תחרות אוטו השנה 2023 הגיעה לסיומה, ולצד ההכרזה על הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2023' מגיעות גם ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. השנה, כבכל שנה מזה 28 שנים, צוות הכתבים של אוטו התכנס לשורה ארוכה של דיונים קדחתניים בהם עברנו על כל קטגוריה וסגמנט אפשריים ושקלנו את המתמודדים והמתמודדות הראויים ביותר לתואר לפי פרמטרים רבים: עיצוב, סביבת נהג, שימושיות, יחידות הנעה, צריכת דלק או חשמל, התאמה לקהל, מגוון גרסאות, רשימת האבזור, בטיחות והתמורה למחיר. הכל הסתכם לכדי מנצחת אחת ברורה בכל קטגוריה.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בסגמנט מכוניות הפאר' היא – מרצדס S קלאס.

לא סתם מכוניות מסוימות זוכות לתואר המכובד "אמת המידה של הקטגוריה", ומרצדס S קלאס היא אחת מן המכוניות הבודדות הללו. ולא רק שהיא "אמת המידה" אלא שהיא עושה זאת בקטגוריית מכוניות הסלון ובכך היא מוצעת עצמה מתמודדת מול המכוניות הטובות ביותר בעולם, ועל אף הרקע התחרותי הזה היא מצליחה לבלוט שנה אחר שנה. 

ולפני שנתחיל רק נזכיר כי הבמה של מכוניות הסלון היוקרתיות והטובות ביותר היא זו המשמשת להצגת הטכנולוגיות והרעיונות המדהימים ביותר, ואלה מחלחלים מטה את המכוניות ה"רגילות" ברבות השנים.

מרצדס S קלאס
צילום: יואל פלרמן

כיום מוצעת בישראל מרצדס S קלאס בדורה השביעי אשר הוצג לראשונה בשנת 2020. היא מוצעת בעולם כרגיל עם שני בסיסי גלגלים ואורכי מרכב ובשני המקרים הם נדיבים ביחס לדור הקודם. עיצובה החיצוני אלגנטי, נקי ומתוחכם, אבל באמת שאתם מעדיפים להיכנס פנימה במקום להמשיך להביט בה מבחוץ.

כיאה למכונית פאר בכלל ול-S קלאס בפרט, האיכות נוטפת מכל פינה. הידיות נשלפות אוטומטית כשאתם מתקרבים והדלת טורקת את עצמה בשקט ובאלגנטיות, אם רכשתם S קלאס דברים ארציים שכאלה לא צריכים להטריד אתכם יותר.

זו לא רק האיכות שהיא כאמור יוצאת מגדר הרגיל, אלא גם העיצוב המושקע והמוקפד כולל תשומת לב מדהימה לפרטים הכי קטנים. עם ה-S החדשה מרצדס הציגה את המבנה החדש של סביבת הנהג שלה הכולל לוח מחוונים גדול מאוד ואיכותי במיוחד הכולל תצוגה תלת מימדית ולצידו מסך מולטימדיה ענק כמעט רבוע ואנכי הנמצא על פאנל "צף" – הכל מייצר תחושה שהיא מאוד מוכרת ומאוד "מרצדס" מצד אחד, אך גם מאוד עדכנית ומתקדמת מצד שני.

מרצדס S קלאס תאורה אחורית
צילום: יואל פלרמן

כמובן, כיאה למכונית במעמדה, הלקוח יכול לבחור ולהתאים את סוג וצבע החומרים שיהיו לטעמו כך שלפחות בתאוריה כל S קלאס יכולה להיות יצירה ייחודית באמת התפורה למידותיו של הלקוח. בכל מקרה המגוון הרחב מהמם ממש, ובכל הגרסאות ורמות הגימור תאורת אווירה עשירה וסופר אלגנטית המשלימה את המופע.

ב-S החדשה, וכמו בכל הדורות לפניה הטכנולוגיה משחקת תפקיד משמעותי והרשימה ארוכה באופן בלתי נתפש. הנה רק כמה מן החידושים והמערכות היותר מרשימות: מעבר למסכים שהזכרנו ולתצוגות המרהיבות יש גם עוזרת קולית סופר חכמה הדוברת 27 שפות ומסוגלת להבין את כל אחד מנוסעי הרכב, יש לא מעט משטחים מחוממים ומקוררים (כולל המושבים), עיסוי למושבים הכולל 10 סוגים שונים, כריות אוויר מתקדמות לנוסעים במושבים האחוריים, היגוי אחורי אקטיבי, שליטה אקטיבית במרכב הכולל הגבהה או הנמכה בהתאם לצורך ויכולת נהיגה אוטונומית ברמה 3 – עניין שעדיין נדיר גם בקרב מכוניות הפאר.

מרצדס S קלאס סביבת נהג
צילום: יואל פלרמן

את כל אלה משלימות יחידות הנעה מגוונות, חזקות, חלקות וחסכוניות – החל מדיזל עם 286 כ"ס, דרך מנועי בנזין ברמות חשמול שונות כולל גרסאות פלאג-אין מתקדמות וחזקות ועד לגרסת 580 בעלת מנוע V8 כביר הספק (503 כ"ס!). בחו"ל כבר הוצגה גרסת AMG אימתנית עם יותר מ-802 כ"ס!

וכמובן, הדרך בה היא מתנהלת בכביש פשוט יוצאת מגדר הרגיל. היא מרחפת על האספלט, מעלימה כל זכר לשיבושים והבורות בדרך ומעניקה לנהג ולנוסעים את איכות הנסיעה הגבוהה ביותר האפשרית.

לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו כאן למעלה, מרצדס S קלאס היא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2023 בסגמנט מכוניות פאר.

מרצדס S קלאס אוטו השנה 2023
צילום: יואל פלרמן