זהו אופנוע עם הופעה היוצרת נוכחות, כלי נאה וכוחני שנראה גדול ממה שהוא. "מה זו המפלצת הזו" שאל אותי מישהו – על כלי של קטגוריית A1, כן?

ראשית, היכרות. ווג (VOGE) הוא מותג סיני לרכב דו-גלגלי השייך לקונצרן לונסין המייצר כבר היום כ-2.5 מיליון מנועים בשנה, בין השאר גם לחלק מדגמי הביניים של ב.מ.וו. מגוון הכלים המיוצאים לאירופה כולל אופנועי כביש ודו-שימושיים – ביניהם גם אופנועי אדוונצ'ר, גם קטנוע (400 סמ"ק) – עם מנועים בנפח 125 ועד 650 סמ"ק. באופק נראה גם דגם אדוונצ'ר בנפח 900 סמ"ק.

ווג 525 DSX
צילום: החברים של קושמרו

שנית, התייחסות. הדגם 525 DSX הוא המהדורה החדשה והמשודרגת של 500 DS – דגם אדוונצ'ר בגודל בינוני של ווג. במסגרת השיפורים העיצוב חודש, האלקטרוניקה התקדמה, השלדה קלה ב-4.5 ק"ג מקודמתה, נפח מכל הדלק עלה ב-20% ל-18 ליטרים – ובעיקר, המנוע הוותיק שמקורו בהונדה שופר; הנפח גדל מ-471 סמ"ק ל-494 סמ"ק, ההספק כמובן ללא שינוי – 47 כ"ס, כמוכתב לדרגת הרישיון A1 (באירופה, ללא הגבלה עד 56 כ"ס) – אך המומנט עלה ב-15% ל-5.1 קג"מ.

ווג 525 DSX מנוע
צילום: החברים של קושמרו

שלישית, מפגש. בחזית מעל הכנף הקדמית מקור בהשראת GS של ב.מ.וו, ובצדדים בגדול האותיות DS. ואולי רק הדמיון הפרוע שלי דימה אותן לרגע לזוג האותיות ההוא של האופנוע הגרמני.

הירידה לפרטים מרשימה וניכרת, וכוללת תפרים מסוגננים במושבים, מפלט עבה המחורר כמו כוורת ועליו פלסטיק דמוי קוולאר, אתתים קטנים וסקסיים, פנסי ערפל קטנים המוטמעים בפיירינג, מיגון צד השומר על הפלסטיק ובו גם סליידרים, חישורי זהב עם שפיצים, קישור בלוטות' לנייד, חיבורי USB ושקע כח, מסך "7 גדול הכולל ניטור לחץ אוויר בצמיגים. יצוין בנפרד ולחיוב רב כי הוונטיל מוטה הצידה ומקל על ניפוח אוויר, עניין לא נוח באופנועים רבים מאוד.

ווג 525 DSX אגזוז
צילום: החברים של קושמרו

במפרט מכלולים ומרכיבים נדירים למדי ביחס למקובל בקטגוריה, ואלה כוללים שתי מפות הצתה ('ספורט', 'אקו'), מצמד מחליק ובקרת אחיזה הניתנת לניתוק בדיוק כמו ה-ABS.

רביעית, רכיבה. זה כלי ידידותי מאוד, עם מרכז כובד נמוך וקל, וגם רוכבים מנוסים הרגילים ליותר ייהנו עמו ברכיבה בכבישים מעוקלים. המתלים עושים עבודה טובה, דבר המורגש גם בכל האצה. המנוע, לאחר שהמומנט שלו חוזק, מעניק תחושה שהוא חזק וגדול מסך סמ"קיו. בכביש המהיר הווג יודע לשייט במהירויות גבוהות מאוד, בין השאר בשל מיגון הרוח היעיל שלו. לזה יש שני מצבים המאפשרים שינוי של שישה ס"מ במשיכה של יד אחת.

ווג 525 DSX מבחן
צילום: החברים של קושמרו

יצאנו איתו גם לרכיבת שטח קצרה ולזו מסייעים המשקל הלא גבוה, מרכז הכובד הנמוך, העובדה שאפשר לנתק בקלות את ה-ABS ובקרת האחיזה וגם המושב הצר, המקל על הגעת הרגליים לקרקע.

ויש טענות: המושב נוקשה מעט לאחר רכיבה ארוכה; לבלמים של ניסין חסרה נשיכה והם מחייבים לחיצה עזה יותר; בשמש ישירה קשה מאוד לראות מה שהצג מנסה לומר. בשטח הוא פחות נוח לרכיבה בעמידה בגלל הכידון הגבוה, ובעיקר צריך לשים לב לכך שלאופנוע אין מיגון גחון.

חמישית, סיכום. ווג 525 DSX הוא אופנוע ביניים המתבלט בקטגוריה שלו ביכולותיו ובאבזורו. זהו אופנוע נעים מאוד וכוחני במידה ונראה כי הגימור שלו איכותי מאוד ומחירו ידידותי. בקיצור: בהחלט שווה בדיקה.

ווג 525 DSX מסך
צילום: החברים של קושמרו
 

ווג 525 DSX

מנוע 494 סמ"ק; 2 צילינדרים במקביל; קירור נוזל. הספק/סל"ד 47.5 כ"ס/8500 סל"ד. מומנט/סל"ד 5.1 קג"מ/7000 סל"ד. תמסורת דו-מצמדית, 6 היל', שרשרת שלדה פלדה, זרוע אחורית אלומיניום. בסיס גלגלים 145.6 ס"מ. מרווח גחון 20 ס"מ. מתלה קדמי קאיאבה, מזלג הפוך, 45 מ"מ, 145 מ"מ. מתלה אחורי קאיאבה, יחיד, 155 מ"מ. בלם קדמי ניסין, 2 דיסקים, 298 מ"מ, 2 קליפרים. בלם אחורי ניסין, 1 דיסק, 240 מ"מ, 1 קליפר. צמיג קדמי מצלר טוראנס 110/80-21. צמיג אחורי מצלר טוראנס 150/70-18. גובה מושב 83 ס"מ. מכל דלק 18 ליטר משקל רטוב 190 ק"ג. מחיר 50,000 שקלים. אחריות 24 חודשים; מנוע: 60 חודשים.

ווג 525 DSX נתונים
צילום: החברים של קושמרו