אחרי שהדהימה את העולם עם A110, מכונית ספורט שזכתה לשבחים וניבאה עתיד ורוד למותג המתחדש - אלפין נאלצה לחשב מסלול מחדש ולהתכונן למעבר הבלתי נמנע להנעה חשמלית.

במאי 2021 הודיעה בעלת הבית רנו, שכחלק מתהליך ארגון מחדש היא מאחדת את מותג 'רנו ספורט' עם מותג אלפין - כך שכל הדגמים הספורטיבים של רנו ישווקו תחת מותג אלפין בלבד. במהלך אותו איחוד, רנו הצהירה שתחת מותג אלפין היא תפתח מכוניות חשמליות בלבד - עם שלושה כלים חדשים בקנה.

הראשון בשלישייה הזו יהיה הוט האצ' מבוסס רנו 5 בשם A290, ורכב הקונספט שנחשף מספק הצצה ראשונה אליו. מכונית התצוגה, המכונה A290_β (לסמן שזו גרסת 'בטא'), דומה מאוד לגרסת הייצור שתגיע לאולמות התצוגה ב-2024 - ולטענת החברה עד 85 אחוז מהעיצוב של רכב הקונספט יהיה זהה לרכב הסדרתי.

מה שברור מיד לעין הוא שה-A290 לא מאמצת את העיצוב המעודן של רנו 5 אלפין המקורית משנות ה-70, ומחליפה אותו בשרירים מובלטים, ופתרונות אווירודינמיים נועזים. אם נאמין לטענות, מהנדסי הפורמולה 1 של המותג אחראים על חלק מהספויילרים וכונסי האוויר, שרובם יגיעו גם לגרסת הייצור.

אלפין A290
צילום: אלפין

בניגוד לקונספט, הגרסה הסופית תאמץ את פלטפורמת CMF-B EV של רנו (אשר תשרת את כל הדגמים החשמליים הקומפקטיים של רנו-ניסאן-מיצובישי) ותצויד במנוע קדמי בודד. רנו עושה מאמצים רבים כדי להבטיח שה-5 תהיה אמת מידה דינאמית לסופרמיני חשמליות, והפתרונות ההנדסיים שלה - כולל מתלה אחורי רב-חיבורי ומארז סוללות משולב ברצפה - יעשו דרכם לאלפין. עם זאת, הגרסה הספורטיבית תזכה לגיאומטרית מתלים ייחודית, מעצורי בולמים הידראוליים ובלמי ברמבו שמקורם ב-A110 הנוכחית - וצפויה להיות ממוקדת בהרבה.

לא ברור באיזה מנוע תצויד ה-A290, אך החברה מציינת שהיא תייצר צליל ספורטיבי-סינתטי ותזכה לכפתור 'בוסט' על גלגל ההגה כדי דחיפה רגעית של כוח נוסף.

אלפין A290 קונספט
צילום: אלפין

תא הנוסעים של הקונספט כולל את כל השטיקים הרגילים שלא יגיעו לייצור - מושב נהג מרכזי, מושבי באקט מקרבון, כלוב התהפכות מלא והגה מלבני - אז צפו למשהו קונבנציונלי בהרבה ברכב הסדרתי.

אלפין A290 צפויה להגיע לאולמות התצוגה בשנה הבאה, כאשר מאוחר יותר יצטרפו אליה רכב פנאי חשמלי ומחליפתה החשמלית של ה-A110, שפותחה בשיתוף עם לוטוס.