רולס רויס תמיד פנתה ללקוחות העשירים ביותר ושמה נקשר בעולמות של יוקרה ופאר הרחוקים מאוד מהאזורים המוכרים למרבית בני האדם. אלא שמפעם לפעם היא בעצמה מצליחה להגדיר מחדש את המושג יוקרה אקסקלוסיבית – וזה בדיוק המקרה עם רולס רויס דרופטייל החדשה.

הדרופטייל תוכננה במחלקת בניית המרכבים האישית של היצרנית יחד עם ארבעה לקוחות אמידים במיוחד. המכונית הראשונה היא ה'ורד השחור' אשר אנו רואים כאן, והיא ייחודית כמעט מכל בחינה אפשרית וחולקת מעט מאוד פרטי עיצוב, אם בכלל, עם דגמי רולס רויס העכשווים. סביר כי הבסיס המכני משותף לדגמים המוכרים אך ברולס רויס לא מפרטים על כך.

רולס רויס דרופטייל
צילום: רולס רויס
 

רולס רויס בהתאמה אישית, אבל ממש

הפרויקט המיוחד הביא להזדמנות לבחון מרכיבי עיצוב שונים וחדשים עבור דגמי החברה. כך למשל יחידות התאורה הצרות מלפנים שקועות עמוק אל תוך הפגוש, כך גם החלק העליון של הסבכה – וזה מייצר מעין "גבה" המביאה למופע שונה למדי. הקווים עצמם נקיים, ארוכים ומעצבי החברה ניסו להוריד עד למינימום את ה"הפרעות" – כך למשל תאורת האיתות שולבה בידיות הדלתות ליצירת משטח נקי בכנף הקדמית.

הקו הנקי והאלגנטי בולט גם בפרופיל ובולטות במיוחד הן התפיחות בקורה C שנראה כי מתחילה "לעטוף" את הנוסעים. ברולס רויס מציינים בגאווה כי לראשונה בהיסטוריה סמל היצרנית שולב במיקום זה – אוקיי. 

רולס רויס דרופטייל מחיר
צילום: רולס רויס

מאחור ישנו זנב ארוך המאכלס את תא המטען ואולי חשוב מכך – את גג המכונית. עם סגירת הגג מתקבל מופע קופה מרהיב לא פחות שעיצובו הושפעה מרכבי הוט רוד של תחילת המאה הקודמת. אגב, גם מנגנון קיפול הגג תוכנן מאפס עבור ארבע המכוניות האלה.

בדגם זה רולס רויס בחרה, יחד עם לקוחותיה, בשילוב צבעים שחור-אדום ייחודי שרק להם הקדישה היצרנית כמה פסקאות בהודעה לעיתונות. הגוונים העיקריים נקראים 'אהבה אמיתית' לאדום הפחות כהה כדי לסמל את הרומנטיקה שביקש הלקוח לבטא ו'מסתורין' לצבע העמוק יותר המושפע מטבע המסתורי של הוורד השחור. שמרו את זה לערב הטריוויה הבא שלכם. אותו שילוב צבעים נמצא לאורכה ולרוחבה של המכונית – מצבע המרכב, הריפודים, דיפונים ועוד. 

רולס רויס דרופטייל סביבת נהג
צילום: רולס רויס

במרכז, עומד אולי פריט העיצוב המרכזי של המכונית – הקונסולה המרכזית. זו עשויה מלא פחות מ-1,603 חתיכות עץ בדפוס המורכב מ-1,070 יחידות סימטריות המשמשות כרגע ו-533 יחידות אה-סימטריות המייצגות עלי כותרת. העץ עצמו הוא עץ שקמה שחורה שמקורו בצרפת. לפי רולס רויס העיבוד הותיר את העץ בצעו המקורי (שחור-אפור) ואילו החלקים האדומים נצבעו – אך כדי לשמור על צבעם לאורך זמן פותחה לקה מיוחדת עבורם. 

אפשר להאריך עוד המון בתיאור ממושך של הפרטים הכי קטנים של היצירה המוטורית הייחודית הזו, אבל במקרה הזה נראה לנו שהתמונות מדברות בעד עצמן.

רולס רויס דרופטייל עבודת יד
צילום: רולס רויס