32 מעלות ב-80% לחות. רז הימן והלל סגל מצוות פוינטר (מקבוצת PowerFleet) מתמודדים עם מזג אוויר שלא זר לנו באוגוסט הישראלי, אבל רובנו לא מסתובבים במזג אוויר כזה לבושים בחליפה ארוכה ונוסעים רכיבת אקסטרים ללא מזגן. אגב, הצוות הישראלי היה היחיד שהתחרה ברכב שאינו ממוזג. 

הראלי התאילנדי "אסיה קרוס-קאנטרי ראלי" מתקיים בין התאריכים 13-19.8.2023, והצוות מדווח על יום ראשון של 370 ק"מ בג'ונגלים סבוכים עם שבילים מחליקים, ונסיעה בתוך מטעים עם ענפים שמלטפים את הרכב משני צידיו. תוואי המרוץ כולו ייחודי ומגוון וכולל גם נחלים והרים.

אורך המרוץ הוא 2,000 ק"מ מאתגרים שמתחילים בפטאיה, תאילנד ומסתיימים בלאוס השכנה - שם נערך גם טקס הסיום. 

אסיה קרוס-קאנטרי ראלי אירוע
צילום: Thomas Pfister

43 צוותי רכבים ו-25 רוכבי אופנועים מ-10 מדינות כולל ארה"ב, אוסטרליה, יפן, ויאטנם, טאיוואן, תאילנד, קמבודיה, הודו ואינדונזיה.

לאחר מס' טעויות ניווט בלתי צפויות ותאונה חזיתית אחת בין שני רכבי מרוץ שאחד מהם החליט לעשות פניית פרסה ולנסוע נגד הכיוון (לישראלים שלום, הם לא היו מעורבים), צוות פוינטר סיים במקום ה-18 ביום הראשון.

היום השני הסתיים, 490 קילומטרים ומתוכם מעט מעל 200 על שבילים מהירים. לאורך הדרך עקפו צוותים אך בשלב מסוים הצוות נפל לבור שעלה להם בכ-12 דקות יקרות של חילוץ. המחלץ אגב, חקלאי מזדמן. את היום השני סיימו במקום ה-12, ובדירוג הכללי הם ממוקמים במקום ה-13.

את היום השלישי סיימו במקום ה-14 הכללי וטיפסו מיקום אחד בדירוג הכללי. 

ביום הרביעי נתקל הצוות בשבילים מלאי בורות וחריצים וגם בקטעי בוץ, לאורך 120 הקילומרים עקף הצוות 6 מכוניות מתחרים כשבסוף היום סיימו במקום השישי הכללי(!).

ביום החמישי נודע שאורך המקצע קוצר ל-106 קילומטרים. למרות חששות ממעבר מים הכל צלח כראוי ובסופו עלו מיקום אחד.

ביום השישי והאחרון, יום של 52 קילומטרים מהירים במיוחד, הצוות לא פישל ושמר על מקומו - מקום רביעי כללי - כשלפניו נמצאים שני צוותים רציניים במיוחד של קבוצות רשמיות גדולות - טויוטה GR ומיצובישי ראלי ארט.

אסיה קרוס-קאנטרי ראלי מנצחים
צילום: Thomas Pfister