במאי האחרון סיפרנו לכם כי אסטון מרטין פותחת עידן חדש של יוקרה וביצועים עם ה-DB12 - סנונית ראשונה במתקפה של שמונה מכוניות ספורט חדשות שיושקו עד 2026, כולל מחליפות לוואנטג' ול-DBS.

כשלושה חודשים בלבד עברו והחברה מציגה דגם שני תחת הנהגתו של לורנס סטרול - DB12 וולנטה. מדובר בגרסת קבריולה ל-GT החדשה, והתזמון להשקתה אינו מקרי - לקראת פתיחת "שבוע המכונית" במונטריי, קליפורניה, בסופ"ש הקרוב, אשר שיאו הוא תחרות שיפוץ הקלאסיות היוקרתית בפבל ביץ'.

DB12 וולנטה
צילום: אסטון מרטין

כדי שהוולנטה תספק את אותה יכולת דינאמית וביצועים של הקופה למרות חיתוך הגג, אסטון הקשיחה את תושבות המתלים  - ב-140% בציר הקדמי - והוסיפה מוט חיזוק צולב לרוחב תא המנוע.

גם הקפיצים והבולמים זכו לכיול ייחודי בגרסה הפתוחה.

בזכות שיפורים אלו ואחרים, ה-DB12 מציגה קשיחות פיתול גבוהה ב-3.7% מקודמתה ה-DB11, עליה היא מבוססת. הגג הרך הייחודי "K-Fold" הגיע אף הוא מקודמתה, ויכול להיפתח תוך 14 שניות ולהיסגר תוך 16 שניות, ולעשות זאת במהירויות נסיעה של עד 50 קמ"ש.

DB12 וולנטה מחיר
צילום: אסטון מרטין

המנוע הוא אותו V8 טווין טורבו בנפח 4.0 ליטר מבית מרצדס AMG, ששולח 680 כ"ס ו-81.6 קג"מ לגלגלים האחוריים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.

מנגנון הגג וחיזוקי השלדה גוררים עונש משקל משמעותי של 111 ק"ג, אך הביצועים נפגעו רק במעט: המיאוץ למאה קמ"ש התארך ב-0.1 שניות, ל-3.7 שניות, והמהירות המרבית נותרה זהה על 325 קמ"ש.

DB12 וולנטה בנסיעה
צילום: אסטון מרטין

תא הנוסעים נותר ללא שינוי ביחס לקופה, למעט אפשרות של גב מושבים בציפוי עץ-פורניר (זהה לזה שבדיפון בדלתות) - כדי ליצור "שכבה נוספת של עניין ויזואלי" כאשר הגג פתוח.

כזכור מגרסת הקופה, הקוקפיט עבר רמונט כללי והפך מודרני בהרבה מקודמו. מול הנהג ניצב גלגל הגה חדש, ומאחוריו לוח מחוונים מוקרן, החובר למולטימדיה חדשה לגמרי בגודל 10.25 אינץ', בעלת קישוריות לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי, תפעול קולי ותמיכה בעדכונים באוויר. שיפור מסיבי ביחס למערכת המולטימדיה המיושנת שמקורה במרצדס, ואשר זכתה להרבה ביקורת ב-DB11.

DB12 וולנטה סביבת נהג
צילום: אסטון מרטין

מעבר למסכים, ישנה קונסולה מרכזית צפה משופעת ודשבורד חדש עם פתחי אוורור דקים. השדרוג כולל גם בורר הילוכים מינימליסטי, מתגים חדשים וחומרים איכותיים מבעבר.

ייצור ה-DB12 וולנטה יתחיל בחודשים הקרובים, ומסירות ראשונות צפויות לפני סוף השנה. אז תכינו את הארנקים.

DB12 וולנטה קונסולה
צילום: אסטון מרטין