אינפיניטי, יצרנית מכוניות היוקרה היפנית מבית ניסאן, חשפה קונספט לרכב פנאי ענק אשר מהווה קדימון לדור הבא של אינפיניטי QX. שמו של רכב התצוגה הוא אינפיניטי QX מונוגרף, מדגיש את ההתמקדמות של אינפיניטי בתחום יחיד במהלך יצירת הקונספט והוא פיתוח שפת העיצוב של דגמיה.

אינפיניטי QX קונספט: מסתערת מחדש על אמריקה?
צילום: אינפיניטי
 

אינפיניטי ו-QX80 בעבר

במחצית השניה של שנות ה-80 שלוש יצרניות הרכב הגדולות ביפן – הונדה, ניסאן וטויוטה – השיקו שלושה מותגים חדשים תחתם במטרה להתמודד טוב יותר מול מותגי יוקרה בשוק הצפון אמריקאי. הונדה הייתה הראשונה עם אקורה בשנת 1986, ניסאן שניה עם אינפיניטי ב-1989 וטויוטה מעט אחריה עם לקסוס עוד באותה השנה. אלא שמבין השלוש זו שהצליחה באופן הרחב ביותר הייתה זו האחרונה, בעוד השתיים הראשונות פועלות עד היום בעיקר בארה"ב, אך לא רק. 

אינפיניטי QX קונספט: מסתערת מחדש על אמריקה?
צילום: אינפיניטי

מכיוון שכך לא מפתיע שאינפיניטי מתמקדת לא מעט בהעדפות הצרכן האמריקני – ולכן בשנת 2004 הציגה רכב פנאי ענק ויוקרתי בשם QX80 אשר שם את קאדילק אסקלייד ודומיו על הכוונת. מאז משווק הדגם שם ללא הפסקה וכיום הוא מוצע בדורו השני (2010) עם מימדים, מנועים וטעם אמריקאי מובהק.
 

QX80 ואינפיניטי בעתיד

כאמור, רכב התצוגה שלפנינו מהווה קדימון ברור ומובהק לדור הבא של QX80 אשר צפוי לראות אור בעתיד הקרוב. פרטים של ממש עדיין אין, אולם באינפיניטי יותר מרומזים על מופע עדכני ואתלטי יותר מבעבר המשלב אלמנטי תאורה בולטים שיהפכו להיות מרכזיים בעיצוב הדגם בפרט, בדגמי אינפיניטי בכלל.

אינפיניטי QX קונספט: מסתערת מחדש על אמריקה?
צילום: אינפיניטי

כך למשל ניתן לראות בחזית סבכה ענקית המשלבת בתוכה את סמל היצרנית הזוכה לתאורה, ומעליו פס לד רוחבי המחבר בין יחידות התאורה ליצירת אפקט "תלת מימדי". אלמנט דומה ישנו גם מאחור עם סידור של יחידות תאורה נפרדות הנפרסות לרוחב דלת תא המטען הענקית. באינפיניטי מציינים כי בשני קצוות המרכב מרכיבי התאורה הללו יהיו דינאמיים ויותאמו למצבים שונים בעזרת סידורי תאורה ואנימציות שונות.

אינפיניטי QX קונספט: מסתערת מחדש על אמריקה?
צילום: אינפיניטי

בשלב זה באינפיניטי טרם חשפו פרטים של ממש על רכב הקונספט עצמו וגם לא את תמונות תא הנוסעים. בהתאם, גם את הפרטים על הדגם הסדרתי הם שומרים קרוב לחזה.