קנוורת', טויוטה – מובילים על מימן

פאקאר, התאגיד האמריקאי שבבעלותו יצרניות הרכב הכבד דאף, קנוורת' ופטרבילט, יחד עם טויוטה, הכריזו על שיתוף פעולה בתחום תאי דלק מימניים – מקור האנרגיה החליפי לסוללות להנעת רכב חשמלי. תא דלק הוא תא אלקטרוכימי שיש בו אלקטרוליט קבוע, ובו מומרת אנרגיה כימית – הנוצרת מריאקציה של חומרים המוזרמים לתוכו – לזרם חשמלי; בתא דלק מימני, החומרים הם מימן נוזלי וחמצן. היתרונות של תא־דלק על סוללה הן במשקל הזניח ביחס (עשירית), במשך המילוי הקצר (מספר דקות), בטווח המאוד גדול (מעל 700 ק"מ), בנטרול בעיית המחזור של הסוללות ובעיקר בכך שאינן צריכות ייצור חשמל לטעינה. הבעיה היא בנפח הרב הנדרש לאחסון הגז ובעיקר בעיות ההולכה והאחסנה שלו המחייבות תשתית ייעודית בפריסה ארצית. טויוטה מציעה מאז 2014 מכונית נוסעים עם תא דלק (מיראי) ומשל הינו, יצרנית המשאיות בבעלותה, דגמים כאלה, גם כראש גורר; תחילת הפרויקט ב־2020, ייצור מ־2022. לפי ההסכם בין פאקאר לטויוטה, החל מ־2024 יוצעו קנוורת' T680 ופטרבילט 579 עם הנעה חשמלית שמקור האנרגיה שלה הוא תא דלק מימני, והרכבת היחידות עבורם תחל כבר השנה.

חדשות כבדות – מימן, בטיחות ונוחות
צילום: פאקאר
 

וולוו, בטיחות – מערכות התרעה בחזית

וולוו הכריזה על מערכות בטיחות חדשות שיוטמעו במשאיות שלה, ועיקרן בהגברת הבטיחות של הולכי רגל ורוכבי אופניים ובה בעת נועדו לסייע לנהג בעבודתו. המערכת, הנקראת 'סיוע לטווח קצר בחזית' (Front Short Range Assist), כוללת מספר מרכיבים. מערכות בטיחות מתקדמות כאלה יהיו חובה באירופה ביולי 2024 לפי החלטת האיחוד האירופאי. במערך הבטיחות החדש: התרעה על הימצאות אנשים בחזית הרכב, מבוססת על רדאר ומצלמה, התרעה על מהירות מעבר למותר לפי תמרורים, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, התרעה על פתיחת דלת במצב סיכון, בלימת הרכב בעצירה זמנית (Auto Hold; רמזור אדום, המתנה בתור) עם לחיצה חזקה על הבלם ותחילת נסיעה בלחיצה על המצערת. מערכות אלה יוצעו בסוף 2023. 

חדשות כבדות – מימן, בטיחות ונוחות
צילום: וולוו
 

מאן, הנדריקסון – מתלים עם גמישות

יצרנית המשאיות מאן הכריזה על שיתוף פעולה עם הנדריקסון, יצרנית מתלים מסוגים שונים לרכב בינוני וכבד. במסגרת זאת תתקין מאן בהזמנה מיוחדת את אולטימקס (ULTIMAAX) – מערכת מתלים לרכב כבד העשויים אלסטומטר (חומר פולימרי המצטיין בצמיגות ובגמישות) – גם על פס הייצור שלה. מערכת מתלים זאת מחליפה את מתלי העלים הרגילים ומיועדת לעבודות תשתית כבדות, גם מעבר לכביש, ולפי מאן זו מעניקה נוחות נסיעה גבוהה שם יחד עם עמידות גבוהה בעומס משקל ותוואי. בנוסף, מתלים אלה משפרים יציבות וניהוג במשימות כבדות. מתלים אלה קלים ממתלי עלים רגילים ב־250 ק"ג, והדור האחרון חזק יותר ותופס פחות מקום.

חדשות כבדות – מימן, בטיחות ונוחות
צילום: מאן