לחטיבת היוקרה של הונדה, אקיורה, יש ניסיון רב בשיווק כמה מהדגמים המלהיבים ביותר בהיסטוריה של היצרנית; בצפון אמריקה שווקה מכונית העל החלוצית NSX תחת מדי אקיורה, וכך גם האינטגרה טייפ R לדורותיה (שבדור DC2 מסוף שנות התשעים נחשבת על ידי רבים למכונית ההנעה-קדמית הספורטיבית הטובה בכל הזמנים). ביבשת החדשה גם קיימת נישה ייחודית למכוניות קופה זולות ומעוצבות לצעירים, והן נהנות מביקוש ער ושוק אפטרמרקט אדיר - ולאינטגרה יש מעמד פולחני בסגמנט הזה.

זו הסיבה שלאחר 16 שנות היעדרות, אקיורה החזירה ב-2022 את השם "אינטגרה" מהאוב - וכעת היא מציגה את גרסת העל שלה, הטייפ S.

כמו בעבר, גם הפעם מתבססת האינטגרה הספורטיבית על מכלולי סיוויק טייפ R, אך במקום מרכב קופה הם ארוזים במבנה ליפטבק - כלומר סדאן עם דלת חמישית.

האינטגרה גם מקבלת מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין חזק יותר מהטייפ R האמריקאית, אבל רק בטיפונת: 324 כ"ס ב-6500 סל"ד לעומת 319 כ"ס בסיוויק (בגרסה האירופאית מדובר ב-330 כ"ס) - אבל היא גם כבדה ב-14 ק"ג ביחס להונדה. המומנט, 42.8 קג"מ, זהה ומושג בין 2600 ל-4000 סל"ד (גם כאן לסיוויק האירופאית יתרון קל, עם שיא מומנט שמתחיל ב-2200 סל"ד).

אקיורה אינטגרה טייפ S פרופיל
צילום: אקיורה

שאר מכלולי השלדה זהים אף הם, כולל בלמי ברמבו עם ארבע בוכנות לקאליפר מלפנים ובולמי זעזועים אדפטיביים. אורך בסיס הגלגלים נותר זהה (273.6 ס"מ) וכך גם המפשקים הרחבים, ושתיהן מניעות את הגלגלים הגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים ידנית ודיפרנציאל מוגבל-החלקה.

ההבדלים העיקריים נמצאים בעיצוב; בעוד המראה החיצוני של הסיוויק ספורטיבי (על גבול המוגזם), האינטגרה מעודנת ובוגרת יותר.

אקיורה אינטגרה טייפ S
צילום: אקיורה

בפנים ההבדלים בולטים עוד יותר, עם עיצוב יוקרתי וצבעים סולידיים באינטגרה, חומרים משופרים ומושבים שנראים רחבים ומרוככים ביחס לבאקטים הספורטיביים של הסיוויק. סביר להניח שגם כיול המתלים ירוכך ובידוד הרעשים המשופר יעניקו לאינטגרה אופי קצת יותר בוגר ונינוח מזה של הסיוויק הפוחזת.

האבזור התקני כולל חימום למושבים, לוח מחוונים מוקרן בגודל 10.2 אינץ', מסך מגע צבעוני בגודל 9 אינץ' עם ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו אלחוטיים, מערכת שמע ELS Studio 3D עם 16 רמקולים והספק של 530 וואט, לצד חבילת בטיחות אקטיבית מקיפה.

המכירות יתחילו בחודש יוני הקרוב. מחירים טרם פורסמו, אך צפויים להיות גבוהים ב-5-10% ביחס לסיוויק המקבילה.

אקיורה אינטגרה טייפ S סביבת נהג
צילום: אקיורה