נתחיל בשורה התחתונה: זה אחד האופנועים הכי מגניבים שיש – במראה, בתחושה, ברוח שלו. 

סקרמבלר של טריומף הושק ב-2018 ועודכן ב-2012. זהו כלי עם חיבה לקולנוע – 1,000 יחידות ממנו הושקו בגרסת סטיב מקווין, והוא הופיע בסרט האחרון (בינתיים) בסדרת ג'ימס בונד – 'לא זמן למות' מ-2021. דניאל קרייג נמלט מהמתנקש התורן (פרימו) הרודף אחריו באופנוע הנ"ל, הוא (כמובן) משתלט עליו ורוכב על הסקרמבלר 1200 למלון. האופן הממש מרהיב בו בונד רוכב בסמטאות העיירה האיטלקית בהחלט עשה את שלו (וגם: כל המהדורה המיוחדת נמכרה). 

מספר פרטים. במרכז הכלי מנוע טווין מקבילי בנפח 1200 סמ"ק המשרת דגמים רבים של טריומף, וזה מייצר כאן 89 כ"ס (7250 סל"ד) ו-11.2 קג"מ נכבדים ב-4500 סל"ד נמוכים. דגם זה מוצע בשתי גרסאות – XC המכוון יותר לכביש, XE שפניו גם לשבילים ועליו רכבנו. ההבדלים בין השניים גדולים מאשר שימוש בצמיגים שונים (והצמיגים, כמובן, שונים).

טריומף סקרמבלר 1200 XE
צילום: יצרן

לזה המיועד לשטח מזלג הפוך בקוטר 47 מ"מ (תוספת של 2 מ"מ), מהלך 250 מ"מ (עוד 50 מ"מ), בסיס גלגלים יותר ארוך (3 ס"מ), זווית מזלג ומפסע קהים יותר (26.9 מע' ו-12.9 ס"מ מול 25.8 מע' ו-12.1 ס"מ), גובה המושב 87 ס"מ (3 ס"מ יותר), גם בגלל מרווח גחון גדול יותר. 

במצבי הניהוג נוסף 'שטח פרו' לאחרים שהם 'כביש', 'ספורט', 'גשם', 'שטח' 'אישי', ולגרסה זו כמובן גם מיגונים לידיים ולמנוע. למרות המראה הרטרואי הנפלא והפנס העגול מפעם, האופנוע מעודכן כנדרש, ומעבר למערכות הנ"ל, התאורה היא לד, המפתח חכם, הצג TFT – ובעיקר וכנדרש יש לו בקרת החלקה ו-ABS ניתן לניתוק.

טריומף סקרמבלר 1200 XE מבחן
צילום: יצרן

התרשמות בפסקה. זה אופנוע של תחושות שעושה שמח בלב כשרואים אותו בבוקר או כשנותנים את הגז הראשון אתו ביום, כזה שמפתה במהלך הרכיבה לצאת מדרך המלך לאיזה שביל קטן על הדרך. אז ולכן אפשר גם לסלוח לו על המאבק ברוח במהירויות הגבוהות, ובעיקר על המפלט העליון המזרים לרוכב חום מהמנוע. ועניין זה נעשה ממש משמעותי אם האופנוע מאוכלס בשניים, מכיוון שזה מאחור חייב לשים לב למפלט העובר ליד הירך. 

בכל אופן ופרט לכך – הכיף מובטח.

טריומף סקרמבלר 1200 XE מבחן דרכים
צילום: יצרן
 

נתונים:

מנוע 1200 סמ"ק; 2 צילינדרים במקביל; קירור נוזל הספק/סל"ד 89 כ"ס/7250 סל"ד מומנט/סל"ד 11.2 קג"מ/4500 סל"ד תמסורת 6 היל'; מצמד רב־דסקי רטוב; שרשרת שלדה צינורות פלדה, בסיס גלגלים 157 ס"מ מרווח גחון – ס"מ מתלה קדמי שוואה, מזלג הפוך, 47 מ"מ, מהלך 250 מ"מ מתלה אחורי אוהלינס, 2 בולמים נפרדים, מהלך 250 מ"מ בלם קדמי ברמבו, 2 דיסקים, 32 ס"מ, 4 קליפרים בלם אחורי ברמבו, דיסק, 25.5 ס"מ, 1 קליפר צמיג קדמי 90/90-21 צמיג אחורי 150/70-17 גובה מושב 87 ס"מ מיכל דלק 16 ליטר משקל יבש 207 ק"ג.

מחיר 125,000 שקלים, אחריות 24 חודשים.

טריומף סקרמבלר 1200 XE מפרט טכני
צילום: יצרן