רושם ראשון. עוד לפני שניגשים לקטנוע החדש של פיג'ו, בולט למראה העיצוב המרשים שלו. זוויות חדות מבליטות את הופעתו, יוצרו כלי השונה מעדר הקטנועים הגנריים העומד בכל רמזור: מדבקות GT ודגל צרפת, מדרכי רגליים בגימור אלומיניום ספורטיבי ובעיקר חישורי השפיצים שעליהם צמיגי שטח של ממש, כאלה עם קוביות: פירלי סקורפיון ראלי 110/70-17 מלפנים, 160/60-15 מאחור). אלה ממשיכים מתלים ארוכי מהלך של קאיאבה (מזלג הפוך, 41 מ"מ, 140 מ"מ) מכריזים כי פני הקטנוע למסלול המוטוקרוס הקרוב.  

אספלט ועוד. המנוע הוא החזק בקטגוריה, 399 סמ"ק שנלקח מהמטרופוליס, עם הספק מרשים של 36.7 כ"ס ב-8,150 סל"ד ומומנט של 3.9 קג"מ ב-5,400 סל"ד. זהו מנוע נעים מאוד המרשים ביכולתו להאיץ את הכלי כאשר צריך לברוח מהקופסאות מרובעות הגלגלים. לפי נתוני היצרן צריכת הדלק היא של 26.3 ק"מ/ל', ועם מכל דלק של 13.5 ליטרים טווח הנסיעה המוצהר הוא 350 ק"מ.

למרות שהוא נראה גדול ממדים הוא יעיל בצליחת פקקים ובשטח העירוני, ובזכות מרווח גחון מכובד (14 ס"מ) אין חשש לדלג ממדרכות. מאידך, הבולמים פחות אוהבים את כבישי הכרך המשובשים, לא סופגים אותם כדבעי מה שגורם לקטנוע לקפץ עליהם.

פיג'ו XP400
צילום: חברים של קושמרו

מהירות השיוט שלו באוטוסטרדה עומדת על 120 קמ"ש ומטפסת מעלה בקלות, כשמיגון הרוח האופנתי הקצר והכהה עושה עבודה מצוינת. וכן, אפשר ליהנות אתו בכביש המפותל – כל עוד זוכרים שזה קטנוע ולא אופנוע. שם אפשר גם להתרשם מהבלמים (מלפנים, זוג דיסקים רדיאליים 295 מ"מ, מאחור יחיד 240 מ"מ) ואלה עושים עבודה מרשימה.

גם בשבילים. יתרון נוסף הוא כמובן האפשרות לרכיבת השטח בזכות הצמיגים והאפשרות – ביותר מדי לחיצות – לנטרל את בקרת המשיכה, מה שמאפשר אפילו להשתעשע בזריקות זנב בדרכי עפר. מאידך, אי אפשר לנתק את ה-ABS ואל תבנו על רכיבה בעמידה שהיא לא ממש נוחה.

פיג'ו XP400 מושב
צילום: חברים של קושמרו

אבזור. באבזור לוח עם שני מחוונים אנלוגיים למהירות ולסל"ד ומסך TFT עשיר הניתן לכוונון אישי וממשק לסלולרי ואפליקציה ייעודית. בנוסף, לקטנוע רגליות וצד, שלושה תאי אחסון שנפתחים בלחיצת כפתור שבהם נכנסת רק קסדה אחת, שקע USB, מגני ידיים – ובתשלום נוסף: מגן מנוע, משענת לרוכב מאחור וכמובן תיקים וארגזים.

על הרגלית. אחרי יותר מדי שנים פג'ו חוזרת לשוק הקטנועים עם כלי מודרני ואטרקטיבי – המתחרה בסגמנט שבו פעילים מזה זמן קימקו DTX והונדה A-ADV 350 – עם כלי מאובזר, נאה, אירופאי(!) שיש לו סיכוי גבוה להחזיר את סמל האריה השואג על שני גלגלים לפקקי ישראל. 

פיג'ו XP400 לוח מחוונים
צילום: חברים של קושמרו


פיג'ו XP400
מנוע צילינדר יחיד 399 סמ"ק, הזרקה הספק 36.7 כ"ס/8,150 סל"ד. מומנט 3.88 קג"מ/5,400. תיבה וריאטור, מתלה קדמי קאיאבה, מזלג הפוך קוטר 41 מ"מ, מהלך 140 מ"מ; מתלה אחורי בולם אחורי יחיד, מהלך 140 מ"מ, בלם קדמי 2 דיסקים 295 מ"מ, בלם אחורי דיסק 240 מ"מ, ABS, בקרות משיכה בשלושה מצבים ואפשרות ניתוק, בסיס גלגלים 1,545 מ״מ, גובה מושב 815 מ"מ, מכל דלק 13.5 ל', משקל רטוב 231 ק"ג, צמיגים פירלי סקורפיון ראלי STR; קדמי: 110/70-17; אחורי: 160/60-15. מחירים גרסת ALLURE (חישוקים יצוקים): 50,000 שקלים (מבצע: 48,000 שקלים); גרסת GT (חישוקי 'סיחים'): 52,000 שקלים (מבצע: 50,000).

פיג'ו XP400 פנס
צילום: חברים של קושמרו