בוגאטי וקוניגסג, שתי היריבות מונעות הבנזין שהתקוטטו בעשור האחרון על תארי האצה ובלימה, פינו בשנתיים האחרונות את הבמה לדור חדש של מפלצות תאוצה - ההיפרקארס החשמליות. מכונית העל מונעות הבנזין אומנם עדיין מחזיקות את הבכורה בכל הקשור למהירות מרבית, אך בכל הנוגע להאצה, הן לא מסוגלות להתמודד מול היעילות החשמלית.

שתי היריבות המרות של הדור החדש, אפוא, הן רימאק ופינינפארינה, והתחרות ביניהן די מגוחכת, למען האמת - שכן מתחת לעור מדובר למעשה באותה מכונית... רימאק פיתחה את המכאניקה והאלקטרוניקה עבור הנבארה, ובית העיצוב המפורסם פינינפארינה קנה מהם את המכונית, בנה לה מרכב מעוצב לתפארת ומוכר אותה כדגם עצמאי משלו בשם באטיסטה.

ועם זאת, זה לא מנע מהאיטלקים לקבוע שורה של שיאי תאוצה שהעמידו בצל את אלו של הנבארה - עד עתה. כי כעת רימאק חזרה לפסגה לאחר יום פורה במיוחד של שבירת שיאים.

הרשימה המלאה של 23 השיאים מופיעה בתמונות, וחלק מההישגים הבולטים כוללים 8.25 שניות לרבע מייל, 0-200 קמ"ש ב-4.4 שניות ו-0-400 קמ"ש תוך 21.31 שניות. המספרים נרשמו כולם בגרמניה, מאומתים על ידי שני גופי מדידה עצמאיים - RaceLogic ו-Dewesoft - אך למיטב הבנתנו, ללא מעורבות של ספר השיאים של גינס.

רימאק נבארה שוברת שיאים
צילום: רימאק

רימאק גאה במיוחד בזמן שלוקח לנבארה להגיע ל-400 קמ"ש ולחזור לעצירה מלאה, בטענה שהמבחן המשולב הזה של אחיזה, תאוצה, עוצמה, אווירודינמיקה ובלימה הוא המדד האולטימטיבי של ביצועי קו ישר למכוניות מסוגה.

הנבארה האיצה מ-0 ל-400 קמ"ש וחזרה לעמידה תוך 29.93 שניות, כשהיא ניצחה את מחזיקת השיא הקודמת ביותר משנייה. במקרה זה האלופה המנוצחת לא היה הבאטיסטה, אלא קוניגסג אגרה RS, שהשיגה 31.49 שניות בשנת 2019.

ואם אתם תוהים איפה בוגאטי שירון בסיפור הזה - הרי שהיא הרבה מאחור, עם תוצאה של 42 שניות... עגלה. 

רימאק נבארה
צילום: רימאק

לרימאק נבארה ארבעה מנועים חשמליים בהספק משולב של 1914 כ"ס ו-240.6 קג"מ, ובחודש נובמבר האחרון היא קבעה שיא מהירות לחשמלית סדרתית שעומד על 412 קמ"ש.

חשוב לציין שגם הפעם השיאים נמדדו על משטח אספלט רגיל ולא על משטח דביק של מירוצי דראג, וההבדל היחיד ביחס לרכב שנמסר ללקוחות היו צמיגים מישלן פיילוט קאפ 2R, שהינם קרביים יותר מצמיגי ה-PS4 הסדרתיים.