בתחילת חודש אוגוסט נערכה בערד במשך יומיים תחרות דריפט תחת הכותרת Drift Fest וזו הופקה על-ידי מיכאל חן מרוצים בשיתוף ההתאחדות למכוניות ומועדון הדריפט הישראלי.
 

מה זה הדבר הזה

דריפט הא מצב בו הנהג יוצר בכוונה מצב של היגוי-יתר – החלק הקדמי של הרכב נכנס עמוק יותר לפנייה, האחורי משרטט מעין עיגול גדול יותר – מה שמאפשר להביא את הרכב להחלקה נשלטת, להתקדמות ולשנות כיוון. טכניקה זו שימשה כבסיס לתחרויות ביפן בשנות השבעים של המאה הקודמת, ומשם הגיעו לשאר העולם.

דריפט
צילום: יובל לוי

במרוצים התוצאות לפי ציון הניתן לפי הביצוע של מרכיבי נהיגה כמו זווית ההחלקה, נקודות הגישה לפנייה, שינויי כיוון, החלטיות הנהג. 

האירוע בערד נערך במשך שני ערבים, נרשמו לו 44 מתחרים ואלה התחרו בשתי קטגוריות: סולו וטנדם. בסולו נהגו הנהגים כיחידים על המסלול ואילו בטנדם, שנועדה לרכבים בעלי רישוי אפור בלבד, עלו הנהגים בזוגות לקרבות ראש בראש. קרבות אלו מתנהלים בפורמט של "רודף" ו-"נרדף", כאשר הנהגים יוצאים לשתי הקפות במסלול ומחליפים את התפקידים ביניהם. בקטגוריה זו ניתן ציון לא רק על הביצוע עצמו אלא גם על האופן בו הרודף מסתנכרן עם הנרדף, כמה הוא קרוב אליו ועוד.

אירוע דריפט ערד הדרכה
צילום: רונן טופלברג

מיכאל חן המפיק הודה לעיריית ערד ולעומד בראשה, ניסן בן חמו, להילה צחי, מנכ"לית החברה הכלכלית ערד ולאדם פרנק מ-My Way, ואמר כי "אנחנו רואים בעיר ערד פוטנציאל אדיר להמשך שיתופי פעולה בעתיד, וגאים, כמו העיר המארחת, לשים את ערד, את הספורט המוטורי ואת ענף המרוצים החוקיים על המפה". על הנחיית המרוץ היו אמונים דורון קאופמן ובועז קורפל.

קבוצת מיכאל חן מרוצים מזמינה את הקהל לעקוב אחרי הפרסומים באתר ליגת האקסטרים.

רכב דריפט
צילום: רונן טופלברג
 

קטגוריית סולו

1. עידן לוי - ב.מ.וו סדרה 3 (100 נקודות)
2. יהודה בר - מאזדה-MX-5 (92 נקודות)
3. דיב אדרי - מאזדה MX-5 (85 נקודות)
 

קטגוריית טנדם

1. אולג וסילקוב - ב.מ.וו סדרה 3 (100 נקודות)
2. ניר שוקרון - מאזדה MX-5 (92 נקודות)
3. ליאב נגר - ב.מ.וו סדרה 3  (85 נקודות)

אירוע דריפט בערד
צילום: רונן טופלברג

נותני חסות:
צלזיוס משקה אנרגיה
זיפקום
קבוצת אוטו מודיעין
צמיגי טיפטופ תל אביב וראשון
נאור שי יבואני רכב
אביעד שייביצ
התאחדות למכוניות
מוסך שרפי יהוד
משרד הספורט
ספארקו ישראל
My Way Drift School
מועדון הדריפטרים
עיריית ערד
החברה הכלכלית ערד
חאלד איסמעיל ואחיו
מוטורהדס


אירוע דריפט 2023 ערד
צילום: רונן טופלברג