אינדיאן פלאט טראק – או בשילוב הנכון, Fלאט Tראק – הבריון החוליגן של אינדיאן מגיע לכאן בגרסה חדשה: FTR ספורט. 

ב-2016 הציגה אינדיאן את כלי ייעודי למרוצים במסלולי עפר שטוחים ואובליים בשם 'Scout FTR750', והדגם הזה היה למנצח הגדול של המרוצים האלה בארה"ב. 

ב-2019 הוצגה הגרסה האזרחית וזו הגיעה לכאן באותה שנה. בגרסה זו, כפי שעולה משמה, FTR1200, מנוע גדול בהרבה, וגם הוא וכמובן במבנה V2; אז התייצב כאן בגרסה רגילה (Z) ובכזאת לעפר (ראלי) – בשתיהן עם צמיגי "19 מלפנים, "18 מאחור. השלדה היא מסבך צינורות הדומה לזו של חברה איטלקית אחת ששמה מתחיל בדוקאטי, המבנה הוא 'מנוע-נושא-עומס'.

כעת הגיעה לכאן גרסה נוספת וזאת נקראת 'ספורט'. ל-FTR1200S מנוע בניהול אגרסיבי יותר וכעת עם 123 כ"ס ו-12.2 קג"מ (111 כ"ס ו-11.2 קג"מ ב-Z ובראלי), מתלים בכיול שונה, זווית היגוי חדה יותר (65 מע'), הכידון נמוך ב-4 ס"מ, המושב נמוך ב-3.6 ס"מ, הזנב מקוצר ובעיקר צמיגי "17 (מצלר ספורטק) מלפנים ומאחור. הכלי שבנידון הוא אחד מ-400 (לאירופה 150 יח') מ-Championship Edition.

אינדיאן FTR ספורט
צילום: החברים של קושמרו

במהדורה זו סכמת צביעה מקורית, בהשראת אופנוע המרוצים המצליח של החברה, ובתוספות הכלולות מתלים מתקדמים עם כוונון מלא, מפלטי אקרפוביץ', חלקים מסיבי פחמן, כיסוי מושב מורכב, חיפויי תיבת אוויר, מסגרת לפנס החזית, מערכות אלקטרוניות משודרגות. 

לאופנוע לוח מחוונים עגול, ודרכו ניתן לבחור בשלושה מצבי רכיבה – 'רגיל', 'גשם', 'ספורט' – וגם לנתק את ה-ABS וה-ESP. ובעניין אחרון זה: אם אכן תנתקו, ובהינתן כל כך הרבה מומנט, נאחל לכם בהצלחה.

אינדיאן FTR ספורט לוח מחוונים
צילום: החברים של קושמרו

תנועה וחטאים. זה כלי נייקד קטן שיכול למצוא בקלות את מקומו בתנועה עירונית והכידון הרחב מאפשר לעשות זאת באפס מאמץ. כאשר הכביש נפתח המומנט מאפשר לסדר האצות ביניים מסחררות מכל מהירות. לא בוגר במיוחד, מכיוון שאלה מחסלות גומי יקר ומעלות חיוכי ענק.

תנוחת הרכיבה נוחה מאוד וקל לחבוק עם הברכיים את המכל. הברכיים מצדן ירגישו בהמשך גם את חום המנוע (בעיקר בקיץ, בעיר) וזה גם יווברץ כמקובל במנועי V אמריקאים מגודלים, אבל יעשה זאת במידה סבירה. בכביש המהיר, מיגון הרוח שהמושג 'מינימליסטי' ענק עליו, עושה עבודה סבירה.

אינדיאן FTR ספורט בנסיעה
צילום: החברים של קושמרו

אבל הכיף הגדול שהכלי הזה מספק הוא בכביש המפותל שם הוא מפגין יכולת דינמית לתפארת וממש מתקשר עם הרוכב. וכך, אותו רוכב מוצא עצמו חוטא במחשבות חטא שמעולם לא חשב כי יחשוב כאלה ביחס לכלי אמריקאי: "אולי נלך לבלות קצת במסלול?".

במשפט. האינדיאני הזה שונה מאוד מהליינאפ האמריקני הרגיל – כלי פאן, זריז ושמח. חוויה של ממש.

אינדיאן FTR ספורט סיכום
צילום: החברים של קושמרו