אסטון מרטין פותחת עידן חדש של יוקרה וביצועים עם ה-DB12, סנונית ראשונה במתקפה של שמונה מכוניות ספורט חדשות שיושקו עד 2026, כולל מחליפות לוואנטג' ול-DBS.

הדגם, שנועד לחגוג את יום ההולדת ה-110 למותג, הוא בעצם מתיחת פנים מקיפה של ה-DB11, שהוצגה עוד ב-2016. עם זאת, לטענת החברה כ-80% מהרכיבים הינם חדשים - גם אם זה לא נראה כך מבחוץ.

במבט ראשון, ה-DB12 בהחלט נראית כמו מתיחת פנים ל-DB11 - ועיקר השינויים מתרכזים בחזית, עם פגוש קדמי חדש ושבכה עצומת ממדים, אליהם מצטרפים ספליטר בולט ופנסי לד מעוצבים מחדש. מכסה מנוע חדש ותג אסטון מרטין מעודכן מסכמים את העדכונים מלפנים, ומקו החלון הקדמי לאחור השינויים זעירים, וכוללים בעיקר מראות צד צרות יותר וכיתוב שונה מאחור.

ישנם גם חישוקי 21 אינץ' חדשים, קלים ב-8 ק"ג מחישוקי 20 האינץ' בדגם היוצא. החישוקים עטופים בצמיגי מישלין פיילוט 5s שפותחו במיוחד ל-DB12, המבטיחים להפחית את המיית הצמיגים בתא הנוסעים ב-20 אחוזים.

אסטון מרטין DB12 2024
צילום: אסטון מרטין

בניגוד לעיצוב החיצוני האבולוציוני, תא הנוסעים עבר רמונט כללי והפך מודרני בהרבה מקודמו. מול הנהג ניצב גלגל הגה חדש, ומאחוריו לוח מחוונים מוקרן, החובר למולטימדיה חדשה לגמרי בגודל 10.25 אינץ', בעלת קישוריות לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי, תפעול קולי ותמיכה בעדכונים באוויר. על פניו נראה שמדובר בשיפור מסיבי ביחס למערכת המולטימדיה המיושנת שמקורה במרצדס, וזכתה להרבה ביקורת ב-DB11.

מעבר למסכים, ישנה קונסולה מרכזית צפה משופעת ודשבורד חדש עם פתחי אוורור דקים. השדרוג כולל גם בורר הילוכים מינימליסטי, מתגים חדשים וחומרים איכותיים מבעבר.

אסטון מרטין DB12 סביבת נהג
צילום: אסטון מרטין

בין האופציות בתשלום תמצאו מערכת שמע של Bowers & Wilkins עם 15 רמקולים, מושבים שבסיסם עשוי קרבון, ודיפונים מאלומיניום, עץ או סיבי פחמן.

בחזית שוכן אותו מנוע V8 טווין-טורבו 4.0 ליטר של מרצדס, אך הוא עבר מסכת שיפורים מקיפה; הוא מפיק עתה 680 כ"ס ו-81.6 קג"מ - שיפור עצום ביחס ל-DB11, שייצרה 535 כ"ס ו-70.9 קג"מ. למעשה, ה-V8 החדש חזק יותר אפילו מה-V12 כפול המגדשים בנפח 5.2 ליטר שהוצע בדגם היוצא, וסיפק 630 כ"ס - מה שמסביר מדוע באופן אירוני משהו, לדגם שנקרא DB12 לא יהיה מנוע V12...

אסטון מרטין DB12 מנוע
צילום: אסטון מרטין

כבעבר, המנוע משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, אך עם יחס העברה סופי מקוצר, שסייע לקצץ את המיאוץ למאה קמ"ש ל-3.6 שניות, בדרך למהירות מרבית של 325 קמ"ש (4.0 שניות ו-309 קמ"ש בדגם המוחלף).

לצד המנוע המשופר, ה-DB12 זוכה לשלדה מחוזקת שהינה קשיחה ב-7% ביחס לקודמתה, ויש גם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני חדש, מוטות מייצבים קשיחים יותר ובולמים אדפטיביים חדשים.

אסטון מרטין DB12 בנסיעה
צילום: אסטון מרטין

מערכת בקרת היציבות עברה שדרוג משמעותי, ואמורה לצפות את המתרחש ולסייע ליכולת הדינמית, במקום להגיב לאחר שהמגבלות נחצו. מערכת בלימה קרבון קראמית תוצע כאופציה והיא חוסכת 27 ק"ג מהמשקל הבלתי-מוקפץ, ומציעה התנגדות מוגברת לדעיכה תחת עומס. 

אסטון מרטין DB12 החדשה תושק ברבעון השלישי של 2023, ותזכה לגרסת וולנטה פתוחה בהמשך. המחיר יחל ב-185 אלף ליש"ט במכורתה אנגליה.

אסטון מרטין DB12 חלק אחורי
צילום: אסטון מרטין