עם דעיכת חשיבותן של תערוכות הרכב המסורתיות, הולכים והופכים הפסטיבלים לחובבי הרכב לבמה חשובה לחשיפת דגמים ספורטיביים חדשים. ראינו את זה מוקדם יותר השנה בגודווד, וכעת אנו חווים זאת שוב בפבל ביץ' - עם מספר שיא של דגמים חדשים מיצרניות מרכזיות.

אחד מהיצרניות הללו היא מרצדס, שחשפה דור חדש ל-AMG GT. מבחינה חיצונית השינויים לא קיצוניים, אך מתחת לעור מדובר בפלטפורמה חדשה אותה היא חולקת עם ה-SL הפתוחה - כולל סידור מושבים 2+2 והנעה כפולה. מרצדס טוענת ש"הקהל ביקש יותר שימושיות", אך ברור ששיתוף המכלולים מאפשר לה לחסוך בעלויות, בעוד שההנעה הכפולה והמושבים האחוריים מאפשרים לה להתמקם טוב יותר מול אמת המידה של הקבוצה - פורשה 911.

מרצדס מציגה AMG GT חדשה ל-2024
צילום: מרצדס

הדגם החדש גדול וכבד מקודמו, אך גם מרווח ופרקטי יותר. באורך של 472.8 ס"מ, רוחב של 198.4 ס"מ וגובה של 135.4 ס"מ, הקופה החדשה ארוכה ב-18.2 ס"מ, רחבה ב-4.5 ס"מ וגבוהה ב-6.6 ס"מ מהדור היוצא. יש לה גם בסיס גלגלים ארוך ב-7 ס"מ מבעבר, ב-270 ס"מ.

עם ההשקה מוצעת ה-GT עם שתי יחידות כוח לבחירה - שתיהן כוללות את מנוע ה-4.0 ליטר טורבו-בנזין בתצורת V8. גרסת הכניסה היא ה-GT 55 המייצרת 476 כ"ס ו-71.3 קג"מ, כאשר ה-GT 63 מפיקה 585 כ"ס ו-81.5 קג"מ. בהמשך יוצעו גרסאות נוספות, קיצוניות יותר ופחות.

מרצדס מציגה AMG GT חדשה ל-2024
צילום: מרצדס

המנוע משודך לתיבה אוטומטית בת תשעה הילוכים הכוללת מצמד רטוב במקום ממיר מומנט רגיל, ומוצמדת לדיפרנציאל אחורי ננעל בשליטה אלקטרונית.
 
הכוח יועבר לכביש דרך מערכת הנעה כפולה עם חלוקת כוח משתנה - ואל דאגה, יש גם מצב דריפט שמנתק את הסרן הקדמי לחלוטין ומותיר לנהג הנעה אחורית לשעשועים.

מרצדס מציגה AMG GT חדשה ל-2024
צילום: מרצדס

גרסת 55 תאיץ למאה קמ"ש ב-3.9 שניות ותעפיל למהירות מרבית של 295 קמ"ש, בעוד שה-63 תאיץ ב-3.2 שניות ותאמיר ל-315 קמ"ש.

למרות מפרטים שונים, מרצדס מציינת את אותו משקל עצמי של 1970 ק"ג עבור שתי הגרסאות.

בין הפיתוחים האווירודינמיים מוצעת "מערכת בקרת אוויר אקטיבית" שכוללת מדף נפתח בתוך הסבכה מלפנים, יחד עם ספוילר אחורי נשלף אוטומטית המציע עד חמישה מצבי זווית כנף שונים.

מרצדס מציגה AMG GT חדשה ל-2024
צילום: מרצדס

ניתן גם לשדרג לחבילה אווירודינמית מורחבת בתוספת תשלום, כולל כנפיים קטנות בחלקים החיצוניים של הפגוש הקדמי וקשתות הגלגלים, לצד  כנף אחורית קבועה.

מערכת המתלים האקטיבית החדשה כוללת בולמי זעזועים אדפטיביים, קפיצי פלדה ומערכת הידראולית מתוחכמת למניעת זוויות גלגול במקום מוטות מייצבים קונבנציונליים.

הקופה החדשה מאמצת גם היגוי אחורי כסטנדרט, בזווית של עד 2.5 מעלות.

מרצדס מציגה AMG GT חדשה ל-2024
צילום: מרצדס

בניגוד לעבר, ה-GT תיוצר אך ורק במרכב קופה, וה-SL תהפוך לאלטרנטיבה הפתוחה. בהתאם, שתי המכוניות חולקות תא נוסעים כמעט זהה - וזה בהחלט לא דבר רע.

ה-GT תכלול כסטנדרט גלגל הגה ומושבים ספורטיביים, עם אופצייה לתמיכת צד אקטיבית.

צמד המושבים האחוריים מוגבלים במרווח הרגליים והראש ומתאימים לילדים בלבד. ניתן לקפל אותם כדי להרחיב את שטח תא המטען מ-321 ליטר לעד 675 ליטר. שדרוג משצעותי לעומת 285 ליטר בדור היוצא, ו-213 ליטרים ב-SL.

מחירים ומועדי שיווק טרם פורסמו.

מרצדס מציגה AMG GT חדשה ל-2024
צילום: מרצדס