לקסוס, יצרנית מכוניות היוקרה מיפן, חשפה רכב פנאי חדש לגמרי בהיצע שלה – לקסוס TX. מדובר ברכב פנאי גדול (E-SUV) המגיע במימדים וטעמים אמריקניים, ובלקסוס מדגישים זאת לאורך ההודעה לעיתונות – דגם זה תוכנן במיוחד עבור שווקי צפון אמריקה.
 

לקסוס TX החדש, הפרטים

לקסוס TX מבוסס על פלטפורמת GA-K הגלובלית-בינונית של טויוטה-לקסוס, אותה הוא חולק עם דגמים רבים וביניהם טויוטה קאמרי, לקסוס RX וגם טויוטה גרנד היילנד החדש אשר פותח במקביל אליו. 

מדובר ברכב גדול למדי – 516 ס"מ אורכו, 199 ס"מ רוחבו והוא מתנשא לגובה של 178 ס"מ. בסיס הגלגלים נפרש על פני 295 ס"מ, 5 ס"מ יותר משל אינפיניטי QX60 המקביל. לקסוס TX יציע מקום לשישה או שבעה נוסעים בהתאם לרמת הגימור (בגרנד היילנדר עד שמונה) בשלוש שורות מושבים. לפי לקסוס כל אחד מהמושבים הוא "המושב הטוב ביותר האפשרי", אוקי. תא המטען עצום – 569 ל' כשכל המושבים בשימוש, 1625 ל' עם קיפול השורה השלישית ו-2,746 ל' מסחריים ממש עם קיפול השורה השניה.

לקסוס TX
צילום: לקסוס

חיצונית ה-TX החדש זוכה לחזית שונה ומובחנת מזו של גרנד היילנדר. סבכת שעון החול של היצרנית זוכה כאן לפרשנות חדשה והיא צבועה בצבע המרכב – סגנון המתכתב עם האופנה החשמלית הנוכחית. יחידות תאורה צרות משלימות הופעה עדכנית למדי ולא צעקנית. מהצד הדמיון להיילנדר המגודל בולט יותר, אולם בחלק מרמות הגימור ישנה קורה D מושחרת ליצירת אשליה של גג צף. מאחור הופעה פשוטה למדי הכוללת תאורת לד וכיתוב שם היצרנית לרוחב תא המטען. 

לקסוס TX חלק אחורי
צילום: לקסוס

בפנים סביב נהג שונה מאוד מזו של הטויוטה המקביל וכזו המיישרת קו עם דגמי לקסוס. ההופעה עצמה מאוד "לקסוס" ומשלבת כאן את מסך המולטימדיה החדש של היצרנית בגודל 14 אינץ' הכולל קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ואפל. מול הנהג ישנו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' וישנה גם תצוגה עילית מתקדמת, כך לקסוס. בצד הפינוקים אפשר למנות שפע של עור וחומרי דיפון יוקרתיים, מערכת שמע עם 21 רמקולים מבית מארק לוינסון, לא פחות משבעה שקעי טעינה, שלושה שקעי חשמל מלאים, מחזיקי כוסות בגודל משתנה ועוד. היצע מערכות הבטיחות המתקדמות עשיר כמצופה מלקסוס.

לקסוס TX סביבת נהג
צילום: לקסוס
 

מנועים: היברידי ובנזין

היצע יחידות ההנעה מתבסס על אלה המוכרות מהיצרנית, מקביל בחלקו לזה של היילנדר הגדול. 

גרסת 350 כוללת מנוע טורבו-בנזין חדש-יחסית של היצרנית בנפח 2.4 ל' המפיק 275 כ"ס ו-43.8 קג"מ והתיבה היא אוטומטית עם שמונה הילוכים. ההנעה קדמית או כפולה.

לקסוס TX פרופיל
צילום: לקסוס

גרסת 500h היא הגרסה ההיברידית כפי שעולה מה-h המרמזת על כך. זו עושה שימוש באותו מנוע מוגדש אליו מצטרף גם מנוע חשמלי להספק מירבי של 366 כ"ס ו-56.6 קג"מ. התיבה כאן היא אוטומטית עם 6 שישה הילוכים וההנעה כפולה מסוג 'דיירקט 4' העדכנית של היצרנית. גרסה זו תוצע רק בגימור 'F-ספורט' הספורטיבי הכולל גם היגוי לגלגלים האחוריים.

בראש ההיצע תעמוד גרסת 550h+ – גרסה היברידית-נטענת. זו משלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 3.5 ל' בתצורת V6 למנוע חשמלי להספק מירבי של 406 כ"ס, נתון המומנט לא נמסר. ההענה כאן כפולה, התיבה אוטומטית רציפה. פרטים על הסוללה לא נמסרו, אך בלקסוס מדווחים על טווח נסיעה של עד 53 ק"מ.

לקסוס TX תא נוסעים
צילום: לקסוס