מרצדס הציגה לפני כחודשיים את ה-E קלאס סדאן החדשה, וכעת מגיעה תורה של גרסת הסטיישן. כצפוי, ה-E קלאס סטיישן חולקת את העיצוב המעודכן שהופיע בסדאן וגם הממדים כמעט זהים, למעט קו הגג.

לדעתנו, הסטיישן מושכת יותר מהסדאן, כאשר קורה C המושחרת מעניקה לה פרופיל דמוי קופה, בסגנון עדות השוטינג ברייק.

מרצדס תציע את ה-E קלאס סטיישן עם שלוש יחידות הנעה בשלב הראשון; גרסת הבנזין הבסיסית, E200, עושה שימוש במנוע 2.0 ליטר טורבו עם 204 כ"ס, ואילו ה-E220d המקבילה מקבלת מנוע טורבו-דיזל בנפח זהה, המספק 197 כ"ס. לשתיהן מערך היברידי מתון 48V.

הגרסה ההיברידית נטענת, E300e, מוסיפה מנוע חשמלי לגרסת הבנזין ומעלה את ההספק ל-313 סוסים. סוללה של 25.4 קוט"ש תאפשר לה לנוע עד 100 ק"מ בכוח החשמל בלבד.

מרצדס E קלאס סטיישן
צילום: מרצדס

ה-E קלאס סטיישן צמחה באופן זניח בהשוואה לקודמתה, ומציעה תא מטען בנפח 615 ליטר עד 1830 ליטר עם קיפול המושבים מאחור. בגרסה ההיברידית נטענת, נפח תא המטען מצטמצם (460 עד 1675 ליטר) כדי לפנות מקום למארז הסוללות. כל הגרסאות מצוידות כסטנדרט בדלת תא מטען חשמלית, ובניגוד לדגם היוצא, כבר לא מוצעת שורה שלישית הפונה לאחור (האמת, אנחנו די מופתעים לגלות שבכלל הציעו דבר כזה עד לאחרונה...).

קפיצי אוויר מאחור יגיעו כסטנדרט לשמירה על מרכב מאוזן בכל מצב, וניתן לשדרג למתלי אוויר גם מלפנים בתוספת תשלום.

מרצדס E קלאס סטיישן סביבת נהג
צילום: מרצדס

בדומה לסדאן, גם הסטיישן תאפשר יכולת להזרים תוכן ומדיה חברתית דרך המסכים, ולכן מותקנת בדשבורד מצלמת סלפי (!) ומוצעת גישה לאפליקציות ומשחקים כמו טיק-טוק ואנגרי בירדס... המצלמה נועדה למעשה כדי לנהל שיחות וידאו ב'זום', והמסכים מאפשרים לצפות בסרטים ובתוכניות טלוויזיה באמצעות שירות הסטרימינג 'זינק'.

בהמשך תוצג גרסת השטח המוגבהת (והדי מגניבה) בשם All-Terrain, כמו גם גרסאות AMG כוחניות. לפי השמועות, אלו יצוידו במנוע V6 היברידי במקום ה-V8 המוגדש, עם הספק שיתקרב ל-700 כ"ס.

מרצדס E קלאס סטיישן 2024
צילום: מרצדס