מותג אורה של יצרנית הרכב הסינית גרייט וול, יתחיל בקרוב בשיווקו של דגם שני באירופה, שיימכר לצד פאנקי קאט המוכרת.

מדובר במכונית סדאן שממוצבת כיריבה לטסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 6, ומוצעת בסין מאז סוף 2022. במולדתה היא נקראת גוד קאט ולייטנינג קאט, אך השם הרשמי לשוק האירופאי טרם נחשף.

השיווק בפועל יחל ב-2024 עם בחירה בין שני גדלי סוללות, ושני סוגי הנעה; בגרסת הנעה קדמית מדובר במנוע יחיד המפיק 204 כ"ס ו-34.6 קג"מ, ובגרסת ההנעה הכפולה מדובר בשני מנועים עם הספק משולב של 403 כ"ס ו-69.3 קג"מ.

השיווק באירופה יחל בגרסה החזקה יותר, וזו מאיצה למאה קמ"ש תוך 4.4 שניות ותטפס למהירות מרבית של 180 קמ"ש.

אורה נקסט
צילום: גרייט וול

אורה עדיין לא חשפה מפרט מלא, אך אישרה שהמכונית תציע טווח נסיעה של למעלה מ-483 ק"מ (WLTP). בסין, הדגם נמכר עם סוללה של 83 קוט"ש, שככל הנראה תהיה זמינה בגרסה זו.

תא הנוסעים כולל מסך מגע מרכזי בגודל 12.3 אינץ', פתיחה והתנעה באמצעות זיהוי פנים, שליטה מרחוק דרך אפליקציה סלולרית וגג שמש פנורמי. תאורת אווירה ומושבים מעור-סינתטי יוצעו גם הם כסטנדרט. מושבים מחוממים ומאווררים עם פונקציות עיסוי יהיו זמינים כאופציה בהמשך, וסביר להניח שגם יכולות אוטונומיות ברמה 3.

אורה נקסט סביבת נהג
צילום: גרייט וול

התמחור ייחשף בהמשך השנה, אך לטענת אנשי אורה הוא "יהיה תחרותי למותגים כמו טסלה, יונדאי וקיה".

אורה תציג גם רכב פנאי חשמלי קומפקטי ב-2024, כחלק ממתקפת הדגמים החדשים שלה בשווקים האירופיים. המותג מתכנן להשיק דגם אחד בשנה המכוון לאירופה, כולל מכונית סופרמיני קטנה מהפאנקי קאט. 

אורה נקסט טווח
צילום: גרייט וול