונדה
 

אבזור

העיצוב אגרסיבי בהשוואה לסיוויק הרגילה, פחות מזה שבטייפ R היוצאת, ולרכב גם ספוילר אחורי גדול ושלושה פתחי מפלט. בגרסה זו תאורת לד מלא, מפתח חכם, צג "9, מחוונים מוקרנים, מושבי ספורט ייחודיים.

המחיר: 314,000 שקלים.

הונדה סיוויק טייפ R 2023 סביבת נהג
צילום: הונדה