תחרות אוטו השנה 2023 הגיעה לסיומה, ולצד ההכרזה על הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2023' מגיעות גם ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. השנה, כבכל שנה מזה 28 שנים, צוות הכתבים של אוטו התכנס לשורה ארוכה של דיונים קדחתניים בהם עברנו על כל קטגוריה וסגמנט אפשריים ושקלנו את המתמודדים והמתמודדות הראויים ביותר לתואר לפי פרמטרים רבים: עיצוב, סביבת נהג, שימושיות, יחידות הנעה, צריכת דלק או חשמל, התאמה לקהל, מגוון גרסאות, רשימת האבזור, בטיחות והתמורה למחיר. הכל הסתכם לכדי מנצחת אחת ברורה בכל קטגוריה.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בסגמנט משפחתיות גדולות יוקרה' היא – פולסטאר 2.

פולסטאר, יצרנית צעירה (נוסדה ב-2017) שהיא חלק מתאגיד סיני (ג'ילי) אך מנוהלת באופן מאוד "שבדי", החלה את פעילותה בישראל אשתקד עם דגם אחד בלבד, ובכל זאת כבר הספיקה להרשים אותנו עד מאוד. ההיצע כיום כולל את ה-2, משפחתית גדולה כל חשמלית כה מרשימה שכמעט והוכתרה כמנצחת הגדולה בתחרות השנה. אז מי את פולסטאר 2?

פולסטאר 2 מבוססת על פלטפורמת CMA של וולוו המשרתת דגמים כמו XC40, C40 ועוד והיא הוצגה לראשונה בשנת 2019. כפי שנרמז משמה מדובר במכונית השניה של היצרנית, קדמה לה פולסטאר 1 – מכונית קופה מרהיבה ממש ממנה שאבה ה-2 לא מעט השראה.

פולסטאר 2
צילום: רונן טופלברג

עיצובה החיצוני של פולסטאר 2 פשוט מבריק. ה-2 משלבת בין הקו המאוד מוכר ו"שבדי" של וולוו, מייצרת בכך קשר ברור למורשת וההיסטוריה של המותג המוערך, אך משלבת אלמנטים עכשוויים ומאוד מזוהים עם מותג פולסטאר עצמו. התוצאה היא מכונית ייחודית מאוד למראה, בעלת פרופורציות לא שגרתיות והופעה מהממת – ואתם חייבים לראות אותה בעצמכם פנים אל פנים כדי להבין על מה אנחנו מדברים, התמונות פשוט לא מספיקות.

בדומה לקו העיצובי שבחוץ, גם סביבת הנהג מאוד "שבדית" והקו הכללי מינימליסטי ונקי אך עדכני מבלי להותיר רושם דל כפי שעושות חלק מהמתחרות. מערך המולטימדיה עדכני ומרשים, הנדסת האנוש מוצלחת למדי ואין גימיקים או "צעצועים" מסיחי דעת מיותרים – מדובר במכונית המתוכננת היטב. בקיצור, שילוב מוצלח של עיצוב חוץ ופנים מרשימים בהחלט, אבל איך היא נוסעת?

עוד לא ציינו זאת אך מדובר, בהתאם לרוח התקופה, במכונית כל חשמלית המוצעת עם מגוון רחב של יחידות הנעה. גרסת הכניסה מצוידת במנוע חשמלי אחד המפיק 231 כ"ס והנעה קדמית ובניגוד לרבות ממתחרותיה מוצעת עם שני מערכי סוללות לבחירה. כבר בגרסת הבסיס סוללה המבטיחה טווח נסיעה מרשים של עד 470 ק"מ, אולם גרסת הטווח הארוך משפרת את הנתון עד 540 ק"מ מרשימים!

פולסטאר 2 פרופיל
צילום: רונן טופלברג

גרסת הביניים כבר כוללת שני מנועים המאפשרים הנעה כפולה והספק מירבי של קצת יותר מ-400 כ"ס, וזה מספיק כדי להאיץ את המשפחתית הגדולה הזו ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות בלבד. מדובר בנתון שהיה נשמע דמיוני עד לפני שנים בודדות למכונית בגזרת המחיר שלה. 

בראש ההיצע ישנה גרסת 'פרפומנס' המכוילת לביצועים מיטביים בקו ישר ובפניות. גם לגרסה זו הנעה כפולה אך ההספק עלה ל-476 כ"ס, התאוצה ל-100 קמ"ש יורדת ל-4.4 שניות בלבד – החזיקו חזק לפני שאתם יוצאים לדרך. מעבר לכך לגרסה זו השינויים הנדרשים בתחומים אחרים: יש כאן בולמי 'אוהלינס', בלמי במרבו, המרכב מונמך ולהגה כיול אחר – וכל זה מייצר מכונית עם יכולת מאוד גבוהה ומאוד מרשימה בכביש המפותל.

בקיצור, פולסטאר 2 היא מכונית מאוד מרשימה בהופעתה מבחוץ, נעימה ומיוחדת בסביבת הנהג ומבצעת בטווח או בביצועים (או בשניהם) בהתאם לגרסה שתבחרו. ומעל הכל, כל גרסאותיה מתומחרות באופן תחרותי המעניק תמורה טובה מאוד לכסף שלכם.

לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו כאן למעלה, פולסטאר 2 היא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2023 בסגמנט משפחתיות גדולות יוקרה'.

פולסטאר 2 אוטו השנה 2023
צילום: רונן טופלברג