שמירה על ניקיון הרכב היא חלק חשוב מן השמירה על המראה והערך שלו. יש אנשים שישטפו את הרכב בעצמם כדי לחסוך כסף, אבל הרבה מאיתנו מעדיפים לחסוך את המאמץ ולשטוף את הרכב בשטיפה אוטומטית במכונה. 

אם אתם נמנים על חובבי השטיפות האוטומטית, כדאי שתדעו כמה דברים שיכולים לעזור לכם להימנע מנזקים. 
 

הכנה לקראת שטיפה אוטומטית


1. בחרו במכון שטיפה מוכר - כזה שיש לו מוניטין טוב, ושמשתמש בציוד ובמוצרים איכותיים. בקשו המלצות מחברים ובני משפחה, התייעצו בקבוצות וואטסאפ שכונתיות או קבוצות פייסבוק עירוניות, וגם כשתגיעו אל שטיפת המכוניות עצמה, שימו לב למראה שלה ושל סביבתה, והתרשמו לפני שתכניסו פנימה את הרכב.

2. הכינו את הרכב לשטיפה - הסירו פריטים רופפים, בדקו אם יש נזקים קיימים כגון שריטות (כדי שלא תבואו בטענות שווא אחר כך כאילו נזקים אלה נגרמו כתוצאה מהשטיפה). הקפידו לסגור את כל החלונות, לרבות חלון גג (סאן רוף), ולקפל את כל האנטנות או מראות הצד.

הכנה לקראת שטיפת הרכב
צילום: Jakob Rosen

3. העדיפו להשתמש בשטיפת מכוניות ללא מגע - במקומות כאלה נעשה שימוש במים בלחץ גבוה ובתמיסות ניקוי כדי להסיר לכלוך מן החלק החיצוני של הרכב, ללא מגע ישיר של מברשות. זו יכולה להיות אפשרות טובה לכל רכב, ובמיוחד עבור מכוניות עם גימורים עדינים או ציפויים למיניהם.

4. בחרו את חבילת השטיפה הנכונה - שירותי שטיפה לרכב מציעים בדרך כלל מגוון חבילות שטיפה, החל משטיפה חיצונית בסיסית ועד חבילות מקיפות יותר הכוללות שטיפות פנימיות ועוד פינוקים לרכב. בחרו את החבילה המתאימה ביותר לצרכים ולתקציב שלכם, והקפידו לקרוא את האותיות הקטנות כדי להבין בדיוק מה כלול בחבילה.

מכון שטיפת רכבים
צילום: Zulfahmi
 

ממה להיזהר בשטיפה אוטומטית


1. הימנעו משטיפת רכב אוטומטית הכוללת מברשות - המברשות עלולות לשרוט את פני הרכב, בפרט אם הן מלוכלכות או פגומות. 

2. הימנעו משטיפה במכון שמשתמש בכימיקלים - מכוני שטיפה שמשתמשים בחומרים כימיים עוצמתיים ינקו עבורכם את הלכלוך, אבל גם חלק מהצבע או הגימור של הרכב. לכן לפני שאתם מכניסים את הרכב לשטיפה, שאלו באילו מוצרים המכון משתמש, ובחרו בשטיפת מכוניות שעושה שימוש במוצרים עדינים ואיכותיים.

מכון שטיפת רכבים אוטומטית
צילום: Pixabay

3. אל תוותרו על ייבוש יסודי של הרכב! זו אחת הטעויות הנפוצות של בעלי רכבים, שפשוט יוצאים מהשטיפה ומיד נוסעים. חשוב לדעת שהייבוש באוויר תוך כדי נסיעה עלול להשאיר כתמים ופסים על הרכב, לכן חשוב לייבש אותו היטב מיד ביציאה מן השטיפה בעזרת מטלית רכה ונקייה.

4. אל תזניחו את פנים הרכב - רוב מכוני השטיפה מתמקדים בחלק החיצוני, אך חשוב לשמור גם על פנים הרכב נקי. מעבר להימנעות מהשארת אשפה וכוסות קפה ברכב, מומלץ לשאוב מדי פעם את המושבים ואת רצפת הרכב, לנגב את המשטחים במטלית לחה ולהשתמש במטהר אוויר או בעץ ריח כדי לשמור על ריח נעים.

ניגוב הרכב
צילום: Elioz Cohen

לסיכום, שמירה על ניקיון הרכב מבחוץ ומבפנים תתרום לשמירה עליו לאורך זמן, וגם לתחושה הטובה שלכם ושל הנוסעים שייסעו ברכב נקי ונעים. אם בחרתם לנקות את הרכב במכון שטיפה, מומלץ לבחור במכון ברמה גבוהה, שמעבר לניקיון הרכב ידאג לשמור עליו ולמנוע נזקים קטנים כגדולים.

שמירה על צבע הרכב
צילום: Sleepi Alleyne