תחרות אוטו השנה 2023 הגיעה לסיומה, ולצד ההכרזה על הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2023' מגיעות גם ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. השנה, כבכל שנה מזה 28 שנים, צוות הכתבים של אוטו התכנס לשורה ארוכה של דיונים קדחתניים בהם עברנו על כל קטגוריה וסגמנט אפשריים ושקלנו את המתמודדים והמתמודדות הראויים ביותר לתואר לפי פרמטרים רבים: עיצוב, סביבת נהג, שימושיות, יחידות הנעה, צריכת דלק או חשמל, התאמה לקהל, מגוון גרסאות, רשימת האבזור, בטיחות והתמורה למחיר. הכל הסתכם לכדי מנצחת אחת ברורה בכל קטגוריה.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בסגמנט מכוניות הסלון' היא – מרצדס EQE.

בשנים האחרונות קצב המעבר להנעה חשמלית הואץ משמעותית והחשמליות היוו בשנת 2022 מעל ל-10% משוק הרכב הישראלי. אלא שדווקא בתחום היוקרה, תחום בו החשמל משחק תפקיד משמעותי, כמעט ולא ראינו הצעות חדשות בתחום הקלאסי הכולל בין היתר גם את סגמנט מכוניות הסלון – וכאן בדיוק נכנסת לתמונה מרצדס EQE שהיא אחת ממכוניות הסלון המרשימות שבנמצא, והיא כמובן גם חשמלית לגמרי.

מרצדס EQE
צילום: אלי שאולי

מרצדס EQE נחשפה לראשונה בספטמבר 2021 והיא מבוססת על הפלטפורמה העדכנית והחדשנית ביותר של המרצדס המכונה EVA, ועליה מתבססות כל החשמליות העדכניות והמתקדמות ביותר של היצרנית. כן, כפי שנפרט כאן בקרוב תגלו כי על אף שמדובר במכונית סלון, ה-EQE מציעה לא מעט מהאיכויות והטכנולוגיה של אחותה הגדולה, מרצדס EQS.

זה מתחיל בעיצוב שהוא מאוד מתקדם ומלבד ההופעה הנאה – שמזכירה מאוד את זו המיוחדת של EQS המרשימה – העיצוב תורם גם להפחתת ההתנגדות לאוויר. ואכן, מקדם הגרר של מרצדס EQE עומד על 0.22 בלבד שזה מרשים מאוד בפני עצמו, וחשוב כשלוקחים בחשבון שזה מסייע להפחתת הרעשים והגדלת טווח הנסיעה.

מרצדס EQE אוטו השנה 2023
צילום: אלי שאולי

ואם כבר הזכרנו את הטווח, זה של מרצדס EQE הוא מהגדולים והנדיבים ביותר שיש בשוק הרכב הישראלי כיום. גרסה 350 מסוגלת לטווח של עד 630 ק"מ לפי WLTP, ובפועל במבחן הדרכים שלנו השגנו בקלות יותר מ-500 ק"מ בתנאי אמת – וכל מי שנהג במכונית חשמלית אמור להבין ולהעריך את גודל ההישג. בנהיגה מודעת וחסכונית ניתן להרחיב את טווח הנסיעה אף יותר.

ונעבור, ברשותכם לסלון עצמו. סביבת הנהג של EQE מרהיבה ממש בעיצובה וכוללת את הסידור החדש והעדכני מאוד של היצרנית שהוצג עם EQS. מול הנהג ישנו לוח מחוונים דיגיטלי גדול ומרשים בעל תצוגה צבעונית ואיכותית במיוחד. במרכז הקונסולה מסך מולטימדיה גדול (12.8 אינץ') דרכו מתפעלים את מרבית מערכות הרכב. הדיפונים מיוחדים למראה, תאורת אווירה עשירה תורמת מאוד להופעה ומגוון האפשרויות רחב באופן מדהים ממש. הכל מייצר תחושה של מכונית עדכנית באמת ומרשימה באופן לא שגרתי, וזה נאמר בצורה החיובית ביותר האפשרית.

מרצדס EQE סביבת נהג
צילום: אלי שאולי

גם בנהיגה עצמה ה-E הזו ממשיכה להרשים. המנוע מספק ביצועים טובים (292 כ"ס) בכל תנאי הדרך, ההתנהלות עצמה נינוחה, נעימה ומעודנת ונוחות הנסיעה מצוינת ממש – וזה עניין לא טריוויאלי בכלל כאשר מדובר במכוניות חשמליות. הטכנולוגיה ממשיכה לצוץ גם כאן עם היגוי אחורי אקטיבי המשפר את התמרון העירוני ואת היכולת הדינאמית בכביש המפותל שהיא גבוהה ביותר. וזה עוד לפני שאמרנו מילה על גרסת AMG 43 בעלת ההנעה הכפולה ו-476 כ"ס.

בקיצור, מדובר במכונית סלון מרשימה, מהטובות ביותר שבנמצא, שמעבר להיותה מוצלחת כל כך גם מאפשרת מעבר חלק, נעים, איכותי ויוקרתי לתחום החשמלי.

לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו כאן למעלה, מרצדס EQE היא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2023 בסגמנט מכוניות סלון'.

מרצדס EQE 2023
צילום: אלי שאולי