בתחילת 2020 חשפה יצרנית מכוניות העל השוודית קוניגסג דגם "משפחתי" ראשון עם הנעה כפולה וארבעה מושבים בשם גמרה (Gemera) - וכמובן שזה היה מפגן טכנולוגי נדיר: ארבעה מנועים והנעת כלאיים מתקדמת, תיבת הילוכים חלוצית והספק מרבי של 1700 כ"ס.

אבל מסתבר שבעולם של קוניגסג זה לא מספיק, ובעקבות פיתוחים טכנולוגיים שהושגו בדגם היסקו (Jesko) החדיש יותר, הוחלט להעניק לה גרסה כוחנית עוד יותר עם 2300 כ"ס ו-280.4 קג"מ - מה שהופך אותה למכונית הסדרתית החזקה בהיסטוריה.

לטענת קוניגסג, תיבת ההילוכים הייחודית שפותחה עבור היסקו - אשר מסתדרת ללא מצמד וגלגל תנופה קונבנציונליים כדי לספק תגובת מנוע מיידית - אפשרה להם לחסוך מקום בתא המנוע ולהתקין מנוע גדול וחזק יותר. הסבר ציני יותר הוא שיחידת הכוח המקורית של הגמרה הייתה יקרה, כבדה ומסובכת מדי - ולכן היא בחרה בפתרון פשוט וכוחני יותר.

קוניגסג גמרה
צילום: קוניגסג

כך או כך, תיבת ההילוכים החדשה משתמשת במערך לא שגרתי - שלושה צירים פנימיים עם שלושה הילוכים כל אחד, המציעים יחדיו תשעה יחסים שונים. היחידה קצרה יותר מתיבה כפולת מצמד קונבנציונלית - עניין חשוב במיוחד במכונית בעלת ארבעה מושבים ומנוע מרכזי-אחורי.

הגמרה משתמשת כעת במנוע חשמלי יחיד המשולב בתיבת ההילוכים - במקום בשלוש יחידות נפרדות. המנוע החדש מפתח 800 כ"ס, מה שהופך אותו לחזק מסוגו, ועם זאת הוא קטן וקל יותר מהמערך הישן.

קוניגסג גמרה פרופיל
צילום: קוניגסג

הפיתוחים הללו, הן במנוע החשמלי והן בתיבה, איפשרו לקוניגסג להתקין את מנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 5.1 ליטר של היסקו (1500 כ"ס בעת שימוש בדלק E85), כשהוא מצויד במערכת פליטה חדשה שתופסת פחות מקום - מגדשי הטורבו נמצאים כעת בתוך ה-V של שתי רביעיות הצילינדרים, ולצמד המפלטים פתחים עיליים בחופה האחורית.

מנוע שלושת הצילינדרים המתוחכם שהוצע במקור (כפול מגדשים בנפח 2.0 ליטר בלבד, ללא גל זיזים ובהספק של 600 כ"ס), עדיין זמין כגרסת "בסיס" ונהנה מהמערך ההיברידי המעודכן כדי לייצר הספק משולב-מוחלש של 1400 כ"ס ו-188.5 קג"מ. שתי הגרסאות מציעות הנעה כפולה עם מערכת הכוונת מומנט (טורק וקטורינג) מתוחכמת, כאשר גרסת הבסיס קלה במקצת - 1988 ק"ג לעומת 2070 ק"ג בגרסת ה-V8.

קוניגסג גמרה מהירות
צילום: קוניגסג

במקור קוניגסג טענה לתאוצה למאה קמ"ש בתוך 1.9 שניות, עם מהירות מרבית של 402 קמ"ש. נתונים לגרסאות החדשות טרם פורסמו, אך יש לנו תחושה שהם ישופרו במקצת...

הגמרה תיכנס לייצור בסוף השנה הבאה, ומסירות ראשונות יחלו ב-2025. גרסת ה-V8 תעלה כ-400 אלף דולר יותר מגרסת הבסיס, שתעלה בעצמה החל מ-1.7 מיליון דולר.

קוניגסג גמרה סביבת נהג
צילום: קוניגסג