שיא ההקפה למכוניות סדרתית בנורבורגרינג כבר מזמן הפך לאקט יחצ"ני נטו, שאין לו משמעות אמיתית בכביש (ואולי מעולם לא הייתה), אבל היצרנים ממשיכים לרדוף אחריו ביתר שאת בשנים האחרונות - ולא בוחלים באמצעים כדי לכופף קצת את החוקים; מאחר ואין גוף אחד שבוחן את המכוניות בתנאים זהים, לפי סטנדרטים מוחלטים, כל יצרן מייצר לעצמו "תנאים אופטימליים" לקביעת השיא - בין אם אלו שיפורי מנוע, משקל מופחת, עזרים אווירודינמיים או צמיגים דביקים. מקסימום מכריזים על גרסה בייצור מוגבל שכוללת את השיפורים הנ"ל - אבל מתהילת השיא נהנה הדגם בכללותו, ולא רק הגרסה המיוחדת.

כך גם במקרה של הסיוויק טייפ R החדשה (דור FL5) שניתצה זה עתה את שיא ההקפה למכונית הנעה קדמית סדרתית בנורדשלייפה. הסיוויק הקיפה את הגיהנום הירוק בזמן של 7:44.881 דקות והדיחה את מחזיקת השיא הקודמת, רנו מגאן RS טרופי R, שהחזיקה בשיא מאז 2019.

התוצאה החדשה מהירה רק בחמש עשיריות מזו של המגאן הקרבית, שהייתה גרסה מאוד קיצונית, נדירה ויקרה של המגאן RS הרגילה.

הונדה סיוויק טייפ R שברה את שיא ההקפה בנורבורגרינג
צילום: הונדה

זו לא הפעם הראשונה שהונדה מחזיקה בשיא הרינג להנעה קדמית, לאחר שבשנת 2017 החברה הציבה רף גבוה עם הטייפ R החדשה דאז (דור FK8) והקיפה את הלופ הצפוני בזמן של 7:43.8 דקות בתצורה הקצרה יותר של המסלול (ב-2019 המסלול שופץ קלות וכל השיאים הרשמיים נמדדים כעת בהקפה המלאה של 20.8 ק"מ, שהינה ארוכה בכ-200 מטר מהתצורה הקודמת).

אולם בדומה למחזיקות השיא הקודמות (רנו ופולקסווגן), גם הונדה צירפה להודעה לעיתונות כוכבית וציינה באותיות קטנות שהסיוויק שקבעה את תוצאת השיא הייתה מגרסה "קצת שונה" מהרגילה; הם קוראים לה 'S -grade', ורסיה מופחתת משקל (ללא מיזוג, חומרת מערכת ניווט, חיישני חניה, תאורה בסוככי השמש, מראה מרכזית מתכהה או מראות צד חשמליות - למעשה, אפילו המדף ואוזני העיגון של תא המטען הוסרו במהלך הדיאטה) המצוידת בצמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2 קרביים.

גרסה זו תוצע בעתיד הקרוב בשווקים אירופאים מסוימים, אך פרטים נוספים לגביה טרם פורסמו.

צפו: