לפני כחודשיים מרצדס-מייבאך חשפה את ההיברידית הנטענת הראשונה שלה, S580e, וכעת נחשפת חשמלית-מלאה ראשונה.
 
ה-EQS SUV 680 פותח עידן חדש עבור מותג האולטרה-פרימיום, שנמצא בתנופת שיא; ב-2022 המותג קבע שנת שיא שנייה ברציפות בהיקפי מכירות, עם מסירת 21,600 יחידות גלובליות, שיפור של 37% לעומת השנה הקודמת.

זהו גם חלק מאסטרטגייה חדשה של מרצדס, שעיקרה הפסקת ייצור של דגמים רבים והתמקדות במכוניות יוקרה גדולות עם שולי רווח גבוהים יותר.

כנרמז משמו, ה-680 הוא גרסה מחוזקת ומפוארת לרכב הפנאי החשמלי המוכר; הוא כולל שני מנועים בהספק משולב של 658 כ"ס ו-96.9 קג"מ (עלייה של 114 כ"ס ו-9.4 קג"מ בהשוואה לגרסה הבכירה של מרצדס, ה-EQS SUV 580) וטווח של 600 ק"מ (ירידה של 13 ק"מ בהשוואה, מאותה סוללה של 108.4 קוט"ש).

תאוצה למאה קמ"ש תארוך 4.4 שניות, 2 עשיריות מהר יותר.

מייבאך EQS SUV 680
צילום: מרצדס

כדי לבדל אותו מבחוץ מה-EQS SUV של שאר האיכרים, ה-680 כולל סדרה של אלמנטים ספציפיים למייבאך, כולל צביעה דו-גוונית ועיטורי כרום סביב. גם תא הנוסעים מתבסס על ה-EQS 580 המפואר ממילא – כולל מסך ה-MBUX Hyperscreen החדש – אך קופץ מדרגה ברמת הפינוק והפאר עם כורסאות מתכווננות מעור נאפה, מערכת סאונד Burmester 4D עם סאב-וופר מובנה בכל מושב, מחזיקי כוסות מחוממים, מערכת מיזוג מבושמת ונגיעות כרום, עץ ועור משובחים בכל פינה אפשרית.

הנוסעים מאחור יהנו גם ממסכי 11.6 אינץ' במשענות הגב של המושבים הקדמיים, ומקרר מובנה ליינות עם כוסות מצופות כסף (ולא, אנחנו לא מתכוונים לשטרות כסף). המושבים האחוריים מצוידים גם באוורור, פונקציית עיסוי וחימום צוואר וכתפיים.

 מייבאך EQS 680 תא נוסעים
צילום: מרצדס

כמובן שתשומת הלב העיקרית ניתנה לאיכות הנסיעה ולנוחות הנוסעים מאחור, עם מצב "מייבאך" במערכת המתלים, שעושה שימוש בחיישן תנודות שמוצב מתחת לכורסאות כדי להבטיח שיכוך מהמורות אופטימלי.

הודות למנוע החשמלי, רעשי המנוע מוחרשים ממילא, וכדי להחריש גם את רעשי הכביש והרוח למינימום, מייבאך הוסיפה קצף בידוד אקוסטי סביב החלק האחורי של המרכב והשתמשה בשמשות בזיגוג כפול, ובדיפוני עור סופגי רעש סביב תא הנוסעים.

התמחור טרם פורסם, אך צפוי להיות גבוה בכ-50% מגרסת EQS SUV 580.

 מייבאך EQS 680 חלק אחורי
צילום: מרצדס