וולוו מתכוננת להצגתו הרשמית של EX30, רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) וכל חשמלי חדש בהיצע שלה. החשיפה הרשמית מתוכננת ליום רביעי הקרוב, 6.7.23, ובינתיים משחררת היצרנית כמה תמונות ופרטים ראשוניים.
 

וולוו EX30, הפרטים המעטים שישנם

כמובן, בשלב זה הפרטים הרשמיים מועטים ביותר. ממה שעולה כרגע נראה כי ה-EX30 החדש יתבסס על פלטפורמת SEA שפותחה ע"י ג'ילי אותה הוא יחלוק עם זיקר 003 (מכונה גם זיקר X), סמארט #1 שכבר הוצגו ודגמים נוספים שיוצגו בעתיד. בהתאם, ניתן לצפות לגרסת הנעה אחורית עם 268 כ"ס וגרסת הנעה כפולה עם 422-469 כ"ס, סוללת 66 קוט"ש, טעינה מהירה עד 150 ק"ו וטווח נסיעה חשמלי של מעל 400 ק"מ. נסייג ונאמר שמדובר בהשערות בלבד הנשענות על יחידות ההנעה שהוצגו כבר בדגמי סמארט וזיקר המקבילים.

וולוו EX30
צילום: וולוו

בוולוו כבר חשפו תמונות וסרט טיזר קצר עם הצגתו של EX90 הגדול, וכעת מתפרסמות כמה תמונות טיזר נוספות. חיצונית צפוי לנו רכב המציג מופע הנשען על זה של EX90, כמו למשל ביחידות התאורה הבנויות ממלבנים קטנים, כולל הפרשנות העדכנית ליחידות התאורה המזוהות עם היצרנית מאחור. עם זאת, נראה כי לפחות בחזית העיצוב יהיה מעוגל יותר ו"יעקוב" אחר כנף הגלגלים הקדמיים.

וולוו שחררה תמונה אחת של סביבת הנהג ונראה כי ה-EX30 יציג מופע מינימליסטי המתמקד במסך מולטימדיה גדול (12.3 אינץ') במרכז ואולי צג קטן נוסף מאחורי גלגל ההגה. בוולוו מציינים כי הבחירה בצג יחיד מסייעת ליצירת תחושת מרחב ואווריריות, אולם מודה כי המהלך גם "יחסוך בשימוש בחומרים".

וולוו EX30 אחסון
צילום: וולוו

בכלל, בהודעה לעיתונות בוולוו הדגישו כי ה-EX30 יהיה מרווח ביחס למימדיו (טרם פורסמו) ולכלים דומים בסגמנט. המרחב ותחושת המרחב יושגו באמצעות ניצול תכונותיה והגמישות של הפלטפורמה החשמלית החדשה כמו גם שילוב אמצעי אחסון חכמים. כך למשל במרכז צפויה משענת יד צרה ומודולרית המאפשרת מגוון רחב של מצבים ושימושים, תא הכפפות עבר אל מרכז הדשבורד דבר המשפר את הנגישות לנהג ומפנה מקום מול הנוסע. 

גם מערכת השמע "תורמת" למרחב ולא רק לאווירה. בוולוו מציינים כי "חשבו מחדש" על מערך השמע ברכב ובמקום הרמקולים הרגילים רובו יתבסס על סאונד בר מרכזי מבית הרמן-קרדון הממוקם בסמוך לשמשה הקדמית. בעשותה כך וולוו פינתה את מקומם של הרמקולים בדלתות לטובת שטח אחסון נדיב יותר מהמקובל. 

וולוו EX30 סביבת נהג
צילום: וולוו
 

ירוק מתמיד

כמובן, בהתאם לרוח התקופה, ה-EX30 החדש יהיה ירוק לא רק בהנעה. וולוו תציע את הדגם עם ארבע סגנונות לסביבת הנהג אותם היא מכנה "חדרים", כולם יעשו שימוש ניכר בחומרים ממוחזרים או מתחדשים. כך למשל "חדר" ה'דנים' יעשה שימוש נרחב בתוצרי לוואי של תעשיית הבדים, ו"חדרים" יעשו שימוש בפלסטיק ממוחזר מתריסים ישנים, פשתן, ריפוד המשלב בין צמר ל-70% פוליאסטר ממוחזר ועוד.

וולוו EX30 מושבים
צילום: וולוו