לצבע הרכב יש מטרות נוספות מלבד מראה. בין היתר, הוא משמש כשכבת הגנה לגוף הרכב, ומגן עליו מפני פגעי מזג האוויר, חלודה, קורוזיה ונזקים אחרים. מכאן ששמירה על צבע הרכב כך שייראה כמו חדש חיונית לא רק לאסתטיקה שלו – אלא גם לשמירה על ערכו.

הנה כמה טיפים שיעזרו לך לשמור על צבע הרכב לאורך זמן:
 

לשטוף את הרכב באופן קבוע

זהו למעשה הצעד הראשון לשמירה על צבע הרכב: שטיפה טובה של הרכב מסירה לכלוך, לשלשת ציפורים, חול, אבק ומזהמים נוספים שעלולים להזיק לצבע.

השאירו את סבון הכלים לכלים: אם אתם שוטפים את הרכב בעצמכם, חשוב שתשתמשו בסבון ייעודי לשטיפת מכוניות באיכות טובה, וכן בכפפת שטיפה ממיקרופייבר כדי למנוע שריטות של הצבע.

כמו המקצוענים: כך תשמרו על צבע הרכב כמו חדש
צילום: Brad Starkey
 

במידת האפשר, מומלץ להימנע משטיפת מכוניות אוטומטית

מכונות אוטומטיות לשטיפת מכוניות עשויות להיראות כמו אפשרות מהירה וקלה (וגם כאטרקציה לילדים), אבל שימו לב: הן עלולות לפגוע בצבע הרכב בסבירות גבוהה.

לרוב, המברשות בהן משתמשים בתחנות השטיפה לא עדינות מספיק. אם אין ברירה ואתם חייבים לשטוף את הרכב באופן קבוע (כאמור בסעיף הקודם) – כדאי להעדיף מקומות בהם שטיפת המכוניות נעשית ללא מגע ישיר עם המברשות או באופן ידני עדין.

כמו המקצוענים: כך תשמרו על צבע הרכב כמו חדש
צילום: Zulfahmi Khani
 

לייבש כמו שצריך אחרי השטיפה

כמה פעמים אמרתם לעצמכם "יאללה, ניסע, זה כבר יתייבש בשמש או ברוח"?
כדאי שתדעו שבין אם הרכב נשטף ידנית או ללא מגע – חשוב להקפיד על ייבוש יסודי. כתמי מים עלולים לפגוע בצבע - במיוחד אם הם מכילים מינרלים או מזהמים אחרים.

במדינת ישראל המים נחשבים קשים במיוחד, כך שצריך להקפיד עוד יותר על הייבוש.
 
אסור לוותר לאף טיפת מים! עברו על כל חלקי הרכב באופן שיטתי תוך שימוש במגבת מיקרופייבר ייעודית עד לייבוש מלא.

כמו המקצוענים: כך תשמרו על צבע הרכב כמו חדש
צילום: Jakob Rosen
 

ווקס לרכב באופן קבוע

מיסטר מיאגי צדק. תפקיד הווקס לרכב הוא הגנה מפני נזקים חיצוניים - החל מאבק וחול, דרך שרף עצים ולשלשת, ועד הגנה מפני קרני UV. ווקס לרכב מהווה גם שכבת הגנה לצבע הרכב ומעניק גימור מבריק ומראה "כמו חדש". בעלי רכבים רבים נוטים לוותר על מריחת ווקס מפאת מחסור בזמן או מחשבה שזה פינוק לא הכרחי שמנסים למכור להם עם שטיפת הרכב; אבל מדובר בפעולה פשוטה ביותר שעוזרת לשמור עליו לאורך זמן, והיא בהחלט מומלצת ביותר על ידי אנשי מקצוע בתחום הרכב.

כמו המקצוענים: כך תשמרו על צבע הרכב כמו חדש
צילום: Yuvraj Singh
 

עדיף לחנות בצל

חשיפת צבע הרכב לקרני השמש לאורך זמן עלולה לגרום לו לדהות, ובהמשך גם להתקלף. לכן מוטב להחנות את הרכב באזור מוצל, כגון חניה מקורה, חניון תת-קרקעי או מתחת לעץ גדול (בתנאי שזה לא עץ  פיקוס שמניב פירות שילכלכו את הרכב). כמה שיותר רחוק מקרני השמש – יותר טוב. ואם דווקא במקום המגורים שלך אין מקום חניה מוצל? כדאי לשקול להשתמש בכיסוי ייעודי לרכב.

לסיכום, שמירה על צבע הרכב פירושה שמירה על עמידות הצבע ועמידות גוף הרכב.
רכב מטופל הוא רכב שיאריך שנים, וכזה שיהיה קל יותר למכור בהמשך!