ראם, יצרנית כלי הרכב המסחריים מארה"ב שהייתה בעבר חלק ממותג דודג', חשפה תמונות ופרטים ראשוניים על טנדר חדש לגמרי במבחר שלה. מדובר בראם ראמפייג' אשר יהיה מקביל, פחות או יותר, במידותיו לטנדרים היפניים המוכרים כאן בישראל.

בשלב זה הפרטים מועטים ביותר, אולם היצרנית סיפקה כמה תמונות וסרטונים אשר שופכים מעט אור על הדגם החדש. נציין ונאמר כי ההודעה הגיעה באתר העיתונות הברזילאי של המותג, ולפחות בשלב ראשוני שווקי היעד העיקריים של הדגם החדש הן מדינות דרום אמריקה. לצד ראמפייג' צפוי להיחשף בקרוב גם פיאט טיאנו ובפיג'ו משווקים בעיקר במזרח אסיה טנדר משלהם בשם לנדטרק – לא ברור מי מהשלושה, אם בכלל, יחלקו מכלולים ביניהם.

ראם ראמפייג'
צילום: ראם
 

ראם ראמפייג', אז והיום

ראמפייג' הוא שם מן העבר של היצרנית עוד בגלגולה כדודג'. בשנת 1982 נחשף לראשונה טנדר חדש בשם דודג' ראמפייג', וזה התבסס על מכלולי דודג' אומני והיה בעל שלדה אחודה. המבנה הייחודי לא ממש קסם ללקוחות ולאחר שנתיים הופסק ייצורו. מאז בדודג'/ראם לא חזרו להשתמש בשם למעט בשנת 2006 אז הוצג רכב תצוגה בשם זה, אך שום דבר מכך לא הגיע לייצור.

ראם ראמפייג' 2023
צילום: ראם

בכל מקרה, לראמפייג' החדש עיצוב חיצוני התואם את הקו הכללי של המותג – מאוד קשוח, מאוד רבוע, מאוד "אמריקה". בסביבת הנהג בולטים לוח מחוונים מוקרן ועדכני, מערכת מולטימדיה בעלת צג גדול ומלבני במרכז ושימוש נרחב בחומרים ודיפונים שונים שאמורים להעניק תחושה איכותית ויוקרתית, כך ראם

ראם ראמפייג' חלק אחורי
צילום: ראם

בצד הטכני הפרטים עוד פחות ברורים למעט יחידת הנעה אחת שהוזכרה. לפחות באחת הגרסאות ראמפייג' יעשה שימוש במנוע 2.0 ל' טורבו בנזין המוכר מרנגלר הנוכחי לו 270 כ"ס ו-40.8 קג"מ. ההנעה, כמובן, תהיה כפולה.

פרטים נוספים צפויים בהמשך השנה, עד אז ירחיבו בראם גם על תכניות השיווק מחוץ לדרום אמריקה.

ראם ראמפייג' חלק קידמי
צילום: ראם