מקס וורסטפן ורד בול המשיכו במסע הניצחונות המוחץ שלהם בעונה זאת גם בגרנד פרי של ספרד שנערך בברצלונה. רד בול ניצחה בכל שבעת המרוצים שנערכו העונה ואילו וורסטפן בחמישה. 
 

סיכום בהתחלה

השליטה של וורסטפן במרוץ הייתה מוחלטת, והוא סיים אותו כאשר הפער בינו ובין לואיס המילטון השני היה גדול מאוד ועוד על 24 שניות, זאת לאחר שקבע גם את ההקפה המהירה במרוץ (למרות שברד בול הפצירו בו שלא להסתכן בכך).

למרות הפער הגדול, הוא היה פחות מזה שהיה עד כה, בין 30 ועד 45 שניות, ומרצדס הפגינה סוף סוף התקדמות ראויה. זה היה המרוץ הטוב ביותר של הקבוצה השנה וזאת זכתה במקומות השני והשלישי. עם זאת, המילטון, שהודה לקבוצה, ציין כי המרחק בינה ובין זו של רד בול עדיין גדול. 

פורמולה 1 ברצלונה
צילום: F1
 

סוף שבוע

למסלול של קטלוניה הגיעו קבוצות רבות גם על-מנת לבדוק את השיפורים שעשו במכוניות. אותה בדיקה נועדה למרוץ באימולה, בגרנד פרי של אמיליה רומנה, אלא שזה כזכור בוטל בגלל שיטפונות כבדים. עם זאת, המסלול במונטה קרלו בגרנד פרי של מונקו הוא לא המקום לבחון שינויים כאלה, כך שמסלול ברצלונה-קטלוניה בגרנד פרי של ספרד היה למקום הראשון בו אפשר היה לבחון את איכות השדרוגים, ובכל הקשור לכך מרצדס הייתה במוקד העניין. 

במהלך סוף השבוע, רד בול שוב הייתה על הגובה, אך סרג'יו פרז שגה במקצה הדירוג כמו במונקו, ותאונה גרמה לו לזנק מהמקום ה-11. במרצדס ההתחלה לא הייתה קלה והמילטון דיווח שאינו בטוח שייכנס לעשירייה הראשונה. בסופו של דבר הוא סיים במקום החמישי (שופר לרביעי אחרי עונש לפייר גסלי), אך טען כי הרגיש שיכול היה להגיע למקום השני.

פורמולה 1 – גרנד פרי ספרד
צילום: F1

אצל ג'ורג' ראסל, חברו לקבוצה, המצב היה פחות טוב משמעותית. הוא לא הסתדר עם המכונית ונאלץ לזנק מהמקום ה-12. גם בפרארי המצב היה מעורב. קרלוס סיינז הצליח לסיים במקום השני במקצה הדירוג בעוד שארל לקלר נתקל בבעיה שלא הובנה במכונית וסיים במקום ה-19 והמביך. 
 

רבותיי, מרוץ

עם מתן אות הזינוק פרץ וורסטפן קדימה והתרחק במהירות מסיינז, בעוד המילטון, שהיה מעורב במגע עם לנדו נוריס במקלארן, התמקם שלישי. מאחור ניצל ראסל דחיפה לשוליים ולנתיב מילוט, כך עבר חלק גדול מהמתחרים, אך הוא לא נענש כיוון שנדחק לשם בזינוק.

פורמולה 1 ספרד
צילום: F1

עם הזמן החל המילטון לוחץ על סיינז, ולפרארי לא הייתה תשובה; גם במרוץ זה היא הייתה טובה פחות. תזמון לא מבריק של החלפות הצמיגים בשל שחיקה מוגברת, בייחוד במקרה של לקלר שפתח על צמיגים קשים אך החליף בזמן דומה לאלה שעל הצמיגים הרכים, גרם לכך שסיינז ירד לאחור. שתי המכוניות של מרצדס עברו אותו כאשר ראסל נוטל את המקום השלישי וכך גם פרז שהתקדם יפה עד למקום הרביעי. סיינז סיים חמישי. 

שישי סיים לאנס סטרול באסטון מרטין ולראשונה העונה הקדים את פרננדו אלונסו. נראה שאלונסו יכול היה לעבור אותו לקראת סיום אבל החליט שלא ללחוץ עליו. אסטבן אוקון באלפין סיים שמיני לפני גוואניו זוהו באלפא רומיאו ופייר גסלי באלפין. לקלקר סיים במקום ה-11 אולי גם כדי להדגיש שבעוד מרצדס התקדמה, המצב בפרארי לא השתפר; לא רק שהמכונית שלו התנהלה באופן לא עקבי, בקבוצה אפילו לא הבינו מדוע. 

פורמולה 1
צילום: F1

גרנד פרי ספרד, מסלול ברצלונה, 4.6.2023 

1. מקס וורסטפן – רד בול
2. לואיס המילטון – מרצדס
3. ג'ורג' ראסל – מרצדס
4. סרג'יו פרז – רד בול
5. קרלוס סיינז – פרארי
6. לאנס סטרול – אסטון מרטין
7. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין
8. אסטבן אוקון – אלפין
9. גוואניו זוהו – אלפא רומיאו
10. פייר גסלי – אלפין

אליפות העולם לנהגים לאחר 7 מרוצים (מ-22)

1. מקס וורסטפן – 170 נק'
2. סרג'יו פרז – 117 נק'
3. פרננדו אלונסו – 99 נק'
4. לואיס המילטון – 87 נק' 
5. ג'ורג' ראסל – 65 נק'

אליפות העולם ליצרנים לאחר 7 מרוצים (מ-22)

1. רד בול – 287 נק' 
2. מרצדס – 152 נק'
3. אסטון מרטין – 134 נק' 
4. פרארי – 100 נק' 
5. אלפין – 40 נק'

וורסטפן מנצח
צילום: F1