כמעט כל אחד ואחת שגרים בערי המרכז נתקלו בתופעה – מזיזים את האוטו, חוזרים ו... מתחיל המסע לחיפוש החלל הנכון שאליו תצליחו להיכנס עם הרכב שלכם. וזה יכול להיות מלחיץ, במיוחד כאשר מדובר ברחוב צר ועמוס כלי רכב. אם אתם מזדהים, אנחנו כאן כדי להרגיע אתכם ולשתף כמה טיפים של מקצוענים לחניה מצוינת בטייק אחד ובלי לחץ. 
 

איך הופכים להיות מאסטר בחניה במקביל למדרכה?

ראשית, בצעו הערכה של המרווח בין שתי המכוניות — האם הרכב שלכם ייכנס למרווח? אם אתם נהגים חדשים, או שיש לכם רכב חדש, ייקח לכם קצת זמן להבין את הפרופורציות של הרכב ולהעריך במהירות האם אתם נכנסים לחניה או לא. אל תתעקשו על חניות צרות מדי, חבל על המאמץ.

איך מחנים במקביל למדרכה בקלות?
צילום: מערכת אוטו
 

הגיע הזמן להחנות. החלישו את הרדיו, זה הזמן להתרכז.

 - השתמשו בכל המראות כדי לוודא שאתם לא מגרדים את הרכבים שאתם נכנסים ביניהם
 - מקמו את הרכב כך שאתם יושבים במקביל להגה של המכונית המקבילה
 - שלבו לרברס וסובבו את כל ההגה. לאיזה כיוון? לכיוון המדרכה

עכשיו מתחיל הקטע הטריקי

השתמשו במראה, הסתובבו לאחור עם הגוף או היעזרו במצלמות החניה (אם יש כאלה ברכב), וודאו שהגלגל הפנימי האחורי מגיע כמעט למדרכה. 

הצלחתם? מצוין, עכשיו נותר לכם לסובב את ההגה לאט לכיוון השני, כדי ליישר את הרכב לקו המדרכה. 

אם אפשר ויש צורך בכך (ברחובות צרים במיוחד), סגרו את המראה שפונה לכביש, כדי לצמצם את הסיכוי שכלי רכב שעוברים בו יפגעו בה.
 

איך שומרים על רוגע בזמן שיש מאחוריכם נהגים חסרי סבלנות?

מותר לכם להחנות, ומותר שזה ייקח כמה דקות, במיוחד אם הרחוב צר. עדיף שתיקחו שתי דקות אקסטרה, מאשר שתשפשפו את הרכב, נכון? אז שמי שקשה לו שיפרוק מתח ויצפצף לכם, אתם בשלכם, זו הזכות שלכם ואתם לא צריכים להתנצל על כך, או להרגיש חוסר נעימות. 

כמובן שאם לוקח לכם יותר מהזמן הסביר ואתם מזהים שהחניה צרה מדי, זה בסדר לוותר ולחפש חניה אחרת.

איך מחנים במקביל למדרכה בקלות?
צילום: Stephan Müller
 

חניה במקביל, סיכום

עד שהמכוניות שלנו יחנו את עצמן באופן אמין, ההמלצה שלנו היא להתאמן במגרש, או במקום שאין בו מצוקת חניה. ככל שתתאמנו יותר, תצברו ביטחון ויהיה לכם קל לתפקד ברחובות צרים תחת עיניהם הבוחנות של הנהגים האחרים (שיש מצב שהיו במצב שלכם לפני 5 דקות, אז שירגיעו). בהצלחה, ותראו להם מי המאסטר של החניה!

איך מחנים במקביל למדרכה בקלות?
צילום: מערכת אוטו