ימים בודדים אחרי שמרצדס-מייבאך חשפה את 'סדרת הלילה', מציגה רולס רויס את קולינאן במהדורה מוגבלת בהשראת השמיים. נזכיר, רולס רויס קוליאנן הוא רכב הפנאי הראשון של היצרנית והוא נחשף רשמית לראשונה בשנת 2018.
 

בין ארץ, שמיים והחלל החיצון

המהדורה החדשה, המכונה 'צל כחול' (Blue Shadow) שואבת בעיצובה השראה מהגבול שבין קצה השמיים הכחולים שלנו לחלל החיצון והשחור, ומכאן שילוב הצבעים המרכזי: שחור וכחול עמוקים. גם היקף הייצור המוגבל של מהדורה זו נגזר מכך: לפי רולס רויס אותו גבול שמיים-חלל נמצא בגובה 62 מייל (כ-99 ק"מ) ולכן יוצעו המהדורה תוצע ב-62 יחידות בלבד.

רולס רויס קוליאנן מהדורה מוגבלת
צילום: רולס רויס

חיצונית בולט צבע המרכב בכחול עמוק ומרהיב המכונה בפי היצרנית 'כחול רווי', צבע המדמה את הכחול של השמיים בשכבות העליונות של האטמוספירה. גם הלכה החיצונית בעלת גוון כחול, כך רולס רויס. את הכחול משלימים שפע אלמנטים שחורים: הסבכה הושחרה לגמרי, גם החישוקים, מסגרות הדלתות ועוד.

רולס רויס קוליאנן עיצוב
צילום: רולס רויס

בסביבת הנהג המופע מרשים לא פחות. ברולס רויס מציינים כי שילבו כאן לראשונה שיטה חדשה לעיבוד ריפודי ודיפוני העור, וזו אפשרה ממש "לצייר" בו. כל למשל על תקרת הרכב תמצאו הטבעה של פני הירח, תהליך שדורש כ-250,000 תפרים נפרדים ואורך יומיים שלמים. להשלמת ה"שמיים" ישנו מערך של 1,183 נורות לד קטנות בצבעי כחול ולבן המדמות כוכבים.

רולס רויס קוליאנן סביבת נהג
צילום: רולס רויס

מעבר לכך ברולס רויס מתגעים בריפוד המושבים, להם דפוס המדמה את סידור היבשות והימים בכדור הארץ מנקודת מבט מהחלל החיצון. הדוגמה נוצרה ע"י חירור הריפוד בחורים בקוטר שונה, כאשר כל מושב חורר למעלה מ-75,000 פעמים. 

רולס רויס קוליאנן מושבים ותקרה
צילום: רולס רויס

כל קולינאן שכזה יוצע עם מערך אביזרים ייחודי, כולל סט מזוודות בצבעים תואמים.

לפי רולס רויס כל 62 היחידות כבר "הוקצו" ללקוחות נבחרים ברחבי העולם, כך ששאלת המחיר נחסכה מאיתנו.

רולס רויס קוליאנן תא מטען עם תיקים
צילום: רולס רויס