למרות שהמרוץ הוא חלק מסדרת מרוצים באליפות העולם, למרוץ זה מסורת וחוקים ייחודיים משלו.

1. משך: כפי שהשם מרמז, המרוץ נמשך 24 שעות ללא הפסקה, ומאתגר את הסיבולת של הנהגים והאמינות של כלי הרכב כאחד.

2. מסלול: המרוץ מתקיים על מסלול ארוך במיוחד באורך 13.6 ק"מ שמרביתו על כבישים ציבוריים.

3. עבודת צוות: הנהיגה ברכב מתבצעת על ידי צוות שבין שניים לשלושה נהגים, המתחלפים ביניהם. נכון להיום, כל נהג מורשה לנהוג עד שעתיים ברצף ומחויב בזמן נהיגה מצטבר של 6 שעות לפחות ומקסימום של 14 שעות נהיגה.

ספיישל לה מאן - מסורות וכללים ייחודיים למרוץ לה מאן
צילום: FIA

4. עצירות תדלוק: מפאת אורכו של המרוץ נדרשות מספר עצירות תדלוק והחלפת צמיגים או תיקונים. בעבר, המכונית נדרשה להשלים לפחות שעה אחת לפני שהורשתה לעצור לתדלוק או השלמת נוזלים. בזמן תדלוק חובה לדומם את מנוע המכונית ולמכונאים אסור לבצע עבודות אחרות על הרכב במקביל. בדרך כלל מתזמנים את עצירות אלו עם חילופי הנהגים.

5. תקלה: נהג שנתקע במסלול עם רכבו בשל תקלה טכנית, יכול להמשיך אך ורק אם הוא מצליח לתקן את הרכב בעצמו, או להגיע עצמאית לרחבת הטיפולים (גם עם שלושה גלגלים). נהג שנתקע במלכודת החצץ, יחולץ על ידי צוות המסלול והוא מורשה להמשיך במרוץ.

6. תיקונים: ברחבת הטיפולים התיקונים מוגבלים לעבודות פשוטות כהחלפת מכסה מנוע לכל היותר. במקרה של תיקונים גדולים על המכונאים להכניס את המכונית למוסך. כל התיקונים מותרים פרט להחלפת מנוע, גיר ושלדה.

7. ריבוי קטגוריות: במרוץ משתתפים בו זמנית רכבים מקטגוריות שונות המתחרים על מיקום בקטגוריה והן על המיקום הכללי. בנוסף יש דירוג נוסף המשוכלל מצריכת הדלק ונפח המנוע.

ספיישל לה מאן - מסורות וכללים ייחודיים למרוץ לה מאן
צילום: FIA

8. הזינוק: באופן מסורתי, המרוץ התחיל כשהנהגים העומדים לאורך המסלול רצים אל עבר המכוניות, מניעים את הרכב ומתחילים לנוע עוד בטרם הספיקו לחגור את חגורות הבטיחות. שיטת זינוק זאת המוכרת כ"זינוק לה מאן" הופסקה בשנת 1971 אז החלו לזנק תוך כדי נסיעה בשני טורים מקבילים "זינוק בסגנון אינדיאנפוליס"

9. הזנקה: לפני ההזנקה מתבצע מעל המסלול מטס שמותיר שובלים של עשן בצבעי הטריקולור, כחול לבן ואדום. לקראת הגעת הרכבים אל קו הזינוק מניף המזניק את הדגל הצרפתי והמרוץ יוצא לדרך.

ספיישל לה מאן - מסורות וכללים ייחודיים למרוץ לה מאן
צילום: FIA

10. מרוץ לילה: אחד ההיבטים המיוחדים של המרוץ הוא שהוא נמשך כל הלילה. המתחרים חייבים להסתגל למרוץ בתנאי חשכה, תוך שימוש באמצעי תאורה חזקים במיוחד.

11. גאראג' 56: החל משנת 2012 מוקצה מקום אחד במרוץ לרכב מיוחד שאינו מדורג בדירוג הכללי. מקום זה מיועד לתת אפשרות לבחון פיתוחים חדשים ולאפשר לחברות להציג את הטכנולוגיות החדשניות שלהן, השנה (2023) המקום הוקצה לרכב נסקאר ובשנה הבאה צפויה טויוטה להציג שם לראשונה רכב מרוץ המונע במימן.

12. Slow zone: מכיוון שמדובר במרוץ סיבולת התחום ב-24 שעות, אין אפשרות לעצור את המרוץ במהלכו בשל תאונה ותיקונים שצריך לבצע במסלול או עקב מזג אויר חריג, כנהוג במרוצים אחרים. המסלול מחולק לכמה אזורים נפרדים כדי לאפשר את המשכיות המרוץ בשאר המסלול בזמן שבאזור התאונה המהירות מוגבלת ל-80 קמ"ש.

ספיישל לה מאן - מסורות וכללים ייחודיים למרוץ לה מאן
צילום: FIA

13. סיום המרוץ: כדי שרכב יחשב כמסיים, עליו לחצות את קו הסיום כשדגל השחמט מוצג. לאחר שהוא השלים לפחות 70 אחוז מהמרחק שעבר מנצח המרוץ. כשאת ההקפה האחרונה עליו להשלים בזמן קצר מ-6 דקות. 

14. שמפניה: מסורת התזת השמפניה על הפודיום החלה 1967 בלה מאן. נהג המרוצים דן גרני שניצח במרוץ זה עם רכב מסוג פורד GT40 החל להתיז בספונטניות שמפניה לעבר הצלמים וכל מי שהיה בסביבה כולל הנרי פורד השני. מאז נוהג זה השתרש בכל העולם ונהיה חלק קבוע בטקס הענקת הגביעים.
 

ספיישל לה מאן

 - סיקור מירוץ לה מאן 2023 - אוהד אלגוב
 - מכונית לה מאן מונעת מימן - ניצן רז
 - האסון הגדול - ירון תייר
 - השיאים - ירון תייר
 - עלייתה ונפילתה של גרופ C - ירון תייר
 - המסלול - ירון תייר
 - היסטוריית מרוצי הסיבולת - ירון תייר

ספיישל לה מאן - מסורות וכללים ייחודיים למרוץ לה מאן
צילום: FIA