מקס וורסטפן וקבוצת רד בול השלימו סוף שבוע מושלם לאחר ששלטו ללא עוררין בגרנד פרי האוסטרי שנערך אתמול (ראשון) וגם במרוץ הספרינט שנערך בשבת במסלול הבית של הקבוצה בשפילברג.

קבוצת פרארי יכולה הייתה לצאת מעודדת מהאירוע כאשר שארל לקלר סיים במקום השני במרוץ וקרלוס סיינז רביעי (למרות עונש של חמש שניות על חריגה מגבולות המסלול). הפער הלא גדול בסיום בין המכונית של רד בול לפרארי היה רק בגלל ההתעקשות של וורסטפן לעצור להחלפת צמיגים שתי הקפות לפני הסיום, זאת כדי לקבוע את ההקפה המהירה ביותר ולקחת גם את הנקודה הזו מחברו לקבוצה, סרג'יו פרז שסיים שלישי אחרי שזינק מהמקום ה-15. האם הייתה זו תגובה על העימות ביניהם בתחילת מרוץ הספרינט? ייתכן. 

כבר במקצה הדירוג למרוץ, שנערך ביום שישי, התברר שאחד הנושאים השנויים במחלוקת במרוץ יהיו העונשים על חריגה מגבולות המסלול, לאחר שזמני הקפה של נהגים רבים בוטלו בגלל זה, וכך קרה שפרז סיים את המקצה רק במקום ה-15. פרארי שהתייצבה למרוץ לאחר שהמכוניות שלה שופרו, נראתה טוב כאשר לקלר וסיינז תופסים את המקום השני והשלישי לפני לנדו נוריס במקלארן שגם היא הפגינה שיפור עצום במכונית שלו. הקבוצה, שניסתה להקדים את הצגת השיפורים לעומת התכנית המקורית, הצליחה לעשות זאת רק במכונית שלו. 

פורמולה 1
צילום: F1

למחרת, במקצה הדירוג למרוץ הספרינט, שילוב של גשם וניצול לא נכון של הזמן, יצרו סדר שנראה מעט מפתיע, להוציא המיקום של רד בול; נוריס וניקו הולקנברג בהאס זינקו מהמקומות השלישי והרביעי בהתאמה. בסופו של דבר ניצחו כאן וורסטפן ופרז בעוד סיינז סיים שלישי לפני צמד נהגי אסטון מרטין, לאנס סטרול ופרננדו אלונסו (שהיה צמוד אליו אך שוב לא עקף). 

במרוץ עצמו נטל וורסטפן את ההובלה אחרי קרב קצר בזינוק עם לקלר ולא הביט לאחור. מאחור היו אלה הוספות זמן בגלל חריגה מגבולות המסלול בפנייה מספר 10 הבעייתית ואלה נראו קצת מוגזמים וזכו לביקורת גם מהנהגים. בין הנהגים שספגו עונש של חמש שניות היו סיינז והמילטון שסיים שביעי לפני ראסל בסוף שבוע בינוני למדי עבור מרצדס; זה הצליח לטפס למקום הרביעי בזינוק אך התקשה לשמור על מקומו מול נוריס ואילו ראסל הצליח לטפס מהמקום ה-11. 

פורמולה 1 מסלול
צילום: F1

נוריס, ש"הלשין" על כך שהמילטון חורג מגבולות המסלול באותה פנייה, לא היה היחיד ולאורך כל המרוץ נשמעו בקשר נהגים שדיווחו על כך; קצת מביך. תשעה נהגים נענשו במרוץ וזה ללא ספק מוגזם. נוריס סיים חמישי לפני אלונסו בשישי וצמד נהגי מרצדס. תשיעי סיים פייר גסלי באלפין שהקדים את סטרול (אסטון מרטין).
 

הפרסה

אבל אם חשבנו שפרסת העונשים הסתיימה עם דגל השחמט, טעינו. מסתבר שהיא הגיעה לשיאה בהמשך. אחרי שכחצי מהנהגים שהשתתפו נענשו על חריגה מהקווים, בסיום חשפו ב-FIA שיותר מ-1200 מקרים כאלה דווחו במהלך המירוץ ובחלקם לא הוטל עונש. לקח לשופטים עוד חמש שעות נוספות כדי להגיע לתוצאות הסופיות כאשר סיינז (שקיבל עונש נוסף של חמש שניות) הורד למקום השישי אחרי נוריס ואלונסו, ואילו המילטון (גם הוא קיבל עונש נוסף) הורד לשמיני, אחרי ראסל. גאסלי הורד למקום העשירי אחרי סטרול. זה בהחלט הפך את המירוץ למעין בדיחה רעה כאשר רבים מהנהגים מסבירים שקשה לראות בדיוק את הקו הלבן מתוך המכונית. מדובר בעיקר בשתי פניות ידועות לשמצה במסלול מבחינה זו אבל השנה פשוט יש לשופטי המסלול יותר אמצעים ושאיפה לפקח על כך. התוצאה בהחלט לא הביאה כבוד לאליפות. 

אחרי סוף השבוע האוסטרי הפער לזכות וורסטפן בראשות הטבלה עומד על 81 נקודות, וכאשר זה המצב כבר לפני אמצע העונה, קשה לראות אפילו את פרז קורא תיגר על האלוף.

פורמולה 1 אוסטריה
צילום: F1

גרנד פרי אוסטריה, שפילברג, 2.7.23 

1. מקס וורסטפן – רד בול 
2. שארל לקלר – פרארי 
3. סרג'יו פרז – רד בול 
4. לנדו נוריס – מקלארן 
5. קרלוס סיינז – אסטון מרטין 
6.
קרלוס סיינז – פרארי
7. ג'ורג' ראסל – מרצדס 
8. לואיס המילטון – מרצדס 
9. לאנס סטרול – אסטון מרטין
10. פייר גאסלי- אלפין


אליפות העולם לנהגים לאחר 9 מרוצים (מתוך 22)

1. מקס וורסטפן – 229 נק' 
2. סרג'יו פרז – 148 נק' 
3. פרננדו אלונסו – 131 נק' 
4. לואיס המילטון – 106 נק' 
5. קרלוס סיינז – 82 נק'

אליפות העולם ליצרנים לאחר 9 מרוצים (מתוך 22)

1. רד בול – 377 נק'
2. מרצדס – 178 נק'
3. אסטון מרטין – 175 נק'
4. פרארי – 154 נק'
5. אלפין – 47 נק'

מקס וורסטפן אוסטריה 2023
צילום: F1