תחרות אוטו השנה 2023 הגיעה לסיומה, ולצד ההכרזה על הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2023' מגיעות גם ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. השנה, כבכל שנה מזה 28 שנים, צוות הכתבים של אוטו התכנס לשורה ארוכה של דיונים קדחתניים בהם עברנו על כל קטגוריה וסגמנט אפשריים ושקלנו את המתמודדים והמתמודדות הראויים ביותר לתואר לפי פרמטרים רבים: עיצוב, סביבת נהג, שימושיות, יחידות הנעה, צריכת דלק או חשמל, התאמה לקהל, מגוון גרסאות, רשימת האבזור, בטיחות והתמורה למחיר. הכל הסתכם לכדי מנצחת אחת ברורה בכל קטגוריה.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בסגמנט רכבי פנאי בינוניים יוקרה' הוא – לקסוס RX.

רבותי, מהפך! לקסוס RX הוא הזוכה השנה בסגמנט רכבי הפנאי הבינוניים והיוקרתיים, ומדובר ברכב שבדורו החמישי (הנוכחי) עבר מהפך של ממש ביחס לדורות הקודמים והמצוינים שלו. והנה מיד ניגשים להסביר: 

לקסוס RX המקורי היה מראשוני רכבי הפנאי בעולם כשהושק ב-1997 והיה הראשון הם הנעה היברידית – הישגים מכובדים לכשעצמם. אלא שה-RX לדורותיו, מוצלחים ככל שהיו (והם אכן היו), לא התאפיינו בעיצוב יוצא דופן והאופי שלהם היה מעט מנומנם – כל זה השתנה עם הדור החמישי שנמצא כאן היום.

לקסוס RX
צילום: אלי שאולי

בשנת 2022 הציגה היצרנית היפנית את לקסוס RX החדש – והוא כל מה שהיה ה-RX לפניו, אך הרבה יותר מכך. ראשית ישנו העיצוב החיצוני שהוא מהמוצלחים ביותר בשושלת. המראה מוארך, יחידות התאורה צרות, החזית אגרסיבית, הדופן מפוסלת ויחידות התאורה מאחור נאות – הכל מייצר מופע רב רושם ומאוד הרמוני. רמת גימור F ספורט נהנית מאיפור ספורטיבי שהולם את רכב הפנאי המגודל הזה באופן מפתיע ממש.

בפנים תמצאו סביבת נהג מהעדכניות ביותר שיש הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה גדול ומרשים (14 אינץ') ומופע כללי מודרני ועדכני מבלי להיות מוגזם. כצפוי מלקסוס, איכות החומרים גבוהה, הגימור מוקפד ואיכות ההרכבה מצוינת – הכל מעניק תחושה איכותית ויוקרתית כנדרש. את התחושה הטובה משלים המרחב עצמו – מדובר ברכב ענק ומרווח מאוד לנהג ונוסעיו.

היצע יחידות ההנעה גדול ומגוון מבעבר, וכולו "ירוק". כבר בגרסת הכניסה יחידת הנעה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.5 ל' למנוע חשמלי והספק כולל של 250 כ"ס. מעליה גרסה היברידית נטענת עם שילוב דומה אך הספק מירבי גבוה יותר (309 כ"ס) ויכולת נסיעה חשמלית לטווח נאה של עד 67 ק"מ בין טעינות.

לקסוס RX טווח
צילום: אלי שאולי

בראש ההיצע גרסת 500h ההיברידית המשלבת בין מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 2.4 ל' לשני מנועים חשמליים להספק משולב של 371 כ"ס והביצועים בהתאם – 6.2 שניות בלבד ל-100 קמ"ש. בנוסף, לגרסה זו, המוצעת בגימור F ספורט, שינויים לשיפור היכולת הדינאמית ואלה כוללים היגוי אחורי – פריט נדיר בסגמנט! – מערכת הנעה כפולה מתקדמת ומערך בלמים משופר.

כל השינויים שנעשו, מעבר לשיפור בהופעה, מביאים לרכב המתנהל באופן נהדר על הכביש. בגרסאות ה"רגילות" מדובר ברכב נוח ונעים לנסיעה באופן שקשה למצוא כמותו בסגמנט ובכלל. שילוב של נוחות נסיעה גבוהה במיוחד, בידוד רעשים מצוין ויחידת הנעה יעילה וחסכונית מעניקים לנהג ראש שקט. גרסת 500h מציעה כמובטח ביצועים מצוינים וחווית נהיגה מעולה בכל כביש ודרך אפשריים.

מדובר בפשטות באחד מרכבי הפנאי המוצלחים בסגמנט המשלב בין מופע מרשים מבחוץ, סביבת נהג מעוצבת ואיכותית, מרחב נדיב לנוסעים ומטען, נוחות ואיכות נסיעה גבוהות ויחידות הנעה יעילות והכל באריזה מלאת הוד והדר.

לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו כאן למעלה, לקסוס RX היא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2023 בסגמנט רכבי פנאי בינוניים יוקרה'.

לקסוס RX אוטו השנה 2023
צילום: אלי שאולי