בשנת 2016 למבורגיני ציינה את יום הולדתו ה-100 של מייסדה, פרוצ'יו למבורגיני, והשיקה מכונית על מיוחדת על בסיס האוונטדר בשם סנטנאריו (Centenario). ובכן, מסתבר שזו לא הייתה מתנת יום ההולדת ה-100 היחידה שקיבלה למבורגיני בשם סנטנאריו - שכן האמן אדלר קאפלי ייצר את הפסל הנייד הזה על בסיס חלקים של טרקטור למבורגיני משנות ה-60, כדי ליצור פרשנות מודרנית לטרקטור שיישא את שם החברה. התוצאה, לפחות לדעתנו, פשוט מדהימה.

רק חמישה עותקים של פסלי הטרקטור הללו נבנו, מה שהופך אותם לפריט אספנות נחשק עבור כל חובב למבורגיני עם עודף כסף.

האקזמפלר בתמונות הוא פסל מספר 4 מתוך 5, והוא מוצע כעת למכירה בסוכנות רכב בשוויץ במחיר שווה לכל נפש של 480,000 פרנק שוויצרי (כמעט 2 מיליון שקלים, לפני מיסים), יותר מאשר רוב מכוניות העל החדשות של למבורגיני.

DLA 35 לוח מחוונים
צילום: למבורגיני

הסנטנאריו של 1960 שונה בתכלית ממכונית העל מ-2016, ולא רק בגלל שמדובר בטרקטור; במקום מנוע V12 צרחני אומנם תקבלו מנוע דיזל 2.2 ליטר מטרטר עם שלושה צילינדרים - אך בצד החיובי, במקום הנעה כפולה ותיבה רובוטית תזכו להנעה אחורית טהורה ותיבת הילוכים ידנית.

יש לנו הרגשה שהוא גם יעיל יותר לעבודה חקלאית, למרות שעם גישה נכונה, מכונית-על יכולה להוות אחלה מחרשה.

דגם טרקטור DLA 35
צילום: למבורגיני

ראוי לציין שהאמן בחר להשאיר את המתכת החשופה ללא צבע, כי זה מגניב בהרבה ככה, ושלטרקטור הספיציפי יש 500 ק"מ במד המרחק - כך שגם בפועל זו לא ממש יצירת אמנות נייחת. סביר להניח שזה גם לא יהיה הרכב החקלאי הטוב ביותר, אבל אין ספק שאתם תהיו הפלאחים הכי נוצצים בעמק.

לצפייה בגלריה המלאה לחצו כאן.

למבורגיני DLA 35 1961
השראה מהטרקטור של למבורגיני משנות 1961 - DLA 35 | צילום: למבורגיני