במרוץ הגרנד הפרי הקנדי שנערך בתחילת השבוע ניצח מקס וורסטפן ברד בול, ומעבר לכך שהשיג את ניצחונו השישי העונה מתוך שמונה מרוצים, נקבעו במרוץ זה מספר שיאים.

רד בול השיגה את הניצחון ה-100 בהיסטוריה שלה, קובעת השנה הישג מושלם של שמונה ניצחונות בשמונה מרוצים. מקס וורספן ניצח בפעם ה-41, משווה בכך את מספר הניצחונות שלו לזה של איירטון סנה האגדי. עם הישגו זה הוא חמישי בין נהגי פורמולה 1 מאז תחילת המפעל ב-1950. 
פרננדו אלונסו ממשיך להפגין אותה יכולת מעולה מתחילת העונה, סיים שני באסטון מרטין, ואילו המילטון במרצדס המשתפרת סיים שלישי.

כאן יצוין כי בניגוד למרוצים רבים, שם היה לרד בול יתרון שנע סביב 30 שניות, הפעם הוא היה קטן בהרבה, 9:57 ו-14.168 שניות בהתאמה.

מרוץ הגרנד הפרי הקנדי
צילום: F1
 

סוף שבוע גשום

קרקס הגרנד פרי הגיע למסלול על-שם ז'יל וילניב במונטריאול שבקנדה, ובמקצה הדירוג הגשום קבע וורסטפן את הזמן הטוב ביותר, מקדים בפער של 1.5 שנייה את אלונסו והמילטון. 

סרג'יו פרז, חברו לקבוצה של וורסטפן, שוב סידר לעצמו סוף שבוע קשה כאשר התקשה במקצה הדירוג וזינק מהמקום ה-12. פרארי שמרה על המסורת עם ניהול גרוע של המרוץ כולל בחירה שגויה של צמיגים, תזמון היציאות להקפות והתרעות בקשר לנהגים. לקלר סיים במקום ה-11 וטיפס לעשירי רק בזכות העובדה שקרלוס סיינז נענש בהורדה של שלושה מקומות וזינק מהמקום ה-11.

פורמולה 1 בגשם
צילום: F1
 

מרוץ

בבוקר המרוץ מזג האוויר היה טוב יותר, ועם הזינוק פרץ אלוף העולם ההולנדי ושלט במרוץ עד סופו. מאחור ניטש קרב מרתק, המילטון הצליח לעבור את אלונסו ולשמור על מקומו גם אחרי החלפת הצמיגים שתוזמנה עם יציאת המכונית הקוצבת בגלל תאונה של ג'ורג' ראסל במרצדס השנייה; למרות הנזק הקשה הצליח ראסל לחזור למסלול אבל נאלץ לפרוש לפני סוף המרוץ.

שני הנהגים יצאו צמודים זה לזה ולבסוף הלחץ של אלונסו נשא פרי וזה הצליח לסיים שני כשהמילטון הסתפק במקום השלישי. על הפודיום עלו שלושה אלופי עולם המחזיקים יחד ב-11 אליפויות.

רד בול ממשיכים לעשות היסטוריה
צילום: F1

מאחור הצליחו בפרארי להמתיק את גלולת מקצה הדירוג. החלפת הצמיגים הייתה שונה – לא עשו אותה כאשר המכונית הקוצבת הייתה על המסלול, הסתפקו בהחלפה אחת – ועם סיום המרוץ לקלר היה רביעי, לא הרחק מהמילטון ולפני סיינז ופרז, שרשם את ההקפה המהירה במרוץ.

למקום השביעי הגיע אלכסנדר אלבון המפתיע בוויליאמס שהקדים, את אסטבן אוקון באלפין ואת לאנס סטרול (אסטון מרטין) וואטרי בוטאס (אלפא רומיאו). שני האחרונים עלו מקום אחרי עונש ללנדו נוריס (מקלארן) על כך שעיכב מתחרים בכניסה לרחבת הטיפולים בזמן המכונית הקוצבת. 

מרוץ גרנד פרי
צילום: F1

גרנד פרי קנדה, מסלול ז'יל וילניב, מונטריאול

1. מקס וורסטפן –רד בול 
2. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין 
3. לואיס המילטון – מרצדס 
4. שארל לקלר – פרארי 
5. קרלוס סיינז – פרארי 
6. סרג'יו פרז – רד בול 
7. אלכסנדר אלבון – וויליאמס
8. אסטבן אוקון – אלפין 
9. לאנס סטרול – אסטון מרטין 
10. וואטרי בוטאס – אלפא רומיאו 

אליפות העולם לנהגים לאחר 8 מרוצים (מ-22)

1. מקס וורסטפן – 196 נק' 
2. סרג'יו פרז – 126 נק' 
3. פרננדו אלונסו – 117 נק' 
4. לואיס המילטון – 102 נק' 
5. קרלוס סיינז – 68 נק'

אליפות העולם ליצרנים לאחר 8 מרוצים (מ-22)

1. רד בול – 321 נק' 
2. מרצדס – 167 נק'
3. אסטון מרטין – 154 נק' 
4. פרארי – 122 נק' 
5 אלפין – 44 נק'

מרוץ גרנד פרי - קנדה
צילום: F1