יש אנשים שדואגים מאוד לנראות החיצונית של הרכב, מקפידים על שטיפה, מריחת וקס וכיו"ב, אבל ברגע שנכנסים פנימה – עולם אחר. בלאגן, ריחות משונים, פירורים בלתי מזוהים... אם התיאור הזה מוכר לכם, המדריך הזה נכתב עבורכם.

תחזוקה קבועה של פנים הרכב לא רק משפרת פלאים את חוויית הנהיגה, אלא יכולה גם להפחית בלאי ולהאריך את חייו, למנוע ריחות לא נעימים ולאפשר גם ליתר הנוסעים להרגיש בו נעים ונוח. 

איך עושים את זה בקלות ובמהירות? הנה חמש דרכים פשוטות לשמירה על פנים רכב נקי ורענן:
 

ניקוי ושאיבה באופן קבוע

קשה להאמין עד כמה מהר יכולים להצטבר ברכב שלכם אבק, לכלוך ופסולת. שאיבת אבק מן השטיחים, המושבים והרצפה חיונית כדי להסיר את כל מה שעלול ליצור את הלכלוך והריחות הלא-נעימים. שואב אבק חזק עם אביזרים מתאימים יכול להיכנס גם לחללים הצרים ולחריצים שקשה להגיע אליהם, כגון בין המושבים ובמחזיקי הכוסות. אפשר גם להשתמש במטלית מיקרופייבר כדי לנגב את המשטחים השונים בפנים הרכב. 

5 דרכים לשמור על פנים הרכב נקי ורענן
צילום: אוראל כהן
 

שימוש במטהרי אוויר

אם יש ברכב ריחות לא נעימים, עדיף לטפל במקור שלהם. אבל אם לא הצלחתם למצוא את מקור הריח, או שניקוי יסודי לא עזר, מטהרי אוויר יכולים להיות דרך יעילה להסוות את הריחות. יש סוגים רבים ושונים של מטהרי אוויר, ביניהם עץ הריח המוכר, תרסיסים, ג'לים ומפזרים שונים. כל מה שצריך הוא פשוט לבחור ריח נעים שאוהבים ולהשתמש בו באופן קבוע.

חשוב לא להגזים עם השימוש במטהרי אוויר, משום שיש אנשים שהריח החזק גורם להם לכאבי ראש (או שהם פשוט לא מתחברים לניחוח התעשייתי).
 

אוכל ושתייה? רק מחוץ לרכב

אכילה ושתייה בתוך הרכב עלולה להפוך מהר מאוד לאסון תברואתי: קפה שנשפך, כריך או חטיף שהתפורר – כל אלה יתחילו מהר מאוד להדיף ריחות לא נעימים ולעיתים אפילו למשוך חרקים. לכן מוטב להימנע מאכילה ושתייה בתוך הרכב, ואם אין ברירה – אז לפחות להשתמש במגש או בתחתית ייעודית, ואז לנקות את כל הבלאגן כמה שיותר מהר.

מדריך ניקון הרכב
צילום: Blocks Fletcher
 

כיסוי המושבים בכיסויים ייעודיים

הם מגנים על המושבים ועל הרצפות, מסייעים במניעת כתמים או נזק לריפוד, מקלים על ניקיון במקרה של שפיכת נוזלים או פירורים – וקלים מאוד להסרה ולכביסה. יש שרואים בכיסויי מושבים מעין "בגדים" לרכב, וכאשר מחליפים אותם מדי פעם, כאילו מתחדשים בפנים רכב חדש. 
 

ניקוי מערכת מיזוג האוויר

ממש כמו במזגן בבית, מערכת מיזוג האוויר ברכב צוברת באופן קבוע אבק וחיידקים שעלולים לגרום לריחות לא נעימים. כדי למנוע את זה ולשמור עליה נקייה ורעננה, יש לנקות את המערכת ולתחזק אותה באופן קבוע. ניתן גם להחליף את מסנן האוויר בתא כדי להבטיח שהאוויר הנכנס לרכב יהיה נקי ורענן. 

לסיכום, תחזוקה של פנים הרכב חיונית הן למראה שלו, הן לפונקציונליות שלו, ובעיקר לחוויית הנהיגה והנסיעה ברכב. יישום מוצלח של הטיפים שהוצעו לעיל יסייע לך לשמור על פנים רכב נקי ורענן לאורך שנים רבות. נסיעה נעימה!

ניקוי מסנן מזגן באוטו
צילום: טויוטה