רנו ראפאל הוצג בבכורה עולמית כמכונית הילה חדשה למותג הצרפתי. לטענת רנו, הראפאל עוצב בהשראת עולם התעופה - כפי שבא לידי ביטוי בשמו, שהושאל ממטוס של רנו משנות ה-30 - ומגלם את שפת העיצוב והטכנולוגיה העדכנית ביותר של היצרנית.

הראפאל חולק את פלטפורמת ה-CMF-CD עם מקביליו, האוסטרל והאספאס, אך מתהדר בעיצוב ייחודי משלו ואינו גרסת קופה ישירה של אחיו למותג. מבחינת ממדים, הראפאל ממוקם בסגמנט D-SUV, אורכו 471 ס"מ, רוחבו 186 ס"מ וגובהו 161 ס"מ, עם בסיס גלגלים של 274 ס"מ. זה הופך אותו לקצר רק ב-12 מ"מ מהאספאס בעל שבעת המושבים, לו בסיס גלגלים זהה.

גם תא המטען מציע קיבולת כמעט זהה (647 ליטר) לגרסת חמשת המושבים של האספאס.

רנו ראפאל ישראל
צילום: רנו

למרות שהקונספט 'סניק ויז'ן' והקליאו מתוחת הפנים קדמו לו, לטענת רנו הראפאל הוא "הרכב הראשון בייצור שעוצב כולו על פי השפה החזותית החדשה" של ז'יל וידאל, ראש מחלקת העיצוב של פיג'ו לשעבר - וזה ניכר בחזית המאזכרת את הדגמים העדכניים של המתחרה הצרפתית.

קו הגג המשופע, המעניק לו צללית קופה, הוא בשיפוע של 17 מעלות בדיוק, שלפי היצרנית היא הזווית האופטימלית ליעילות אווירודינמית ומייתרת את השימוש במגב אחורי.

רנו ראפאל 2024
צילום: רנו

תא הנוסעים דומה יותר למוכר מהאוסטרל, עם הקוקפיט הדיגיטלי OpenR, הכולל לוח מחוונים מוקרן בגודל 12.3 אינץ', לצד מסך מגע בגודל 12 אינץ' עבור המילטימדיה ותצוגת עילית אופציונלית בגודל 9.3 אינץ'. רמת הגימור הספורטיבית-למראה המופיעה בתמונות, 'אספרי אלפין', כוללת מושבי ספורט מרופדים באלקנטרה עם תפרים בשלושה צבעים, בהם מוטבעים סמלים מוארים (!) של אלפין במשענות הגב.

רנו ראפאל סביבת נהג
צילום: רנו

פיצ'ר מגניב נוסף הוא גג זכוכית פנורמי הניתן להכהייה או להבהרה בלחיצת כפתור. 

יחידות הכוח יהיו היברידיות בלבד, אך כספינת הדגל של המותג הראפאל מקבל רק את מערכות ההנעה היותר חזקות בסדרת E-Tech. גרסת הכניסה חולקת את היחידה ההיברידית המוכרת מהאוסטרל, הכוללת מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר המייצר 131 כ"ס ו-20.9 קג"מ עם 2 מנועים חשמליים: האחד, בהספק 69 כ"ס, משתתף בהנעת הרכב להספק כולל של 200 כ"ס; השני, בהספק של 36 כ"ס, משמש כמחולל זרם, מתנע למנוע הבנזין ואחראי על שילוב ההילוכים בתיבה האוטומטית של מנוע הבנזין. לגרסה זו סוללה של 2 קוט"ש, ולפי רנו היא אמורה לאפשר תנועה בחשמל בלבד ב-80% מהנסיעות בעיר.

רנו ראפאל חשיפה
צילום: רנו

גולת הכותרת של ההיצע תהיה גרסת ה-E-Tech 4×4 שתוצג במועד מאוחר יותר, עם הספק משולב של 300 כ"ס. תוספת הכוח מושגת הודות למנוע חשמלי נוסף לציר האחורי, המאפשר הנעה כפולה וביצועים משופרים. גרסה זו תשווק עם היגוי אחורי כסטנדרט, ותהיה היברידית נטענת בעלת סוללה גדולה משמעותית וטווח חשמלי משוער של 50-65 ק"מ.

השיווק יחל רק באביב 2024. מחירים טרם פורסמו.

רנו ראפאל
צילום: רנו